Je rýchlejší ako Ferrari LaFerrari, McLaren P1 či Porsche 918 Spyder a vyrábať sa nebude. Čo je to?
Britská automobilka Jaguar sa postarala o mierne prekvapenie, bohužiaľ však skôr negatívne. I keď vývoj modelu C-X75 práve dokončili, vyrábať ho nebudú.
Nejeden z nás určite pozná legendárny model Jaguar XJ220, ktorý bol netradičný a na tú dobu fenomén automobilky. V roku 2010 prišli Briti s nápadom akéhosi nástupcu tohto modelu a na autosalóne v Paríži predstavili elektrický koncept C-X75. Ten získal veľké ohlasy, preto mechanici začali pracovať na sériovej verzii. Sprvoti malo isť o pohon štyroch elektromotorov a dvoch mikroturbín, s čím prilákali viac záujemcov. Nastali však komplikácie, kedže daná "motorizácia", hlavne spomínané turbíny, mali byť použité len v modeloch určených pre závodné okruhy. Tým pádom dali technici prednosť naozaj výnimočnému turbomotoru s objemom 1,6 litra a výkonom, ktorý prekonával hranicu 500 koní a bol vyvinutý pôvodne pre Formulu 1.
Tým pádom šlo o hybrid, turbom preplňovaným motorom, ktorý prenášal silu na zadné kolesá. Automobil mierne stratil na prestíži, no hlavným problémom bolo samotné ukončenie vývoja. Oficiálne spravy hovoria o kríze, tie špekulatívne a neoficiálne, skôr o problémoch s hybridnou technikou. A tak sa automobilka rozhodla dokončiť vývoj aspoň jedného automobilu, ktorý (vyzerá to tak) bude plniť len propagačné účely.
Pod kapotou teda nájdeme spomínaný štvorvalec 1.6 l, preplňovaný turbodúchadlom a kompresorom s výkonom 375 kW / 510 k. Ten dopĺňa dvojica elektromotorov s výkonom 290 kW / 394 k, čiže dokopy má finálna verzia C-X75 kombinovaný výkon 633 kW / 861 k! Na elektrický pohon dokáže prejsť až 64 kilometrov, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za približne 3 s. a maximálna rýchlosť je 354 km/h. Áno, bystrým došlo, že Jaguar C-X75 je rýchlejší ako jeho novodobá hybridná konkurencia Ferrari LaFerrari, McLaren P1 či Porsche 918 Spyder. Bohužiaľ to naozaj vyzerá tak, že výroba zahájena nebude.
Foto: Jaguar