Na povrch vyplávali nové pozoruhodné parametre elektrického GMC.
Už v roku 2020 nám americký výrobca GMC predstavil novodobú podobu slávneho modelu Hummer. Ako sa avizovalo, vo veci je elektrický pick-up s dodatkom EV, ktorý o niekoľko mesiacov nato doplnil aj karosársky variant SUV.
Okrem množstva fascinujúcich parametrov sme sa s odstupom času dozvedeli aj to, že úvodná Edition 1, teda vyhotovenie reprezentujúce plnú výbavu s cenovkou vyše 112-tisíc dolárov, sa vypredala za jedinú hodinu.
Azda jediný relevantný parameter pohonného ústrojenstva nám však automobilka GMC svojho času nezverejnila – veľkosť akumulátora. Najnovšie sa dozvedáme, že zdrojom energie pre elektromotory je batéria s využiteľnou kapacitou až 212,7 kWh, pričom celková kapacita dosahuje až 247 kWh!
Na porovnanie, elektrický Ford F-150 Lightning má akumulátor s kapacitou 131 kWh, zatiaľ čo elektrická vlajková loď Mercedes-Benz EQS má batériu s kapacitou takmer 108 kWh. S obrovskou batériou súvisí aj hmotnosť.
Obrovská batéria váži až 1 325 kilogramov, čo je stále viac ako váži napríklad plne vybavená Škoda Fabia. Zverejnené dokumenty Agentúry pre ochranu životného prostredia (Environmental Protection Agency, EPA) zároveň informujú, že model GMC Hummer EV Edition 1 váži vo finále vyše 4 100 kilogramov, čím dokonca presahuje hmotnosť legendárneho predchodcu. Hummer H1 v sériovom vyhotovení určenom na bežné cestné komunikácie totiž nikdy zďaleka nepresiahol ani magickú hranicu 3,5 tony.
To inými slovami znamená, že na to, aby si mohol nový Hummer šoférovať, ti nebude stačiť štandardný vodičský preukaz skupiny B. Asi ťa teda neprekvapí, že hoci elektrický Hummer EV disponuje rekordne veľkou batériou, žiadny pozoruhodne veľký dojazd na jedno nabitie sa nekoná.
GMC udáva predpokladaný dojazd 350 míľ (cca 560 km), agentúra EPA uvádza za ideálnych podmienok maximálne 329 míľ (530 km). Dodajme, že systémový výkon troch elektromotorov je až 746 kW/1 000 koní.