Ikonické ľadvinky nadobudli úplne nový rozmer. Doslova.
Nové BMW radu 4 je najkontroverznejšou novinkou tohto roka. Naznačovali to už aj špionážne fotky, zákulisné informácie a pred pár hodinami aj únik oficiálnych fotografií. Dnešným dňom sa pomyselná plachta sťahuje a BMW nám svoje kupé strednej triedy predstavuje oficiálne v plnej kráse.
To, či je nová štvorka krásna necháme už na tebe, faktom ale je, že jej až revolučne zmenili masku. Tradičné ľadvinky nie sú totiž len väčšie, ale najmä inak tvarované – po novom sú užšie a zároveň podstatne vyššie, čiže vertikálne orientované. Práve tento prvok bude statočne polarizovať verejnosť, pripomenúť ale treba, že BMW týmto riešením odkazuje na svoju slávnu minulosť.
Nová generácia vo veľkom vychádza z nedávneho konceptu, čím BMW naozaj potvrdilo svoje slová, že sériová podoba bude takmer identická. Pomerne veľkou revolúciou prešli aj čelné svetlomety, ktoré čoraz viac prichádzajú o povestné okrúhle svietenie Angel Eyes. Po vzore novej 3-ky aj tu evidujeme full-LED svetlomety so svetelným podpisom v tvare písmena L. Za príplatok nechýba technológia BMW Laserlight.
Ako je zvykom, aj tentokrát platí, že rad 4 sa opticky viac líši od klasického sedanu radu 3 – novinka je šíhlejšia, atletickejšia a športovejšia. Svedčí o tom aj zadná časť, kde nájdeme nádherné, horizontálne orientované LED-kové svetlá
Veľkým progresom prešiel aj interiér, ktorý už ide ruka v ruke s novou koncepciou paluboviek od BMW. Horizontálne orientovaná palubná doska pôsobí vzdušne, natočená je na vodiča a jej dominantou sú displeje. Stredová obrazovka má 10,25", pričom opticky priamo nadväzuje na prístrojový štít, kde už nájdeme tiež plne digitálne 12,3" budíky BMW s veľmi progresívnou grafikou.
Vnútro pokrýva galvanizované obloženie, stredový panel združuje ovládanie iDrivu a prepracovaný volič automatickej prevodovky. Panel klimatizácie bol efektne presunutý priamo do výduchov, kde nájdeme úplne novú filozofiu ovládania. Naďalej ale platí, že palubná doska ako taká je zhodná s tou v rade 3.
Motorová paleta je do veľkej miery totožná s radom 3, to znamená, že pod kapotou sú štvorvalcové a šesťvalcové motory:
- 420i – benzínový štvorvalec; 135 kW / 184 koní a 300 Nm
- 430i – benzínový štvorvalec; 190 kW / 258 koní a 400 Nm
- M440i xDrive – benzínový šesťvalec; : 275 kW / 374 koní a 500 Nm
- 420d (xDrive) – naftový štvorvalec; 140 kW / 190 koní a 400 Nm
- 430d (xDrive) – naftový šesťvalec; 210 kW / 286 koní a 650 Nm
- M440d xDrive – naftový šesťvalec; 250 kW / 340 koní a 700 Nm
Všetky motorizácie spĺňajú emisnú normu Euro 6d a sú spriahnuté s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Okrem verzie s 2-litrovým štvorvalcom je štandardom aj 48 V mild-hybridná technológia s výkonom 8 kW / 11 koní.
Najväčšia pozornosť sa pochopiteľne sústredí do vyhotovenia M440i xDrive, ktoré možno považovať za akýsi medzistupeň medzi klasickými verziami a očakávanou M4-kou. 3-litrový benzínový agregát dokáže 40i-čko vystreliť na stovku za 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h. Nemenej zaujímavé dynamické parametre má aj naftové M440d xDrive, ktoré má identickú maximálku a len o 0,2 sekundy pomalšie zrýchlenie.