Dali sme priestor vyjadriť sa obom stranám a opýtali sme sa na názor na danú kampaň aj známeho online marketéra.
„Vodu kážete, víno pijete!“ Medzi slovenskými influencerkami vypukla instagramová vojna. Všetko spôsobila bizarná, no za to mimoriadne virálna kampaň od About You. Tá rozdelila influencerky na dva tábory – tie, ktoré sa stali ambasádorkami kampane a tie, ktoré kampaň považujú za zlú, scestnú a v neposlednom rade podporujúcu fast fashion a konzum.
Nemecký módny internetový obchod About You vstúpil na slovenský trh ešte počas minulého roka a ich vtedajšia masívna kampaň sa nedala prehliadnuť. Mohol za to predovšetkým fakt, že na propagácii e-shopu sa v tom čase podieľal takmer každý druhý známy slovenský influencer.
„Vstup na slovenský trh je pre About You úžasným momentom. Slováci majú výborný zmysel pre štýl, ale trh nie je vybavený dostatočným množstvom obchodov v e-discovery segmente. Naším cieľom je stať sa čo najskôr najväčším módnym online obchodom na Slovensku,“ uviedol v tom čas generálny riaditeľ a spoluzakladateľ About You Tarek Müller.
Aktuálne prišli opäť s veľkou a takmer neprehliadnuteľnou kampaňou. Tentokrát ide o akciu ich internetového obchodu, v rámci ktorej mali vraj pracovníci About You uzatvoriť so svojimi šéfmi stávku, že ak do 24. augusta prekonajú na ich oficiálnom instagramovom profile hranicu 100 000 sledovateľov, poskytnú 50 % zľavu na všetok sortiment.
- Akú úspešnosť mala virálna kampaň od About You
- Čo je About You a aké produkty predávajú
- Prečo ekologickí aktivisti kampaň odsudzujú a kritizujú influencerov, ktorí sa do kampane zapojili
- Ktorá poslankyňa NR SR sa zapojila do vojny medzi influencermi a čo odporúča ľuďom
- Čo si o hejte myslia Ivana Gáboríkova či Soňa Skoncová
- Prečo ľudia o niektorých influenceroch z kampane hovoria ako o pokrytcoch
- Čo si o tejto kampani myslí odborníčka z Facebooku
Za necelý deň im pribudlo viac ako 70-tisíc followerov
„Ahoj, Slovensko! Úplne sme sa zbláznili. Uzatvorili sme stávku s našimi šéfmi. Ak do 24.08. (22:00) dosiahneme 100 000 sledovateľov, oni nám poskytnú zľavu až 50 % na úplne všetko v About You aplikácii, ktorá bude platiť od 25.8. do 27.8. Každý bude mať nárok na jednu objednávku s maximálnou hodnotou do 250 €,“ informoval predajca včera na Instagrame.
Nová kampaň od internetového predajcu About You
Okrem toho stránka vyzývala svojich sledovateľov, aby pod príspevkom označovali svojich priateľov, čím budú mať šancu vyhrať voucher v hodnote 500 €. V čase písania tohto článku sa pod daným príspevkom nachádzalo už takmer 10-tisíc komentárov. O virálnosti a úspešnosti kampane teda niet pochýb.
Vďaka reťazovému označovaniu ľudí pod daným príspevkom a tomu, že sa na propagácii kampane opäť podieľalo množstvo známych influencerov, stránke sa za necelých 20 hodín podarilo dosiahnuť stanovený limit. Aktuálne má oficiálny účet @aboutyou_sk už viac ako 108-tisíc followerov, a každou hodinou toto číslo rastie. Pred spustením kampane pritom mali „len“ 30-tisíc sledujúcich.
Čo je About You a aké produkty predávajú?
Ide o retailového predajcu populárnych športových aj módnych značiek oblečenia, obuvi a doplnkov patriaceho pod nemeckú Otto Group, ktorá je v súčasnosti jednou z najväčších spoločností elektronického obchodu na svete. Pôsobí približne v 20 krajinách a ak si spomínaš na hrubé katalógy ako Bonprix alebo OTTO, stála za nimi rovnaká materská spoločnosť.
About You má ambíciu obsadiť pozíciu pomaly krachujúceho Zootu. Na oficiálnej stránke sľubuje rýchle doručenie, možnosť vrátenia alebo výmeny tovaru po viacerých mesiacoch a snahu aktívne nasledovať svetové trendy.
V praxi na stránke kúpiš bežne dostupné produkty v rôznych cenových kategóriách, ktoré sú porovnateľné s konkurenčnými retailermi združujúcimi veľa brandov. Na ich e-shope nájdeš množstvo fast fashion produktov, ale tiež známejšie značky ako Levi's, Nike, adidas či Tommy Hilfiger. Práve to, že na e-shope dominujú práve neudržateľné značky, je tŕňom v oku mnohých eco-influencerov a aktivistov.
Ekologickí aktivisti kampaň odsudzujú a kritizujú influencerov
„Ja si veľmi veľmi prajem, aby sa 100-tisíc páčikov, ktoré sa za deň vyzbierali pre obrovský e-shop s fast fashion značkami od výmyslu sveta, pri ktorých často fakt nechcete vedieť, ako vznikali, aby sa tieto páčiky premenili na 100-tisíc múdrych ľudí, ktorí nebudú bezhlavo nakupovať to, čo nepotrebujú len preto, že je to lacné,“ napísala v statuse herečka, spisovateľka a blogerka Kristína Tormová.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Prečo si odborníčka z Facebooku myslí, že je daná kampaň zlá
- Prečo si Ivana Gáboríková či Soňa Skoncová nemyslia, že sú pokrytcami
- Čo poslankyňa zo Za ľudí odporúča ambasádorkám kampane
- Ako sparodovala slovenská ekologická influencerka kampaňové video od About You
- Ako sa do seba pustili Ivana Gáboríková a Kristína Tormová
- Ktoré ambasádorky kampane nám odmietli odpovedať
- V čom je problém s fast fashion módou