Niva Bronto zastúpi verziu pre najnáročnejších so zameraním na ešte väčšie terénne schopnosti.
Pravdepodobne ti neuniklo, že legendárny ruský offroad od Lady sa po niekoľkých rokoch opäť vrátil k svojmu tradičnému menu. Model 4×4 už znova nesie svoje staré označenie Niva. Tento názov chcela pôvodne používať automobilka Chevrolet, s ktorou Lada úzko spolupracovala. Aliancia sa však rozpadla, a tak Lada (automobilka AvtoVAZ) opätovne získala práva na používanie názvu Niva pod svojou značkou. Nič to však nemení na tom, že offroad zo 70. rokov (VAZ 2121) sa dodnes predáva v prakticky nezmenenej podobe.
Niva v aktuálnom vyhotovení (s dodatkom Legend) však nedávno prešla istými kozmetickými zmenami, ktoré majú vozidlo so starou technikou aspoň trochu priblížiť dnešnej dobe. Podobnými vylepšeniami by mala prejsť aj verzia Bronto, ktorú istý čas z ponuky úplne vyhodili. Tá odjakživa zastupovala v portfóliu Nivu pre najnáročnejších so zameraním na ešte lepšie terénne schopnosti. Ruský výrobca síce zverejnil len jeden oficiálny záber, ale modernizovaná Niva Bronto už vstupuje na tamojší trh.
Poznávacím znakom vyhotovenia Bronto sú masívnejšie plastové blatníky a špecifický kryt masky. Pod ňou je zároveň masívnejší nárazník s dodatočnými hmlovkami, ktorý svojím vyhotovením nadväzuje na bočné prvky. Na streche sa objavili rozmernejšie strešné lišty, tým najpodstatnejším sú však 15" čierne disky obuté do terénnych pneumatík. V interiéri Lada hovorí o lepšom odhlučnení, štandardne dodávanej klimatizácii či vyhrievaných sedadlách a nových spätných zrkadlách.
Automobilka vie ponúknuť aj rôzne farebné kombinácie či akúsi kamufláž. Práve Bronto tak opäť v portfóliu zastúpi tu terénne najschopnejšiu verziu. Technika pod kapotou sa síce nemení (1,7-litrový benzínový štvorvalec), Bronto však dostane zosilnené zavesenie kolies a väčšiu ochranu podvozka. Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies s uzávierkou predného aj zadného diferenciálu.