Po štandardnom vyhotovení Atecy prešiel modernizáciou aj najostrejší derivát.
V tesnom závese za modernizovaným Seatom Ateca prichádza na rad aj športový derivát pod logami španielskej podznačky Cupra. V zmysle tradícii ide o kompaktné SUV, ktoré to cieli na športovo založenú klientelu. Rovnako ako tomu je v prípade bežnej Atecy, aj model Cupry dostal viaceré optické i technické vylepšenia.
Už na prvý pohľad možno badať značne prepracovaný a ešte vyzývavejší predný nárazník. Ten dostal modernejšie krivky na štýl, akým sa pýši nový Leon. Zároveň sa medzičasom výraznou mierou zväčšili samotné otvory. Štandardom sú full-LED svetlomety na oboch koncoch, ktoré dostali vynovenú grafiku. Aj naďalej platí, že spodná časť nárazníkov, bočné prahy i lemy blatníkov sú lakované vo farbe karosérie.
Na výber je nielen 6 špecifických lakov, ale i 6 dizajnov kolies 19” diskov. Cupra Ateca má už v základe väčšie brzdy s červenými strmeňmi, za príplatok je ale možné siahnuť po 18” vysoko-výkonných brzdách Brembo. Poznávacím znakom ostrého SUV je napokon štvorica koncoviek výfuku, ktoré je možné za pár tisíc € nahradiť štvoricou koncoviek výfukového systému Akrapovič.
Vlna modernizácie neobišla ani kokpit, kde si miesto našli nové 10,25” digitálne budíky so športovou grafikou. Vynovený je aj 8”, respektíve príplatkový 9,2” displej infotainmentu s úplne novým prostredím. Do oka určite padne aj nový volant s väčšími pádlami či integrovanými ovládačmi (na štartovanie a zmenu režimu). Ako v exteriéri, tak aj interiéri dominujú povestné medené prvky.
K ním je možné skombinovať tmavomodré kožené prvky v odtieni Petrol - výplň dverí, no predovšetkým nové športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Po vzore klasickej Atecy aj derivát od Cupry disponuje novými asistenčnými a bezpečnostnými prvkami, pribudlo hlasové ovládanie či vylepšená konektivita so smartfónmy.
Samozrejme, pozornosť sa upriamuje najmä pod kapotou. Cupru Atecu naďalej poháňa benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 221 kW / 300 koní s 400 Nm. K navýšeniu výkonu teda nedošlo, zaujímavosťou však je, že aj napriek tomu bola vskutku citeľne zlepšená dynamika.
Maximálna rýchlosť je stále na úrovni 247 km/h, akcelerácia z 0 na 100 km/h už netrvá 5,2, ale len 4,9 sekundy. Pokiaľ neberieme do úvahy koncernový T-Roc R, v triede neprémiových kompaktných SUV ide o najlepší výsledok. Do veľkej miery za to môže aj prítomný pohon všetkých štyroch kolies 4Drive, ktorý spolupracuje so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG.