Spoločným znakom veľkých SUV je nielen elektrický pohon, ale aj statočná porcia sily a v neposlednom rade váhy.
Britský Carwow a jeho hlavného protagonistu asi nie je potrebné predstavovať, pretože Mat Watson vďaka množstvu zaujímavých porovnaní povýšil tento automobilový projekt medzi tie najsledovanejšie na svete. Najnovšie sme svedkami ďalšieho pozoruhodného merania síl, kde si svoju hlavnú úlohu strihli výkonné elektromobily značiek Audi, BMW, Mercedes-Benz a Tesla.
Konkrétne merali modely e-tron S, iX 50, EQC 400 a Model X, teda tie najväčšie a najluxusnejšie elektrické SUV modely daných značiek. Ich spoločným znakom je nielen elektrický pohon, ale aj statočná porcia sily a v neposlednom rade váhy:
- Audi e-tron S – 3 elektromotory, 503 koní, 970 Nm a 2 620 kg
- BMW iX 50 – 2 elektromotory, 523 koní, 765 Nm a 2 510 kg
- Mercedes-Benz EQC 400 – 2 elektromotory, 408 koní, 760 Nm a 2 420 kg
- Tesla Model X – 2 elektromotory, 541 koní, 755 Nm a 2 460 kg
Tradičná trojica disciplín (akcelerácia z miesta, pružné zrýchlenie a brzdenie) ukázala jednotlivých víťazov aj porazených. Za najkratší koniec podľa očakávaní ťahal najslabší účastník, teda EQC, ktoré výkonnostne jednoducho nestačilo.
Naopak, najviac sa darilo BMW, ktoré si vedelo poradiť v rýchlostnej disciplíne aj s najšportovejším modelom testu, čiže s Audi, ktoré poháňajú až 3 motory. Problémom BMW však môže byť elektronicky limitovaná maximálka „len“ 200 km/h.
Okrem hlavného súboja sme sa však dozvedeli aj vskutku zaujímavé informácie o poklese stavu batérie po jednotlivých rýchlostných skúškach. Išlo hneď o niekoľko percent v priebehu pár minút, čo je na jednej strane pochopiteľné v kontexte samotného výkonu a hlavne váhy jednotlivých aktérov, na druhej strane to ukazuje rezervy elektromobilov.