Gosha Rubchinskiy položil Rusko na mapu. Vďaka nemu sa veľa ľudí začalo zaujímať o Rusko a ruskú kultúru i módu. Ikonická značka módy skoro každého ruského tínedžera nie je len oblečenie, je to životný štýl.
Človek, ktorý módu v Rusku posunul na nový level a priniesol ju do sveta. Meno, ktoré pozná azda každý tínedžer v Rusku a ktoré vybudovalo na skejterskej streetstylovej komunite brand, ktorý poznajú a nosia aj v Amerike. Značka, ktorá z ruskej ikonografie vytvorila supertrend.
- Kto je Gosha Rubchinskiy.
- Ktorá skupina ľudí ho fascinovala a inšpirovala k vlastnej tvorbe.
- Ako využíva symboliku v názvoch svojich kolekcií.
- Prečo bola jeho prvá kolekcia neprofesionálna.
- Vďaka akej spolupráci sa ruská móda dostala do sveta.
- Ako sa Goshova tvorba označuje a prečo toto označenie nemá rád.
- Vďaka čomu sú jeho prehliadky dokonalým odprezentovaním sa.
- Kde naberal modelov na svoje prehliadky.
- Čo podľa Goshu spája ľudí akejkoľvek národnosti.
- Prečo jeho tvorba využíva streetwear a odkiaľ sa berie jeho inšpirácia.
- Čo si o umelcovi Goshovi myslí samotná ruská mládež.
- Prečo so svojou značkou skončil a kde je teraz.
Gosha Rubchinskiy (po slovensky Goša Rubčinskij) je stylista, fotograf, producent či módny návrhár, ktorý sa nerád škatuľkuje do jedného povolania. Tridsaťšesťročný umelec, na ktorom vyrastá celá jedna generácia, tvorí svoje kolekcie už 13 rokov. Jeho tvorba je plná športových oversize odevov inšpirovaných pádom železnej opony, ruskou ulicou a mládežníckou kultúrou.
Gosha si podmanil svet, no kto si podmanil Goshu?
Rodený Moskovčan vždy sníval o tom, že vytvorí niečo svoje. Móde sa chcel venovať už v mladom veku, no v časoch jeho dospievania pre neho v Rusku neexistovala škola, ktorá by spĺňala jeho módne nadšenie. Prihlásil sa preto na vysokú školu na odbor kaderník/vizážista v nádeji, že sa tak aspoň okrajovo naplní jeho hlad po móde.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Gosha všade nosil svoju starú zrkadlovku a okrem záverečných vysokoškolských prác fotil svojich priateľov. Práve tak si vybudoval vášeň pre fotografiu. V roku 2003 si začal na uliciach Moskvy všímať novú komunitu mladých ľudí, ktorí ho nesmierne fascinovali. Šlo o skejterov.
Podľa Goshu je skejtbording spojený s umením a módou a zahŕňa mnoho rôznych ľudí a ich osobité štýly. Energia tejto subkultúry v ňom zanechala hlbokú stopu, ktorú neskôr využil pri budovaní vlastnej značky.
Značka pre novú mládež užívajúcu si život
Keďže na začiatku nového milénia fungovali v Rusku kluby a večierky iba pre nóbl ľudí a mládež tam nebola vítaná, vytvorila si vlastný priestor a vlastné večierky. Nové akcie prilákali nových ľudí z rôznych oblastí. Prilákali aj Goshu, ktorý pracoval ako fotograf pre časopisy či ako stylista pre fashion weeky a často sa pohyboval medzi ruskou smotánkou.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Autentickosť osobností, prejavu a štýlu skejterov ho presvedčila, že našiel zmysel svojej tvorby. „Dostal som sa do bodu, keď som si uvedomil, že to je ono. K tomu sa posúvam celý život, toto je ten obraz, ten hrdina, tá móda, ktorú chcem robiť,“ povedal Gosha v rozhovore pre magazín 032c.
Vďaka nadobudnutým vedomostiam vedel, ako svet módy funguje. Rozhodol sa preto vytvoriť svoju prvú kolekciu, do ktorej zakomponoval to, čo videl na ulici – skupinu mladých štýlových ľudí, ktorí si užívajú život. Tak vznikla rovnomenná značka Гоша Рубчинский.
Symbolika v každom slove
Prvá kolekcia jar/leto 09 inšpirovaná opisom Ruska podľa amerického prezidenta Ronalda Reagana vznikla na konci roka 2008 s názvom Empire of Evil. Zaspomínal si na ňu druhou kolekciou Growing and Expanding, ktorú predviedol v nepoužívanom kostole, prerobenom na telocvičňu:
„Išlo o úplne improvizovanú, dosť neprofesionálnu a diy prácu. V priebehu výroby sme behali počas veľmi horúceho leta po celej Moskve – všetci spotení, s látkami a taškami. Bola to nočná mora.“ A spätne priznáva, že nadšenie a energia jeho tímu rozhodne nechýbali.
Obe kolekcie niesli symbolický názov. Ríšou zla reagoval Gosha nielen na konflikt medzi Ruskom a Gruzínskom o Južné Osetsko, ale aj na celú informačnú vojnu, ktorá prebiehala v médiách. Druhá kolekcia Rast a rozvoj znamenala prerod z čiernej farby na bielu.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Prečo bola jeho prvá kolekcia neprofesionálna.
- Vďaka ktorej spolupráci sa jeho móda dostala do sveta.
- Ako sa Goshova tvorba označuje a prečo toto označenie nemá rád.
- Vďaka čomu sú jeho prehliadky dokonalým odprezentovaním sa.
- Kde hľadal modelov na svoje prehliadky.
- Čo podľa Goshu spája ľudí akejkoľvek národnosti.
- Prečo jeho tvorba využíva streetwear a odkiaľ sa berie jeho inšpirácia.
- Čo si o umelcovi Goshovi myslí samotná ruská mládež.
- Prečo so svojou značkou skončil a kde je teraz.