Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 10. 12. 2019 meniny má Radúz

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Filmy a Seriály - Komiksové filmy
36
Dominik Vetrák
17. február 2016, 14:57

Prečo sa nám nepáčia trailery a reklamná kampaň pre Batman v Superman? Hrozí veľké fiasko?

Warneri vypúštajú do sveta nové zábery z najočakávanejšieho stretu bytostí na Zemi mnoho upútavok, no len máloktoré na nás majú pozitívny efekt. Čím to bude?

Dominik Vetrák
17. február 2016, 14:57
Prečo sa nám nepáčia trailery a reklamná kampaň pre Batman v Superman? Hrozí veľké fiasko?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
36
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

A zase to píšem ja, v každom prípade, na tom, čo sa tu dnes dočítate, sme sa mnohí v redakcii zhodli. Po dlhšom uvažovaní a surfovaní po internete som sa rozhodol spísať pár dôvodov, prečo radšej napíšeme 10 článkov o Deadpoolovi než jeden-dva o Batman v Superman: Dawn of Justice. Ktorákoľvek filmová stránka nový trailer zdieľala, v komentároch ste mohli vidieť väčšinou tri bodky, smutných smajlíkov alebo rozhorčenie nad tým, prečo sú tie ukážky také otrasné. 

 

Začneme asi tým, že jediným podareným trailerom je ten z Comic-Conu, ktorý nás naozaj zdvihol zo stoličiek a začal nahlodávať negativitu aj u toho najväčšieho pesimistu. Niet sa čomu čudovať. Skvelá hudba, strih, ale aj vybrané momenty, ktoré lákali na premiéru. Superman vyzeral božsky, Batman zase revolučne, čo sa zobrazenia na striebornom plátne týka. Ani ten Lex v podaní Eisenberga nevyzeral až tak čudne (boli sme optimisti, ale už si naozaj začíname myslieť, že to s ním nevyjde). Ten trailer mal všetko, čo mal najväčší film roka 2016 mať, no potom prišiel hlboký útlm, slzy a plač. 

 

Prečo sa nám nepáčia trailery a reklamná kampaň pre Batman v Superman? Hrozí veľké fiasko?

 

Nasledujúce TV Spoty boli plné väčšinou rovnakých záberov, ktoré už nefungovali tak skvelo, Superman začal vyzerať čoraz horšie a horšie (naozaj, aj Alfred v podaní Jeremyho Ironsa je zaujímavejší, než Clark Kent, jeho egoistickosť a mylná predstava o svojej nepremožiteľnosti). Aspoň tak vykresľuje túto postavu reklamná kampaň. Nafúkaný snob, ktorý síce chce pre ľudstvo dobro, vyzerá však ako pubertiačka s mocou ovládať svojich rodičov. Na druhej strane tu máme Batmana, ktorý vyzerá úžasne. Ani jeden nudný či hluchý záber z 5-6 trailerov a mnohých TV Spotov. Už pri oznámení Afflecka čoby Batsa sme písali, že mu veľmi fandíme a sme presvedčení, že rolu zvládne na jednotku, čo nám mnohí majú za zlé ešte doteraz. Sme však mesiac pred premiérou, kedy sa nájde už len veľmi málo neveriacich. Možno si pamätáte aj na správy o tom, že Warner po prvej projekcii filmu Afflecka veľmi chválilo, chcelo snímku prestrihať tak, aby ho v nej bolo viac a tlačilo Afflecka rovno do celej trilógie. Čím viac z projektu vidíme, tým sme presvedčenejší o tom, že na tom niečo pravdy bude. Na Batmana sa nesmierne tešíme, no akosi sa bojíme, že zvyšok filmu bude takým malým fiaskom, minimálne rozdelí fanúšikov a divákov na dva tábory, podobne, ako sa tak stalo pri Man of Steel. 

 

 

Viac argumentov, menej osočovania? V poriadku, chápem vás, na niekoho tie gýčové trailery zapôsobiť mohli. Pravdepodobne najdrahší film 21. storočia si svoju veľkoleposť chce odškrtnúť azda len na tom, koľko budov a miest vyletí do vzduchu. Megalomanská deštrukcia, násilné money-shoty, ktoré nefungujú (ako napríklad nástup Trinity) a zlý strih. Iste, Warneri to majú v posledných dvoch rokoch dosť ťažké, ale žeby si nemohli dovoliť kvalitného strihača? Ale nie, skôr to bude tým, že takúto reklamnú kampaň si jednoducho nakázali. Chcú predsa konkurovať Marvelu, takže sa musí ísť na gýčovitosť, veľa výbuchov a 3 sekundové strihy, ktorých je najmä vo finálnom traileri asi 50, pričom sú neprehľadné, nezáživné, nevyžaruje z nich sila, atraktivita ani osudovosť, ktorá asi vyžarovať na papieri mala. A to tu ešte máme odhalenie Doomsdaya, čím pokazili zážitok z filmu tisícom, až státisícom ľudí, ktorí pôjdu na film s názvom Batman v Superman s tým, že budú naozaj čakať film o súboji medzi týmito dvoma gigantami. Nie každý číta články zamerané na spoilery, sleduje všetky trailery a nie každý má vo filmoch prehľad a toto bol jednoducho veľký prúser. Nehovoriac o tom, že ten dizajn postavy je otrasný, aj keď ide o Doomsdayovo prvé štádium. 

 

Prečo sa nám nepáčia trailery a reklamná kampaň pre Batman v Superman? Hrozí veľké fiasko?


Na počudovanie Warner vypúšťa málo obrázkov a ak sa vydá nejaký plagát, tak je to na 99% Batman a Superman, navzájom na seba zazerajúc obkolepený deštrukciou, krátermi a sutinami namiesto budov. Opäť ho spomenieme, no inak sa nedá. Finálny trailer mal okrem veľmi zlého strihu aj úplne nevhodne zvolenú hudbu. Jediným plusom je jeho začiatok a Batsov nástup do akcie. Ani Age of Ultron nemalo takto zle zvládnutú reklamnú kampaň, a to už ľudia v Marvel prakticky remakujú trailery a robia to isté už pomaly posledných 10 rokov. Takýto projekt si to jednoducho dovoliť nemôže, bohužiaľ, Snyder si to akosi neustrážil. Extrémne temný film, na aký sa BvS tvári a čím sa hrdí fanúšikovia DC (alebo len hejteri MCU) silno bijú do pŕs, je temným zatiaľ jedine vďaka tomu, že sa väčšina trailerových scén odohráva v noci. Osudový stret dvoch najznámejších superhrdinov zabitý nástupom Doomsdaya. Jasné, len neoboznámemu divákovi by zišlo na um, že niekto z tejto dvojice vo filme umrie, ale predstavte si Avengers 2 a trailer, kde by nad porazeným Ultronom stáli všetky postavy. Asi by ste sa tiež naštvali, že? Fakt, že si dajú párkrát po hube už nezaženie scénu z traileru, kde po devastujúcom výbuchu, pri ktorom takmer prišli o život, začali vtipkovať na štýl Iron Mana. Celé zlé. 

A takto by sme mohli pokračovať aj naďalej. Podstatné je, že Warner svoju najdôležitejšiu reklamnú kampaň v histórii pokašľal. Zvláštne však je, že niektorí im to žerú a výbuchy spojené so zazeraním Supermana im úplne stačia. Avšak, keďže sme v redakcii takto zhnusení, snímka nás v kinách už môže len prekvapiť, čo je len dobre. Recenzovať nebudeme z trailerov, ale z približne 150-160 minút, koľko by Batman v Superman: Dawn of Justice malo trvať. Článkom len chceme podotknúť, že mnoho aspektov, na ktorom sa vystavia reklamná kampaň či štruktúra trailerov bolo buď úplne, alebo aspoň čiastočne pokazených. Priznajte si to, pri oznámení loga Batman v Superman na Comic-Cone v roku 2014 sme všetci čakali, že sa nám z každého jedného traileru a záberu budú potiť nohy. Výsledný produkt je však veľkým sklamaním, stačí sa spýtať ľudí z biznisu alebo aspoň filmových fanúšikov, čo už čo-to odpozerali a pár reklamných kampaní pre blockbustery odsledovali. Verte nám, len neradi sme tento článok napísali, ale je treba poznamenať, že tu niečo nehrá. Je možné, že tie trailery neodzrkadľujú kvalitu samotného filmu a nakoniec budeme z výslednej kvality v pomykove, no nedá sa ignorovať fakt, že mnoho ľudí je po ukážkach veľmi skeptických a premiéry sa boja. A to by sa stať nemalo pri žiadnom filme, nie to ešte pri veľkofilme takýchto rozmerov.

 

Prečo sa nám nepáčia trailery a reklamná kampaň pre Batman v Superman? Hrozí veľké fiasko?

 

Hrozí však aj to, že film je sám o sebe skvelý, no Warner nemá šajnu, ako ho má predať, čím môžeme argumentovať aj prítomnosť Doomsdaya, ktorý sa následne už neobjavil. Filmu fandíme, na Batmana sa tešíme a Snyderovi veríme, no takto sa zabíjajú šance na dvojmiliardové tržby a a taktiež to nepomáha budovať hype ani u skalných fanúšikov. Radšej nech sú tie trailery otrasné, ale film úžasný, v tom sa asi zhodneme, že? Ak sa tak stane, budeme jasať a tešiť sa ďalšie projekty z DCEU, no ospravedlňovať sa za tento článok nebudeme. Kto si myslel, že po Age of Ultron nič horšie a klamlivejšie nemôže prísť, mýlil sa. Len je škoda, že je to práve tento film, do ktorého všetci vkladáme toľké nádeje.

Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.