Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. februára 2021, 11:12
Čas čítania 1:40
Martin Mičuda

Najočakávanejšie Porsche súčasností má atmosférický šesťvalec, 510 koní a úchvatný čas na Nürburgringu

Najočakávanejšie Porsche súčasností má atmosférický šesťvalec, 510 koní a úchvatný čas na Nürburgringu
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://newsroom.porsche.com/en/2021/products/porsche-911-gt3-world-premiere-livestream-23624.html" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">porsche.com</a>
TECH 911 PORSCHE
Uložiť Uložené

Nové 911 GT3 kladie dôraz na okruhové prednosti viac ako kedykoľvek predtým.

Aktuálna generácia Porsche 911 s označením 992 je na trhu už takmer vo všetkých známych vyhotoveniach. Výnimkou bol okruhový variant s dodatkom GT3, ktorý nám nemecká športová značka práve predstavila. 

Nová GT3-ka vyzerá fantasticky, i keď niektoré detaily karosérie sú pomerne špecifické. Prednej časti dominuje masívny otvor na prívod vzduchu, ktorý sa tiahne takmer cez celú šírku nárazníka, zatiaľ čo vzadu je výrazný difúzor a centrálne umiestnená dvojitá koncovka výfuku. 

To, že dizajn karosérie bol do maximálnej miery podriadený aerodynamike potvrdzuje najmä úplne nové zadné krídlo. Inšpirované je okruhovým špeciálom 911 RSR a ponúka dve polohy. V základnej konfigurácii zadné krídlo generuje až o 50 % lepší prítlak než u predchodcu, v polohe Performance je však prítlak lepší až o 150 %! Druhá poloha je určená výhradne na okruhy.

Porsche, 911 GT3,
Zdroj: https://newsroom.porsche.com/en/2021/products/porsche-911-gt3-world-premiere-livestream-23624.html

Veľa komponentov samotnej karosérie je vyrobených z uhlíkových vlákien, 20" disky vpredu, respektíve 21" vzadu sú kované a výfukový systém prešiel medzigeneračne zásadným odľahčením tiež. Základná konfigurácia novej GT3-ky tak váži len 1 418 kilogramov, v prípade automatickej prevodovky je to 1 435 kilogramov. 

Domov
Zdieľať
Diskusia