Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 1. 12. 2020 meniny má Edmund

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
2
Martin Mičuda
27. február 2020, 16:20
Čas čítania: 1:27
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Kultový Golf GTI spoznávame v novom podaní. Nechýba ani GTD a plug-in hybrid GTE

Tesne pred autosalónom v Ženeve prichádza jedna z najväčších noviniek Volkswagenu tohto roka.

Martin Mičuda
27. február 2020, 16:20
Čas čítania: 1:27
Kultový Golf GTI spoznávame v novom podaní. Nechýba ani GTD a plug-in hybrid GTE
Zdroj: volkswagen-newsroom.com
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Aj keď sa v našich končinách väčšia pozornosť sústredí do novej Octavie RS, pre koncern Volkswagen Group je naďalej číslom jeden domáci derivát, teda kultový Golf GTI. Práve ten nám automobilka Volkswagen pár dní pred autosalónom v Ženeve odhalila v plnej zbroji, a to rovno aj ako dieselové GTD a plug-in hybridné GTE.

 

Trojica športových variantov sa navzájom odlišuje veľmi minimálne – ikonické GTI si naďalej zachováva červenú líniu prechádzajúcu maskou do hlavných svetlometov, GTD ju má bez farby a GTE pre zmenu modrú. Hybridný variant má miesto bočnej plakety otvor na nabíjačku, no a posledným optickým rozdielom sú inak riešené koncovky výfuku – GTI má jednu koncovku na oboch stranách, GTD ich má pri sebe na ľavej strane a GTE žiadne nedostalo.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1460 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
10-ročná nahá modelka pózovala so súhlasom mamy. Rodina za fotografie dostala 450 dolárov10-ročná nahá modelka pózovala so súhlasom mamy. Rodina za fotografie dostala 450 dolárov
Koľko stoja outfity z videoklipov slovenských raperov? Separ, Ego či Dalyb sa ukazujú s kúskami za tisícky eurKoľko stoja outfity z videoklipov slovenských raperov? Separ, Ego či Dalyb sa ukazujú s kúskami za tisícky eur
10 najlepších a reálnych zliav pre Cyber Monday10 najlepších a reálnych zliav pre Cyber Monday
VIAC

Golf GTI GTD GTE
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

 

Spoločným znakom je však agresívny nárazník s naznačeným veľkým otvorom. Po jeho stranách nachádzame päticu zaujímavo umiestnených LED-kových svetiel do písmena X. Samozrejmosťou sú väčšie prahy, zadný difúzor a strešný spojler. Na výber budú 18 až 19" disky. 

 

Kokpit sa nezaobišiel bez tradičných detailov z pôvodnej generácie z roku 1976 – športový 3-ramenný volant či charakteristický károvaný vzor čalúnenia sedačiek. S úplne novým riešením sa stretávame v prípade 10,25" digitálnych budíkov, kde evidujeme úplne novú športovú grafiku. Tzv. Innovision Cockpit následne dopĺňa 10,25" displej multimediálneho prostredia uprostred novej palubovky.

 

Golf GTI GTD GTE
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

 

Najviac nás, pochopiteľne, zaujíma technika pod kapotou, i keď žiadne veľké prekvapenie sa nekoná. Športový Golf totiž bude svoju techniku zdieľať s Octaviou RS a novým Leonom od Cupry, čo značí, že k dispozícii budú spomínané 3 vyhotovenie:

  • benzínové GTI
    • 2.0 TSI (180 kW / 245 koní a 370 Nm)
    • 6-stupňovú manuál/7-stupňové DSG
  • naftové GTD
    • 2.0 TDI (147 kW / 200 koní a 400 Nm)
    • 7-stupňové DSG
  • plug-in hybridné GTE
    • 1.4 TSI (150 k) a elektromotor (115 k) – 180 kW / 245 koní a 400 Nm
    • 6-stupňové DSG 
    • lithium-ionové batérie s kapacitou 13 kWh
    • dojazd 60 kilometrov na elektrickú energiu

Vo všetkých prípadoch ide naďalej o pohon výhradne prednej nápravy. Pohon 4Motion bude aj v tomto prípade výhradou najostrejšieho variantu Golf R, ktorý z 2-litrového TSI v najnovšej generácii vydoluje predpokladaných 310 koní. Ten nám ale Volkswagen ukáže až časom.

 

Trojica noviniek využíva predná nápravu typu MacPherson, vzadu je to multi-link. Vecou príplatkovej výbavy je adaptívny podvozok. Volkswagen ďalej uvádza, že novinkou je funkcia Vehicle Dynamic Manager, ktorá riadi elektronicky diferenciál XDS na prednej náprave. Cenové relácie ani rýchlostné parametre zatiaľ špecifikované neboli. 

 

Zobraziť galériu 14 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.