Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
31. augusta 2021, 11:30
Čas čítania 1:02
Martin Mičuda

Najvýkonnejšie a najrýchlejšie BMW v histórii si vzal do ruky Manhart. Výsledkom je takmer 800 koní

Najvýkonnejšie a najrýchlejšie BMW v histórii si vzal do ruky Manhart. Výsledkom je takmer 800 koní
Zdroj: Manhart
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BMW TUNING
Uložiť Uložené

BMW M5 CS prešlo dodatočnými úpravami.

BMW v úvode roka predstavilo svoju pýchu divízie M, ktorou je najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériové vozidlo jeho histórie. Špeciálne M5 CS si mníchovský výrobca cení na minimálne 180-tisíc eur. Viac však bude pravdepodobne stáť po tom, keď si ho vezme do parády úpravca Manhart Performance, ktorý ultimatívne CS ešte dodatočne vylepšuje. Upravený exemplár nesie názov MH5 GTR a je to prvý a zároveň posledný kus svojho druhu.

Odporúčané
Nový Hyundai Tucson je na ceste neprehliadnuteľný, zisťovali sme však, aký je pod povrchom Nový Hyundai Tucson je na ceste neprehliadnuteľný, zisťovali sme však, aký je pod povrchom 10. júla 2021, 9:30

Jeho poznávacím znakom je tmavá matná fólia Moonlight a sivý polep. Do sivej farby sa prebalili aj exteriérové detaily, ktoré boli pôvodne bronzové. Samotný tvar karosérie a jej jednotlivých častí sa nemení, celok však stojí na nových diskoch. Charakteristické 20" kované disky v bronzovom vyhotovení nahradili čierne 21 Manhart Classic Line Y-Spoke. Obuté sú do pneumatík s rozmermi 275/30 vpredu a 295/30 vzadu. Povestné žlté denné svietenie ostalo.



Manhart, MH5 GTR
Zdroj: Manhart


V kokpite sa zmeny neodohrali, nové sú de facto len logá úpravcu. Nechýbajú M Carbon škrupinové sedačky v 4-miestnej konfigurácii, početne zastúpená Alcantara, karbónové doplnky a červené detaily. Vylepšili najmä techniku. Štvorlitrové V8 v M5 CS disponuje výkonom 467 kW/635 koní a 750 Nm. Po zásahu Manhartu sa však výkon vyšplhal až na 580 kW/788 koní a 935 Nm.

Za zmenami stojí upravená riadiaca jednotka, nové karbónové sanie či výfukové potrubie. Výrobca však nepovedal, aké plány má s touto 1-kusovou záležitosťou a ani to, akú dosiahne rýchlosť. Klasické M5 CS však dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za 3 sekundy. V tomto prípade sa dá očakávať nemalé zlepšenie. Otázkou nateraz zostáva aj cena, je však viac než jasné, že s ľahkosťou presiahne hranicu 200-tisíc eur.

Manhart, MH5 GTRManhart, MH5 GTRManhart, MH5 GTRManhart, MH5 GTR
Zobraziť galériu
(10)
Domov
Zdieľať
Diskusia