Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 28. 10. 2020 meniny má Dobromila

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
12. august 2020, 15:28
Čas čítania: 1:14
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Pod kapotu Maserati sa nasťahovala V8-čka od Ferrari. Talianska automobilka sa silných motorov nevzdáva

Spoločným znakom modelov s dodatkom Trofeo je 3,8-litrová V8-čka z Maranella.

Martin Mičuda
12. august 2020, 15:28
Čas čítania: 1:14
Pod kapotu Maserati sa nasťahovala V8-čka od Ferrari. Talianska automobilka sa silných motorov nevzdáva
Zdroj: maserati.com
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Len pred pár týždňami Maserati ukázalo svoj prvý sériovo vyrábaný hybridný model. Teraz naopak predstavuje opačnú stranu ponuky.

 

Po vzore SUV-čka Levante Trofeo z roku 2018 totiž pod kapoty sedanov Ghibli a Quattroporte prináša osemvalec z dieľne Ferrari. Pri tejto príležitosti zároveň talianska automobilka ukazuje aj vynovené Levante. Zoznám sa teda s trojicou noviniek – Ghibli Trofeo, Quattroporte Trofeo a Levante Trofeo.

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1355 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
NIO chce odstrániť najväčší nedostatok elektromobilov. Novú a nabitú batériu dostaneš na „čerpačke“ za menej než 3 minútyNIO chce odstrániť najväčší nedostatok elektromobilov. Novú a nabitú batériu dostaneš na „čerpačke“ za menej než 3 minúty
Prekonal som koronavírus. Čo teraz?Prekonal som koronavírus. Čo teraz?
Pánske zvonáče sa vracajú na scénu, či sa ti to páči alebo niePánske zvonáče sa vracajú na scénu, či sa ti to páči alebo nie
VIAC

Pointou optickej modernizácie je nielen decentne upravená predná maska, ale aj nová grafika zadných LED-kových svetiel, ktorou Maserati zjednocuje dizajn zadných partií všetkých troch modelov.

 

Vrcholné verzie Trofeo rozoznáš podľa červených doplnkov, športové limuzíny zároveň dostali agresívnejšie nárazníky či efektné 21" disky. Model Levante Trofeo má dokonca disky veľké až 22". Spoločným znakom vynovených noviniek s renomovaným srdcom je aj palubná doska s novou 10,1" obrazovkou infotainmentu. 

 

Pod kapoty Maserati Ghibli, Quattroporte a Levante sa nasťahovala 580-koňová V8-čka od Ferrari
Zdroj: www.media.maserati.com

To najpodstatnejšie v prípade modelov s dodatkom Trofeo je samozrejme to, čo sa skrýva pod kapotou. 3,8-litrová V8-čka twin-turbo pochádza z dieľne Ferrari, čo je v kontexte posledných správ tak trochu paradoxné – šéf Ferrari sa nedávno nechal počuť, že automobilka z Maranella už neplánuje predĺžiť kontrakt na dodávku motorov pre značku Maserati od nasledujúceho roka. Či sa tak naozaj stane je otázne, faktom ale je, že trojica noviniek vsádza práve na onen agregát.

 

Všetky tri modely dostali identické naladenie – 433 kW / 580 koní a 730 Nm. Ghibli Trofeo vystrelí z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 4,3 sekundy, väčšie a ťažšie Quattroporte zvládne túto disciplínu za 4,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch na úrovni 326 km/h. Levante Trofeo dokáže akcelerovať na stovku za 4,1 sekundy, maximálku má 320 km/h.

 

 

Zaujímavosťou je, že Maserati Quattroporte aj Levente už V8-čku v ponuke mali (ako verzie GTS s výkonom 530, respektíve 550 koní), v prípade Ghibli ide však o premiéru – verzia Trofeo je tak prvým osemvalcovým Ghibli na trhu. Za najlepším časom SUV-čka v prípade akcelerácie stojí pohon všetkých štyroch kolies, modely Ghibli a Quattroporte majú naďalej výhradne pohon zadných kolies. O sprevodovanie sa vo všetkých troch variantoch stará 8-stupňová automatická prevodovka ZF. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme.

 

Zobraziť galériu 13 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: maserati.comFoto: maserati.comNáhľadový obrázok: maserati.com Tagy: levante, maserati, ghibli, Quattroporte, Trofeo
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.