Ak chceš vedieť, aké kúsky budú hýbať svetom módy v najbližších mesiacoch, tak si na správnom mieste.
Pamätáš si ešte na pocit, keď si prvýkrát objavil značky ako Gucci či Versace? Na módnej mape každý deň pribudnú stovky nových mien, ktoré túžia po rovnakej sláve, avšak výrazný a najmä dlhodobý úspech zaznamená len minimum z nich.
Konkurencia je mimoriadne tvrdá a prísť na trh s niečim novým, respektíve neopozeraným je umenie. V rámci dnešného článku si však predstavíme 6 mladých módnych značiek, za ktorými stoja talentovaní návrhári s jasnou víziou a možno postupne nahradia súčasnú generáciu tvorcov na čele s Rafom Simonsom, Jean Paul Gaultierom či ďalšími známymi menami.
Už teraz je však isté, že značky ako Telfar, Casablanca alebo Marine Serre si v roku 2021 zaslúžia tvoju pozornosť a čoskoro ich uvidíš aj na svojom obľúbenom domácom interpretovi.
Casablanca
Meno Charaf Tajer ti s najväčšou pravdepodobnosťou nič nehovorí, avšak zakladateľ značky Casablanca, má za sebou už viacero zaujímavých projektov. Marocký návrhár stal pri zrode kreatívneho zoskúpenia Pain O Chokolat či veľmi populárneho Pigalle, ktorého kúsky svojho času nosil aj A$AP Rocky.
Od roku 2018 sa však Charaf venuje výhradne vlastnej značke, čoho výsledkom sú kolekcie, vďaka ktorým pravidelne zbiera ocenenia a postupne ich objavuje celý svet. Samotné kúsky balancujú na hrane elegancie a športovej módy, pričom z nich srší inšpirácia marockou kultúrou, tenisom či lyžovaním.
Za spomenutie určite stojí taktiež spolupráca Casablanca x New Balance, vďaka ktorej sme spoznali model tenisiek s číselným označením 327. Táto veľmi jednoduchá silueta si okamžite získala pozornosť médií, ale taktiež širokej verejnosti a Charifovi otvára dvere medzi návrhársku elitu.
ARJÉ
Ak ti je blízky minimalizmus, čisté línie a prírodná paleta farieb, tak „dieťa“ manželského páru Bessie Afnaim Corra a Olivera Corrala, si zamiluješ na prvý pohľad. ARJÉ spoločne založili ešte v roku 2016 s cieľom tvoriť kvalitné nadčasové kúsky, ktoré odrážajú súčasné potreby ľudí a taktiež ich vlastný polokočovný životný štýl.
Doménou tejto mladej značky so sídlom v New Yorku sú predĺžené košele z ľahkých materiálov, rôzne úpletové šaty, elegantné nohavice a predovšetkým letecké kožené bundy s ovčou vlnou, ktorých cenovka sa pohybuje okolo 2 500 eur.
Za priblížne 5 rokov existencie si ARJÉ vybudovalo veľmi slušnú fanúšikovskú základňu, avšak očakávame, že v priebehu nasledujúcich mesiacov zažije značka pravú vlnu slávy, a to aj vďaka ľuďom ako je napríklad Rosie Huntington-Whiteley.
Marine Serre
Ak si meno Marine Serre nezachytil v priebehu minulého roku, tak by si to mal urýchlene napraviť. Ide o mladú francúzsku návrhárku, ktorá v minulosti pracovala po boku Demnu Gvasaliu v štruktúrach značky Balenciaga a túto skúsenosť nepopiera ani pri vlastných kolekciách.
Rodáčka z Corrèze sa v detstve venovala tenisu a lásku k športu preniesla aj do svojej tvorby, ktorá je kombináciou jednoduchých siluet, futuristických prvkov, skrytých myšlienok a rôznych kultúrnych vplyvov. Množstvo jej návrhov je pritom vyrobených zo zvyškov starých džínsov či jej predchádzajúcich kolekcií, čím by sa mohli inšpirovať aj popredné módne domy. Čo povieš?
Jednotlivé kúsky Marine Serre sú na rozhraní konfekčnej módy, poctivého krajčírstva a športového oblečenia a my veríme, že v nastolenom trende bude 29-ročná návrhárka pokračovať aj v nasledujúcom období.
Už teraz môžeš vidieť v jej kúskoch vidieť hviezdy typu Ariana Grande či A$AP Rocky, ktorý s mladou návrhárkou spolupracoval na vlastnej kolekcii.
Telfar
Rodák z New Yorku sa netají tým, že pri tvorbe čerpá inšpiráciu od známejších kolegov z brandže, ako napríklad Ralpha Laurena, Vivienne Westwood alebo v úvode spomínaného Jean Paul Gaultiera.
Telfar Clemens sa v módnom svete síce so svojou rovnomenou značkou pohybuje už od roku 2005, avšak výrazný úspech zaznamenal len prednedávnom a nasledujúce obdobie bude všade, kam sa pozrieš. Bojuje za práva LGBT komunity a taktiež podporuje hnutie BLM, a to aj prostredníctvom módy.
Okrem extravagantne ladených ready-to-wear kolekcií, ktoré určite nie sú pre každého, si pozornosť získal najmä vďaka unisex doplnkom. Konkrétne ide o kabelky, respektíve tašky s popruhmi v rôznych farbách a logom Telfar uprostred. Ich cena sa pohybuje od 150 do 200 eur a určite stoja za pozornosť.
Amina Muaddi
Amina vyrastala medzi Jordánskom, Rumunskom a Talianskom, vďaka čomu získala prehľad o tom, čo chcú ľudia po celom svete – dokonalú kombináciu pôvabu, remeselného spracovania a moderného štýlu. Niečo nové v nadčasovej kvalite.
Počas minuloročného júla predstavila svoju prvú kolekciu značky Amina Muaddi a ihneď si získala pozornosť médií, ale aj širokej verejnosti. Ešte predtým zbierala potrebné skúsenosti po boku Alexandre Vauthiera a následne v decembri 2019 vytvorila niekoľko párov topánok pre značku FENTY, za ktorou stojí Rihanna.
V súčasnosti sa už Amina Muaddi venuje výhradne vlastnej značke, s ktorou má veľké plány. Všetky jej modely vznikajú v parížskych ateliéroch, aby ich následne vyrobili poctivé talianske dielne a ďalej putovali do celého sveta.
V ponuke tejto mladej značky nájdeš elegantné topánky na podpätku, vysoké čižmy nad kolená či rôzne sandále na bláznivých platformách a my ich jednoducho milujeme. Problémom pri kúpe môže byť cena, ktorá sa v závislosti od modelu pohybuje na úrovni 800 až 1 500 eur.
FORMY
Na záver dnešného výberu máme pripravenú značku, ktorú sme si bližšie predstavili ešte minulý rok. Odvtedy ubehlo niekoľko mesiacov a Domenico Formichetti pokračuje v budovaní úspešnej streetwear značky, po ktorej bažia mnohé známe tváre, a to aj z domáceho prostredia.
Ak miluješ pouličnú kultúru, tak jednotlivé modely tričiek, mikín, košieľ či krátkych nohavíc v neštandardných strihoch si zamiluješ prakticky ihneď. Sú totiž dokonalým odrazom súčasnej doby a medzi ich charakteristické poznávacie prvky patria psychadelické vzory vo výrazných farebných odtieňoch, neopozerané grafiky prepracované do najmenších detailov, ale tiež obľúbený bandana motív, po ktorom siahol PIL C.
Samotný Formichetti sa netají tým, že práve značky ako Off-White™, Unravel Project, ale aj Supreme ho inšpirovali k vlastnej tvorbe a všetko nasvedčuje tomu, že je len otázkou času, kedy kúsky s logom FORMY uvidíš v uliciach svetových metropol v minimálne rovnakom merítku.