Sériová verzia sa odhalila v uplynulých hodinách, produkcia bude spustená od druhej polovice roka 2021.
Už v roku 2018 automobilka BMW predstavila víziu elektrického SUV, ktorým naznačila, akým smerom sa bude uberať v budúcnosti. Prešli dva roky a zo štúdie Vision iNEXT sa vykľul sériový počin iX, ktorý sa stáva tretím produkčným modelom radu "i" značky.
Ako uvádza samotný výrobca, elektromobil zo segmentu SAV (Sports Activity Vehicle) je pripravený nanovo definovať zážitok z jazdy, pocit z vnútorného priestoru a vzťah medzi vozidlom a posádkou.
BMW iX spája najnovšie inovácie v oblastiach, ako je elektrifikácia, automatizovaná jazda a konektivita. Samotný dizajn už na prvý pohľad budí emócie a určite aj zmiešané pocity. Môže za to nielen opät vertikálne orientovaná maska (povestné obličky), ale aj najužšie predné svetlomety spomedzi všetkých BMW či hŕstka netypicky tvarovaných línií a hrán. Ako celok tak iX-ko pôsobí vskutku zvláštnym, no na druhú stranu minimalistickým až futuristickým dojmom, ktorý je odvekou črtou modelov radu "i".
Ako je pre BMW zvykom, opäť sme svedkami dvoch optických verzií – akýsi základ s elegantnejším dizajnom a tradičnými modrými elementmi, naopak športovejšie strihnutý paket to hrá viac na dynamickejšiu nôtu. Exteriér modelu novinky má predstavovať nový prístup k výrazným proporciám veľkých vozidiel. BMW iX má dĺžku a šírku porovnateľnú s aktuálnym modelom X5, pričom výška a klesajúca línia strechy viac pripomínajú X6.
Azda ešte väčšiu pozornosť si zaslúži interiér, ktorý dostal veľmi luxusný nádych. Môže za to mix vysoko kvalitných materiálov, novo vyvinuté sedadlá so zabudovanými opierkami hlavy a obrovské panoramatické strešné okno. Po dizajnovej stránke aj v kokpite evidujeme futuristické detaily – 6-uholníkový dvojramenný volant, obrovský zakrivený displej BMW Curved Display, netypické rukoväte dverí či početne zastúpené sklenené detaily.
Vďaka konštrukcii pohonu je interiér bez stredového tunela a tým pádom je viac otvorený, vzdušný a poskytuje mnoho miesta na nohy vpredu aj vzadu a dostatok odkladacích priestorov. Používanie skrytej technológie sa v interiéri prejavuje na množstve prvkov vrátane reproduktorov zabudovaných mimo zraku posádky, vyhrievaných povrchov a head-up displeja zapusteného do palubnej dosky.
Elektrické BMW iX sa bude pýšiť 5. generáciou technológie eDrive, čo ma zaručiť väčšiu účinnosť a dlhší dojazd. Presnú špecifikáciu zatiaľ nepoznáme, automobilka ale prezrádza aspoň približne tie najkľúčovejšie parametre. Dva elektromotory zaručia maximálny výkon viac ako 370 kW / 500 koní, čo znamená, že akcelerácia na stovku bude novinke trvať menej ako 5 sekúnd.
Zdrojom energie pre motory budú vysokonapäťové batérie s kapacitou viac ako 100 kWh, ktoré v zmysle metodiky WTLP zaručia dojazd viac ako 600 kilometrov. Tlačová správa uvádza, že spotreba energie ašpiruje na tú najlepšiu vo svojom segmente – na základe predbežných výsledkov testovacieho cyklu WLTP by to malo byť menej ako 21 kWh/100 km.
Pokiaľ ide o nabíjanie, nová technológia umožňuje rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom až do výkonu 200 kW. Takto sa môže batéria nabiť z 10 na 80 percent za menej ako 40 minút. Inými slovami, za desať minút získa batéria energiu na ďalších 120 km. Nabitie vysokonapäťovej batérie prostredníctvom 11 kW Wallboxu potrvá menej ako 11 hodín.
BMW začne iX vyrábať v závode Dingolfing od druhej polovice roka 2021, pričom ako tvrdí, pôjde o novú technologickú vlajkovú loď spoločnosti BMW Group.