Od roku 2025 bude nemecký výrobca vyvíjať nové podvozkové platformy, ktoré už budú výhradne len pre elektrické automobily.
Elektrické autá budú na európskych cestách čoraz dominantnejšie. Automobilky veľmi dobre vedia, že sa musia prispôsobiť stále prísnejším emisným normám, inak na to draho doplatia. Výsledkom toho je, že väčšina popredných výrobcov ohlasuje koniec vývoja konvenčných motorov a ani Mercedes-Benz nie je výnimkou.
Už dlhšie poprední predstavitelia nemeckej prémiovej automobilky naznačovali, že nemajú inú možnosť, a preto sa v nasledujúcich rokoch dočkáme záplavy elektrických noviniek s hviezdou v znaku.
Najnovšie tieto plány oficiálne potvrdzuje sám CEO koncernu Daimler Ola Källenius. Automobilka je podľa jeho slov pripravená reagovať na aktuálnu situáciu a do konca roka 2030 je schopná prejsť na výhradne elektrické vozidlá. Dodáva však, že všetko bude podmieňovať trhovému prostrediu.
To inými slovami znamená, že výhradne elektrické vozidlá bude automobilka ponúkať len tam, kde si to tamojšie podmienky vyžadujú. Tým očividne naráža na európsky trh, kde to kompetentní s elektromobilmi myslia najvážnejšie.
Mercedes-Benz preto informuje, že od roku 2025 bude vyvíjať nové podvozkové platformy, ktoré už budú výhradne len pre elektrické automobily. Do roku 2025 pritom chystá predstaviť hneď 3 architektúry určené pre elektromobily:
- MB.EA – modulárna platforma pre stredne veľké a veľké osobné modely
- AMG.EA – platforma určená pre športové modely divízie Mercedes-AMG
- VAN.EA – platforma vyvinutá pre rodinné vany a úžitkové modely značky
Automobilka zo Stuttgartu tak chce mať už v roku 2022 čisto elektrické vozidlo v každej triede. K modelom EQA, EQB, EQC, EQS či EQV už čoskoro spoznáme ďalších súrodencov. Do konca budúceho roka preto okrem iného spoznáme nielen nové EQE, ale aj EQE SUV a EQS SUV. Mercedes-Benz sa pritom netají tým, že chystá aj elektromobil s dojazdom vyše 1 000 km v rámci bežnej prevádzky.
Poslúžiť mu na to má rozvoj nových akumulátorov, ktoré si chce automobilka vyrábať sama hneď v niekoľkých závodoch po celom svete. Aj preto automobilka úzko spolupracuje s viacerými poprednými spoločnosťami v tejto oblasti.