Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
6. septembra 2021, 12:36
Čas čítania 2:53
Martin Mičuda

Elektrické G či prvé elektromobily divízie AMG a Maybach. Prečo to Mercedes-Benz s elektrifikáciou myslí tak vážne?

Elektrické G či prvé elektromobily divízie AMG a Maybach. Prečo to Mercedes-Benz s elektrifikáciou myslí tak vážne?
Zdroj: Daimler
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Tesne pred otvorením brán veľtrhu v Mníchove spoznávame úplne nové EQE, športové EQS a koncepty EQG a EQS SUV.

Poprední predstavitelia značky Mercedes-Benz už dávnejšie vyhlásili, že ak ich prísne normy donútia na vybraných trhoch elektrifikovať celé svoje portfólio, čím sa, samozrejme, myslí Európa, spravia to.

Ide o odpoveď na chystané emisné normy, ktorými Európska únia skôr či neskôr pochová konvenčné spaľovacie agregáty. Zatiaľ síce nepoznáme presný termín, na stole sú však dva scenáre – pesimistickejší hovorí o roku 2030, optimistickejší o roku 2035.

Práve v tomto roku by malo dôjsť k zákazu predaja vozidiel so spaľovacím motorom v členských štátoch EÚ. Koniec konvenčných motorov však môže v našich končinách prísť oveľa skôr, pretože Európska komisia už pilne pracuje na novej emisnej norme Euro 7, ktorá výraznou mierou zviaže ruky automobilkám. Tie už teraz bojujú s veľmi prísnymi podmienkami – od 1. januára 2021 musia výrobcovia dostať priemerné emisie CO2 všetkých svojich nových vozidiel pod 95 g/km.

Odporúčané
Dá nová emisná norma Euro 7 pre rok 2025 zbohom spaľovacím motorom? Vyzerá to tak (Komentár) Dá nová emisná norma Euro 7 pre rok 2025 zbohom spaľovacím motorom? Vyzerá to tak (Komentár) 6. decembra 2020, 15:21

V opačnom prípade zaplatia mastnú pokutu, a to 95 eur za každý nadlimitný gram CO2 za každé predané auto. Chystaná norma Euro 7 má však limit 95 g CO2/km stlačiť podstatne nižšie, dokonca sa už hovorí o nulových emisiách, ktoré by znamenali legislatívny koniec spaľovacích motorov. Tak, a teraz už vieš, prečo automobilky chrlia jeden elektromobil za druhým a Mercedes-Benz patrí medzi tie najaktívnejšie v tejto oblasti.

Mercedes-EQ
Zdroj: Daimler

Off-roadová legenda v elektrickom vyhotovení

Tesne pred autosalónom v Mníchove sa na svetlo sveta predrala informácia, že na nemeckom veľtrhu sa ukáže predobraz elektrickej triedy G, no a predpoklady sa naplnili. V uplynulých hodinách v rámci elektrickej modelovej ofenzívy trojcípej hviezdy sme okrem úplne nového EQE spoznali aj EQG s dodatkom Concept. Off-roadová legenda v elektrickom vyhotovení síce vychádza z aktuálnej generácie triedy G, automobilka však už pilne pracuje na elektrifikovanom nástupcovi.

Odporúčané
Elektrická modelová ofenzíva značky Mercedes-Benz pokračuje. Úplne nové EQE sľubuje dojazd 660 kilometrov Elektrická modelová ofenzíva značky Mercedes-Benz pokračuje. Úplne nové EQE sľubuje dojazd 660 kilometrov 6. septembra 2021, 7:57

Ten má byť pre ňu veľkou výzvou, pretože vieme, že práve vysoká hmotnosť a nie práve aerodynamické tvary sú pre elektromobily najväčšie zlo. Mercedes-Benz sa však chystá s týmito negatívnymi aspektmi popasovať a zároveň zachovať unikátnu podobu tejto legendy i jej terénne schopnosti. 

Koncept EQG vsádza na dobre známy exteriérový dizajn súčasného vyhotovenia, okoreňuje ho však zaslepenou maskou v štýle rodiny EQ. Decentne zmenený je aj predný nárazník, dizajn diskov kolies, pribudlo dodatočné osvetlenie a dvojfarebné lakovanie karosérie.

Po stránke techniky nič konkrétne automobilka neprezrádza, sériové vyhotovenie, ktoré príde v roku 2024, však ostane verné rebrinovému rámu a dostane novú zadnú tuhú nápravu.

Elektrické G bude vybavené dvojstupňovou redukčnou prevodovkou či elektronikou, ktorá simuluje uzávierky všetkých troch diferenciálov. Vrcholná verzia dostane hneď 4 elektromotory, pričom v zmysle patentovaných označení EQG 560 a EQG 580 možno očakávať výkon minimálne 520 koní.

Mercedes-Benz, EQG,
Zdroj: Daimler

Prvý elektromobil divízie Mercedes-AMG

Ďalšou elektrickou novinkou je model EQS 53 4Matic+, ktorý zastupuje vôbec prvý sériový počin od AMG. Ako naznačuje samotný názov, ide o novú motorickú verziu luxusného EQS, ktorá sa spolieha na dvojicu synchrónnych elektromotorov – každý na jednej náprave.

V štandardnom vyhotovení ponúkne výkon 484 kW/658 koní a 950 Nm, v rámci príplatkového balíka AMG Dynamic Plus však poskytne až 560 kW/761 koní a 1 020 Nm! V tomto prípade stačí 2 655 kg elektrickému AMG len 3,4 sekundy na akceleráciu z 0 na 100 km/h.

Odporúčané
Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu 11. januára 2020, 13:48

Maximálna rýchlosť je 250 km/h, v prípade základného vyhotovenia bez príplatkového paketu ide o maximálku 220 km/h a akceleráciu za 3,8 sekundy. Zaujímavosťou však je, že zrýchlenie v danom čase je možné len v momente, ak majú akumulátory aspoň 80 %. Zdrojom energie je akumulátor s kapacitou až 107,8 kWh, maximálny dojazd v zmysle metodiky WLTP je 526 až 580 km. Poznávacím znakom 53 je maska s charakteristickými vertikálnymi lamelami, systém AMG Sound Experience sa má pritom postarať aj o akustický zážitok.

Mercedes-AMG, EQS 53,
Zdroj: Daimler

Predobraz prvého elektromobilu divízie Mercedes-Maybach

Poslednou, nemenej významnou novinkou je EQS SUV, ktoré nám nemecký výrobca prezentuje ako koncept prvého elektrického vozidla od Maybachu.

Už v čase predstavenia limuzíny EQS nám kompetentní prezradili, že v pláne je aj jej SUV derivát, no a zatiaľ ako koncept s 24" diskami nám ho trojcípa hviezda servíruje v ultraluxusnej podobe. Presné špecifiká nepoznáme, na trh sa však má tento model dostať už budúci rok, a to s dojazdom vyše 600 kilometrov. 

Odporúčané
Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur 20. januára 2021, 14:30

Poznávacím znakom má byť najmä početne zastúpené chrómovanie a výrazná maska s vertikálnymi pásmi. Samozrejmosťou má byť digitálna svetelná technológia, chýbať nemá obrovský MBUX Hyperscreen, no a pointou vyhotovenia Maybach bude najmä mimoriadne pohodlný a luxusný interiér. Výhradne 4-miestna konfigurácia má posádke zaručiť nadštandardný komfort a tie najluxusnejšie prvky výbavy, akými nás Mercedes-Maybach rozmaznáva aj vo svojich aktuálnych modeloch.

Mercedes-Benz, EQG,Mercedes-Benz, EQG,Mercedes-Benz, EQG,Mercedes-Benz, EQG,
Zobraziť galériu
(21)
Domov
Zdieľať
Diskusia