Nová generácia malého Peugeota prešla radikálnou zmenou.
Vyrába sa na Slovensku, vyzerá úžasné a zároveň si odniesol ocenenie Auto roka 2020.
Tak by sme mohli v krátkosti charakterizovať úplne nový Peugeot 208. Práve francúzska novinka sa nám dostala do rúk, tak sme zisťovali, či je naozaj hodná toľkej chvály.
Exteriér
Platí, že ide o subjektívnu záležitosť, náš krásne nakonfigurovaný kúsok však radíme medzi to najkrajšie v triede. Okrem titulu Auto roka nová 208-čka získala aj prestížne ocenenie Red Dot Award práve za dizajnové stvárnenie. Ako je zvykom, dôležitú úlohu zohráva aj príslušná špecifikácia.
Testovaný kúsok bol v atraktívne ladenom stupni výbavy GT Line – čierne lemy blatníkov (ktoré optický zväčšujú kolesá), čierny podklad svetiel, čierne lišty a spätné zrkadlá, efektná maska či 17" trojfarebné disky kolies.
Čerešničkou na torte bol biely perleťový lak či čierna panoramatická strecha, opticky perfektne ladiaca s jednotlivými doplnkami. Veľké, pravdepodobne asi aj najväčšie čaro zabezpečili agresívne tvarované plne LED-kové svetlá na oboch koncoch.
V zmysle súčasných trendov značky ich grafiku tvoria akési pazúry. Aby sme boli presnejší, vpredu zo svetiel vychádzajú aj povestné kly, ktoré dodali prednej časti mimoriadne atraktívny postoj.
Okrem ich vzhľadu musíme však pochváliť aj funkcionalitu – stretávacie svetlá by síce mohli svietiť trošku vyššie, automatické diaľkové svetlá však svietia výborne. Ich svetelný tok a tak ďaleký dosvit sme v segmente nečakali.
Aj keď sa pozeráš na ďalšie malé auto, ktorého dĺžka po novom presiahla 4 metre, rázvor sa medzigeneračne nezmenil, naďalej má 2 540 milimetrov. Vidieť to hlavne na malinkých zadných dverách, ktoré jasne naznačujú, že to ružové vzadu pre vysoké osoby nebude. Priority malého auta nájdeš však inde. Batožinový priestor ponúka 311 litrov, ide o slušný údaj.