Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
6. júla 2020, 16:40
Čas čítania 1:30
Martin Mičuda

Vyše 500 koní, 3 elektromotory a schopnosť driftovať. Aj o tom je športový e-tron S od Audi

Vyše 500 koní, 3 elektromotory a schopnosť driftovať. Aj o tom je športový e-tron S od Audi
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/innovative-aerodynamics-concept-of-theaudi-e-tron-s-models-12852" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH AUDI
Uložiť Uložené

Audi nám predstavuje vrcholnú verziu svojho elektrického SUV.

S-kové modely majú v rámci portfólia značky Audi svoje stabilné miesto. Odstupom času sa však ich zameranie tak trochu mení. Najnovšie generácie modelov S4, S5, S6, S7, S8, SQ5 či SQ7 a SQ8 sú totiž na našom trhu dostupné v naftovom podaní, automobilka z Ingolstadtu však po novom zachádza ešte ďalej.


Niekdajšie ostro ladené benzínové varianty totiž po novom nielenže nahradili naftové deriváty, ale zároveň práve spoznávame už aj prvý, čisto elektrický S-kový model. Reč je o elektromobile e-tron, ktorý Audi odhaľuje v športovo strihnutej verzii, a to ako e-tron S aj štýlovejší e-tron S Sportback. Novinky dostali členitejšie nárazníky, výraznejsiu masku, o 23 milimetrov rozšírené blatníky a možnosť až 22” diskov. Ako je teda pri S-kových modelov zvykom, aj tu evidujeme len decentnejšie priostrenie exteriéru. 

 

ETRON S
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

V kokpite sú zmeny len v detailoch – nové dekóry, športové sedačky a pár plakiet s písmenom S. Podstatnejši je pohľad pod kapotu, kde sa udiali pomerne veľké zmeny.

Štandardný e-tron 55 disponuje jedným elektromotorom na prednej a druhým na zadnej náprave. V prípade S-kovej verzie sa však veci zmenili – zadný elektromotor prešiel zmenami a premiestnil sa dopredu, zatiaľ čo predný elektromotor sa presunul dozadu a doplnený bol o ešte jeden, identický elektrický motor.

Odporúčané
400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 29. júna 2020, 14:21

Na prednej náprave je tak jeden elektromotor s výkonom 124 kW / 169 koní a vzadu každé koleso poháňa samostatný elektromotor, ich výsledný výkon je 196 kW / 267 koní. Avšak, v rámci funkcie Boost sa výkon krátkodobo (na 8 sekúnd) navýši na úroveň 150 a 264 kW, čím celkový výkon celej sústavy vzrastie na 370 kW / 503 koní a až 973 Nm. Tieto údaje sú však dostupné len pri zvolenom jazdnom režime S.

Akcelerácia na stovku novinkám trvá len 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 210 km/h. Zdrojom energie sú akumulátory s kapacitou 95 kWh. Automobilka uvádza, že v zmysle metodiky WLTP je papierový dojazd na jedno nabitie 360, respektíve pre e-tron S Sportback 365 kilometrov.

 

ETRON S
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Ako ďalej Audi spomína, okrem toho, že variant S má vynikať agilitou a úžasnou trakciou, výhodou má byť predovšetkým pohon zadných kolies, ktorý je preferovaný – v bežnom režime sa predný pohon pripája len v prípade potreby. Ba čo viac, v prípade športového režimu Dynamic a upraveného ESP bude údajne možné uskutočniť aj kontrolovateľný drift. To sa v prípade modelov Audi veru nevidí.
 

Cenové relácie vrcholného vyhotovenia (s e-tronom RS sa nepočíta) zatiaľ nepoznáme, na trh sa však novinka dostane na jeseň tohto roku.

Domov
Zdieľať
Diskusia