Prelomový model medzi elektrickými autami klope na dvere.
Okolo úplne nového modelu Porsche Taycan je naozaj veľký rozruch, keďže nemecká automobilka chystá prestaviť svoj prvý elektromobil so zásadnými prednosťami. Okrem toho, že ide o Porsche, a je teda veľký predpoklad, že jeho silnou stránkou budú perfektné jazdné vlastnosti, jedným z highlightov má byť fakt, že Taycan bude podporovať až 350 kW nabíjanie!
Pre priblíženie, doteraz je podporované maximálne 150 kW nabíjanie a aj to zvládne len hŕstka elektromobilov – Audi e-tron, Jaguar i-Pace či niektoré Tesly (napríklad Mercedes-Benz EQC len 110 kW). Už 150 kW nabíjačky dokážu veľkokapacitné batérie (cca 80-100 kWh) nabiť na 80 % za menej ako polhodinu, 350 kW nabíjanie teda zásadnou mierou zmení samotný akt dobíjania. Samozrejme, za predpokladu, že tu 350 kW nabíjačky budú (jednu máme v Budči).
Podrobnosti okolo elektrického Porsche zatiaľ nemáme, všetko podstatné sa ale očividne dozvieme na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte, kde má Taycan naplánovanú premiéru. V uplynulých hodinách nám ale automobilka prakticky úplne odhalila jeho interiér, ktorý je do veľkej miery revolučný. Síce sa drží tradičného dizajnu a rozloženia jednotlivých ovládacích prvkov vrátane pätice okrúhlych budíkov, na analógové riešenie zabudnite.
Palubná doska totiž dostala až 4 obrovské displeje, pričom najväčšia obrazovka sa nachádza priamo pred vodičom – digitálne budíky totiž tvorí zahnutý, až 16,8" displej, ktorý vôbec po prvýkrát v histórii značky Porsche úplne odsúva analógové ukazovatele. Centrom palubovky je dotykový 10,9" displej infotainmentu, zatiaľ čo v spodnej časti umiestnený 8,4" displej slúži predovšetkým na ovládanie klimatizácie. Aby toho nebola málo, ďalší, v poradí 4. rozmerný displej o veľkosti 10,9" nájdeme pred spolujazdcom.
Jeho funkcia bude do veľkej miery zhodná s centrálnou obrazovkou multimediálneho systému. Zaujímavosťou je napríklad predplatné Apple Music na šesť mesiacov (prvé sériové auto s takto integrovanou funkciou) či Apple CarPlay bez nutnosti prepojenia káblom. Android Auto paradoxne k dispozícii nebude, to sa dalo ale ostatne asi čakať, keďže už nejaký piatok je zrejmé, že Porsche spojilo sily s konkurenčnou spoločnosťou Apple. Viac podrobností čoskoro.