Značka doteraz preferovala hybridy.
Ide o veľký paradox. Lexus je totiž pionierom hybridnej technológie a prvým autom značky, ktoré dostalo elektromotory, bolo už SUV-čko RX 400h ešte v roku 2005. Hybridy však elektrinu spájajú s klasickým spaľovacím motorom, stále teda jazdia aj na benzín, a hoci najmä v mestskej prevádzke plnej rozbiehania a brzdenia výrazne znižujú spotrebu, nemožno ich považovať za 100 % ekologické.
Úplné vykašľanie sa na benzín a predstavenie čistokrvného elektromobilu teda prišlo až teraz, na medzinárodnom autosalóne v čínskom Kantone. Tam zmizla plachta z modelu UX 300e.
Samotné kompaktné SUV sa v benzínovom a hybridnom variante predáva už približne rok, novinkou je teda hlavne totálna absencia dvojlitrového spaľováku a výrazné zväčšenie kapacity batérií pod podlahou kabíny až na 54,3 kWh. Teraz totiž budú články fungovať ako výhradný zdroj energie pre 150 kilowattový (204 koní) elektromotor.
Miernym sklamaním môže byť pohon iba prednej nápravy, v tejto triede ale nejde o nič nezvyčajné a plne elektrická verzia UX 300e bude aspoň zo všetkých variantov v ponuke Lexusu tá úplne najvýkonnejšia. Automobilka tiež zdôrazňuje zameranie na športovosť a dobrú ovládateľnosť vďaka nízkemu ťažisku.
Hovorí sa o 400-kilometrovom dojazde, hoci podľa menej prísnej a nie až tak spoľahlivej metodiky NEDC. Na rýchlonabíjačkách si vozidlo poradí s maximálne 50 kW stojanom.
Za zmienku stojí aj prepracovaný audiosystém, ktorý by mal do kabíny prenášať prirodzené zvuky okolitého prostredia. Jazdný zážitok by tak mal byť vernejší a vodič by sa nemal cítiť odpojený od diania pod jeho prednými kolesami.
Mnohých kritikov elektromobilov iste poteší vzhľad, ktorý je, až na aerodynamické kolesá, takmer na nerozoznanie od bežného Lexusu UX. Nekonajú sa teda žiadne zaslepené plochy na prednej maske.
Každý záujemca si však bude musieť počkať UX 300e budúci rok odštartuje iba na čínskom trhu, so vstupom do Európy sa počíta až pre rok 2021.