Bezpečná indie romantika.
Úprimne? Nemusíte. Tumbledown je klasická romantická indie komédia so všetkým, čo k tomu patrí. Nerazí v žánri nové cesty, nie je ani nijako zvlášť originálne nakrútená. Takže ak ju miniete, o nič zásadné neprídete. To však neznamená, že by sa jednalo o zlý film. Jeho jedinou nevýhodou je akurát jeho predvídateľnosť. Pokiaľ ste teda videli trailer, tak presne viete čo sa bude diať aj to, ako to nakoniec dopadne. Lenže povedzme si úprimne, v tomto žánri to nie je nič výnimočné. A pokiaľ hľadáte "len" solídne zvládnutú jednohubku, Tubledown si užijete.
Mladá vdova Hannah (Rebecca Hall) sa po smrti svojho manžela - obdivovaného folkového speváka - snaží dať svojmu životu nový smer. Oddane pracuje na jeho životopise, žije skôr samotársky a nikoho k sebe príliš nepúšťa. To sa zmení, keď na scénu prikvačí Andrew (Jason Sudeikis), pridrzý ironický profesor, ktorý má podobný plán ako Hannah - napísať o jej manželovi knihu. Ich prvé stretnutie nedopadne príliš ružovo, ale Hannah si napokon uvedomí, že bez pomoci knihu nedokáže napísať. S Andrewom teda začne spolupracovať. Ich vzťah je však čisto pracovný (ako inak). A môžete trikrát hádať, či im to vydrží až do konca...
Ako sme poznamenali, Tumbledown nie je na poli romantických komédií žiadnou revolúciou. Napriek tomu sa jedná o svižnú a vtipnú pohodovku, ktorá by fanúšikov žánru mala uspokojiť. Debutujúci Sean Mewshaw si teda hanbu určite neurobil, hoci mu určite bude vytýkané, že ako režisér neexperimentuje a radšej volí osvedčené cestičky. Ale koniec-koncov, práve tá zdanlivá nenápadnosť môže na nemálo divákov pôsobiť pôvabne. Kľúčoví sú v tomto prípade herci. A Rebecca Hall a Jason Sudeikis rozhodne nesklamú. Nielenže dobre hrajú, ale sú to sympaťáci a medzi ich postavami to sympaticky iskrí. Divák teda nemá problém zhltnúť romantickú story, ktorá je miestami predsa len budovaná až príliš rýchlo. Tiež niektoré prekážky, ktoré by príbehom mohli zamiešať sú upratané bez toho, aby sa tieto linky nejako rozumne uzavreli. Platí to napríklad pre postavu Joea Manganielliho, Hanninho nápadníka. Črtajúci sa milostný trojuholník je však napokon hodený do autu, postava ktorá sa nehodí proste zmizne a už sa neobjaví. To platí aj pre Andrewovu priateľku - ak by vo filme nebola, nič dôležité by sa nestalo.
Film je najlepší práve v momentoch, kedy sa hlavné postavy zbližujú prostredníctvom ironických vtípkov a nie patetických vyznaní. Našťastie, scenár Desiree Van Til stavia hlavne na humore, aj keď je jasné, že na nejakému tomu pokusu o dojatie sa nevyhneme. Keď už sme pri humore: je veľmi dobre zvládnutý. Opäť to nie je prípad, že by ste sa chlámali po zemi od sofistikovaných hlášok. Po celú dobu sa vám skôr bude na tvári pohrávať taký jemný úsmev. Humor tu vyplýva z bežných životných situácií, k postavám sa hodí a dodáva im ľudský rozmer. A práve to je hlavný tromf filmov ako Tumbledown. Pokiaľ si dostatočne obľúbite postavy, je takmer isté, že sa baviť budete. To sa v tomto prípade podarilo viac než dobre. Spomenuli sme už, že režisér príliš nevybočuje zo štandardu, ale film je veľmi dobre nakrútený. Nechýba mu osobitá atmosféra malého amerického zapadákova, celé je to navyše podfarbené príjemným soundtrackom a Rebecca Hall v klobúku je na zožratie. Stačí vám to? Mne to tentokrát stačilo. Príjemný film. Nič viac, nič menej. Berte, alebo nechajte tak. 7/10