Q5 e-tron vychádza z menšieho Audi Q4 e-tron, ponúka však jeden rad sedadiel navyše.
S elektromobilmi sa roztrhlo vrece, čomu sa vzhľadom na chystané emisné normy nedá veľmi čudovať. Vozidiel s menej či viac zastúpenou elektrifikáciou už bude len a len viac a dôkazom toho je portfólio azda každej automobilky pôsobiacej na európskom trhu.
Výnimkou nie je ani Audi, ktoré už v tomto čase ponúka hneď 5 elektrických modelov: Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron, „klasický“ e-tron aj e-tron Sportback či vrcholný e-tron GT. Nemecký výrobca však vskutku potichu predstavil ďalšieho zástupcu.
Dôvodom je skutočnosť, že úplne nové Audi Q5 e-tron sa v najbližšom čase zjavne do našich končín nepozrie, pretože je určené pre čínsky trh. V čase, keď sa elektrická novinka sprvoti ukázala formou konceptu, predpokladalo sa, že pôjde o Q6 e-tron, veci sa však napokon majú inak.
Mohlo by sa zdať, že Q5 e-tron vychádza z klasického Q5, ktoré je u nás veľmi populárne. V skutočnosti s ním nemá nič spoločné a s dĺžkou takmer 4,9 metra je novinka aj značne väčšia.
Po vizuálnej stránke možno vyhlásiť, že ide o prerastené Audi Q4 e-tron, pretože elektrické Q5 stavilo na takmer identický estetický návrh, akurát zadná časť je dlhšia. Elektromobil stojaci na platforme MEB je vlastne súrodencom Volkswagenu ID.6, ktorý rovnako vychádza z ID.4, ktoré je u nás známe. Ich spoločným znakom je nielen technika, ale aj 7-miestny interiér, v čom sa novinka zásadne líši od menšieho súrodenca.
Rovnako ako Q4 e-tron, aj Q5 e-tron ponúkne automobilka v troch výkonnostných stupňoch. Základom je verzia 35 e-tron s výhradne zadným elektromotorom s výkonom 132 kW/180 koní. Stred v ponuke zastúpi 40 e-tron so zvýšeným výkonom elektromotora na úroveň 150 kW/204 koní, zatiaľ čo vrcholom v ponuke bude 50 e-tron quattro.
Ten, ako už napovedá samotný názov, disponuje pohonom oboch náprav, teda dvojicou elektromotorov so systémovým výkonom až 225 kW/306 koní. Zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 83,4 kWh.
To, či sa Q5 e-tron niekedy dostaví aj na náš trh, je otázne. Audi však už testuje niekoľko zahalených elektrických SUV určených pre európsky trh, nechajme sa teda prekvapiť, o čo konkrétne pôjde.