
Kultový Golf GTI spoznávame v novom podaní. Nechýba ani GTD a plug-in hybrid GTE
Tesne pred autosalónom v Ženeve prichádza jedna z najväčších noviniek Volkswagenu tohto roka.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Aj keď sa v našich končinách väčšia pozornosť sústredí do novej Octavie RS, pre koncern Volkswagen Group je naďalej číslom jeden domáci derivát, teda kultový Golf GTI. Práve ten nám automobilka Volkswagen pár dní pred autosalónom v Ženeve odhalila v plnej zbroji, a to rovno aj ako dieselové GTD a plug-in hybridné GTE.
Trojica športových variantov sa navzájom odlišuje veľmi minimálne – ikonické GTI si naďalej zachováva červenú líniu prechádzajúcu maskou do hlavných svetlometov, GTD ju má bez farby a GTE pre zmenu modrú. Hybridný variant má miesto bočnej plakety otvor na nabíjačku, no a posledným optickým rozdielom sú inak riešené koncovky výfuku – GTI má jednu koncovku na oboch stranách, GTD ich má pri sebe na ľavej strane a GTE žiadne nedostalo.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1739 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Spoločným znakom je však agresívny nárazník s naznačeným veľkým otvorom. Po jeho stranách nachádzame päticu zaujímavo umiestnených LED-kových svetiel do písmena X. Samozrejmosťou sú väčšie prahy, zadný difúzor a strešný spojler. Na výber budú 18 až 19" disky.
Kokpit sa nezaobišiel bez tradičných detailov z pôvodnej generácie z roku 1976 – športový 3-ramenný volant či charakteristický károvaný vzor čalúnenia sedačiek. S úplne novým riešením sa stretávame v prípade 10,25" digitálnych budíkov, kde evidujeme úplne novú športovú grafiku. Tzv. Innovision Cockpit následne dopĺňa 10,25" displej multimediálneho prostredia uprostred novej palubovky.

Najviac nás, pochopiteľne, zaujíma technika pod kapotou, i keď žiadne veľké prekvapenie sa nekoná. Športový Golf totiž bude svoju techniku zdieľať s Octaviou RS a novým Leonom od Cupry, čo značí, že k dispozícii budú spomínané 3 vyhotovenie:
- benzínové GTI
- 2.0 TSI (180 kW / 245 koní a 370 Nm)
- 6-stupňovú manuál/7-stupňové DSG
- naftové GTD
- 2.0 TDI (147 kW / 200 koní a 400 Nm)
- 7-stupňové DSG
- plug-in hybridné GTE
- 1.4 TSI (150 k) a elektromotor (115 k) – 180 kW / 245 koní a 400 Nm
- 6-stupňové DSG
- lithium-ionové batérie s kapacitou 13 kWh
- dojazd 60 kilometrov na elektrickú energiu
Vo všetkých prípadoch ide naďalej o pohon výhradne prednej nápravy. Pohon 4Motion bude aj v tomto prípade výhradou najostrejšieho variantu Golf R, ktorý z 2-litrového TSI v najnovšej generácii vydoluje predpokladaných 310 koní. Ten nám ale Volkswagen ukáže až časom.
Trojica noviniek využíva predná nápravu typu MacPherson, vzadu je to multi-link. Vecou príplatkovej výbavy je adaptívny podvozok. Volkswagen ďalej uvádza, že novinkou je funkcia Vehicle Dynamic Manager, ktorá riadi elektronicky diferenciál XDS na prednej náprave. Cenové relácie ani rýchlostné parametre zatiaľ špecifikované neboli.
Zobraziť galériu 14

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.