Tradične športovo orientovaný civilný variant deväťstojedenástky sa ukazuje v novej generácii.
Porsche postupne rozširuje paletu ponúkaných verzií novej generácie (992) ikonického modelu 911. Nedávno sme tak spoznali okruhové deriváty GT3 a GT3 Touring, teraz prichádza na rad civilnejší variant GTS. Ten odjakživa zastupuje najviac športovo orientovanú deväťstojedenástku v rámci „bežných“ verzií.
Podstatou novinky je 3-litrový šesťvalec, teda známy dvakrát preplňovaný boxer, ktorý pre verziu GTS servíruje výkon 353 kW/480 koní. To je o niečo viac, ako mal jeho predchodca, čo sa, pochopiteľne, v pozitívnom smere odzrkadlilo na dynamike – z 0 na 100 km/h dokáže nové GTS akcelerovať len za 3,3 sekundy, čo je o 0,3 sekundy rýchlejšie než doteraz.
Ako je zvykom, aj nové 911 GTS prichádza s výhradne zadným pohonom alebo aj s pohonom oboch náprav. Platí to však len pre karosárske verzie kupé a kabriolet, vyhotovenie Targa je dostupné výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies.
Poznávacím znakom GTS sú čierne exteriérové detaily – rámik predných svetiel, predný splitter, kryt motora, plakety GTS či povestný oblúk strechy ikonického vyhotovenia Targa. Štandardom sú vrcholné full-LED svetlá, 20″ disky vpredu a 21″ vzadu, športový výfuk či brzdová sústava, akú používa Turbo.
Interiér je posiaty plaketami GTS, samozrejmosťou je športový volant či prvky v rámci paketu Sport Chrono. Ešte športovejší temperament potvrdzujú sedadlá Sport Seats Plus, v ponuke však nechýbajú ani voliteľné karbónové jednotky.
Samotné Porsche uvádza, že GTS má menej tlmiaceho materiálu, čím má posádka viac vnímať okolie/zvuk motora a precítiť tak jazdu. Dokonca v rámci príplatkov nechýba možnosť odstrániť zadnú lavicu či zvoliť si tenšie okná pre ešte väčší zážitok z jazdy. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme.