Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 14. 12. 2019 meniny má Branislava, Bronislava

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Refresher - Rozhovory
0
Vladimír Mičuda
5. august 2019, 15:31

Hovorca prezidentky Strižinec: Zuzana Čaputová je v istom zmysle influencerka

Zuzana Čaputová nerobí rozhodnutia len pre efekt. Veľakrát sa púšťa do tém, ktoré by jej paradoxne politické body mali brať, povedal hovorca.

Vladimír Mičuda
5. august 2019, 15:31
Hovorca prezidentky Strižinec: Zuzana Čaputová je v istom zmysle influencerka
Zdroj: Michal Svítok/TASR
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Martin Strižinec pracoval ako moderátor politickej relácie O 5 minút 12. Po piatich rokoch v čase, keď z verejnoprávnej televízie odišlo viacero novinárov, skončil na vlastnú žiadosť. Chcel si oddýchnuť od politiky. Nakoniec však zobral prácu hovorcu prezidentky Zuzany Čaputovej.

 

 „V deň zvolenia sa stala symbolom pozitívnej zmeny v politike. Ako moderátor politickej relácie som mal možnosť aspoň čiastočne nahliadnuť do zákulisia slovenskej politiky. Zažil som veľkú mieru cynizmu, obrovské egá. Zuzana Čaputová absolútne popiera tento vzorec,“ povedal 37-ročný bývalý moderátor. 

 

Čo sa v rozhovore s Martinom Strižincom dozvieš:
  • Prečo sa rozhodol prijať ponuku hovorcu
  • V čom sa líši práca hovorcu od novinárčiny
  • Aký dosah majú príspevky prezidentky na Facebooku
  • Prečo nešla na Dúhový pochod
  • Prečo odišiel z RTVS
  • Či zarába viac ako v televízii
  • Ako vyzerá deň hovorcu prezidentky
  • Ktorý moment hodnotí ako najťažší v rámci moderovania

 
Hovorca prezidentky Strižinec:

 

Ocitol si sa na „druhej strane barikády“, bol si novinár a dnes si hovorca. Prečo si sa rozhodol prejsť na druhú stranu?

Bola to veľmi zaujímavá ponuka. Lákalo ma skúsiť niečo nové, rozhodnutie sa však nerodilo z minúty na minútu. Napokon som usúdil, že je to jedinečná príležitosť.

 

Kto ťa oslovil?

Bol som na stretnutí s Martinom Burgrom, stratégom prezidentskej kampane Zuzany Čaputovej. Dostal som týždeň na zváženie ponuky.

 

 

Nad čím si premýšľal?

Nad tým, ako sa mi zmení život, ak ponuku prijmem. Uvedomoval som si, že budem mať obrovskú zodpovednosť, je to záväzok. Preto som premýšľal nad tým, čo všetko práca hovorcu pani prezidentky bude zahŕňať. Realita je však aj tak iná, je toho oveľa viac, ako som pôvodne očakával (smiech).

 

Prekvapilo ťa, že ťa oslovili?

Áno, prekvapilo.

 

Keďže zastupujem hlavu štátu, moje osobné vystupovanie musí byť pomerne „úsporné“. Stále si teda hľadám aj vhodný model komunikácie na sociálnych sieťach.

 

Prečo ťa to lákalo?

Osobnosť Zuzany Čaputovej. V deň zvolenia sa stala symbolom pozitívnej zmeny v politike. Ako moderátor politickej relácie som mal možnosť aspoň čiastočne nahliadnuť do zákulisia slovenskej politiky. Zažil som veľkú mieru cynizmu, obrovské egá. Zuzana Čaputová absolútne popiera tento vzorec. Postupne sa čoraz lepšie spoznávame a utvrdzujem sa v tom, že som sa rozhodol správne. Pani prezidentka pristupuje k úradu veľmi zodpovedne a s veľkou pokorou. Má precíznu prípravu, veľmi jej na tom záleží.  

 

„Stará generácia politikov“ sa nepripravuje zodpovedne?

Rozdiel je v tom, že pani prezidentka považuje svoju prácu za službu verejnosti, voči ktorej cíti obrovskú zodpovednosť. Nerobí rozhodnutia len pre efekt. Púšťa sa aj do tém, ktoré by jej mali paradoxne politické body brať.

 

Ako sa ti práca hovorcu zatiaľ pozdáva?

Denne naberám nové a nové skúsenosti. Neskôr sa pravdepodobne z mnohých povinností stane rutina, niektoré veci budú predvídateľnejšie ako v prvých týždňoch. Stále sa učím. Je to náročná práca, časovo aj psychicky. Je však zároveň zaujímavá a vo svojej podstate výnimočná.

 

V čom sa najviac líši práca hovorcu v porovnaní s novinárčinou?

Odlišná miera zodpovednosti. Tým, že hovorím v mene prezidentky, musím zvážiť každé slovo. Samozrejme, aj ako novinár aj moderátor som musel dávať pozor na to, čo hovorím, no je iné, keď sa vyjadrujem za hlavu štátu.

 

Si pod tlakom?

To, čo som povedal ako moderátor, boli moje slová. Ak som spravil lapsus, sám som si ho musel žehliť. Ak spravím chybu ako hovorca, dotkne sa to aj pani prezidentky. Možno sa to dá nazvať tlakom.

 

To mi pripomína kauzu na Facebooku, kedy sa viacerí televízni moderátori pohádali v diskusii na sociálnej sieti. Svoj názor si tam napísal aj ty.

Do tej debaty som prispel jednou správou a určite som nebol súčasťou hádky. Keďže zastupujem hlavu štátu, moje osobné vystupovanie musí byť pomerne „úsporné“. Stále si teda hľadám aj vhodný model komunikácie na sociálnych sieťach.

 

Prezidentku sprevádzaš aj na zahraničných cestách. Na Instagrame si zavesil selfie, kde je hlava štátu v pozadí. Je to podľa teba vhodné?

Nemyslím si, že bola nevhodná. Zaznamenal som výnimočný moment pred Elyzejským palácom.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Martin Strižinec (@m.strizinec),

 

Musel si prejsť špeciálnou previerkou, aby si mohol byť po boku pani prezidentky?

Tým, že som jeden z najbližších spolupracovníkov, tak áno, budem musieť prejsť previerkou.

 

Úlohou hovorcu je často aj „zmierniť škody“, preto občas musí jemne zavádzať či dokonca klamať. Si na to pripravený?

Hovorca má novinárom sprostredkovať stanoviská. Vždy budem na otázky novinárov odpovedať vecne a korektne.

 

Bol by si aj ochotný klamať?

Robím pre Zuzanu Čaputovú. Odpovedať budem vždy vecne a korektne.

 

 

Ako prebieha tvoj bežný deň?

Každý deň prinesie niečo nové. Som konfrontovaný s otázkami, ktoré by mi často ani nenapadli. Kedy a s kým sa prezidentka prvýkrát bozkávala, aké to bolo a podobne. V tej chvíli len neveriacky pozerám na mobil a pýtam sa sám seba, či to nie je len zlý vtip (smiech). Zatiaľ si zvykám.

 

Tak ako som povedal, časom sa veľa vecí stane rutinou a veľa vecí sa bude dať predvídať. Môj pracovný deň sa, pochopiteľne, odvíja od programu pani prezidentky a od toho, čo sa momentálne deje v politike či spoločnosti. Nie na všetko sa za dopredu pripraviť.

 

Kedy sa prvýkrát bozkávala prezidentka, to je celkom špecifická a netradičná otázka. Chodia také otázky často?

Áno, to je. Občas také prídu.

 

Ako často sa stretávaš s pani prezidentkou?

Často. V zásade na dennej báze. Som súčasťou najužšieho tímu, takže som pri najdôležitejších stretnutiach, sprevádzam ju na cestách a zúčastňujem sa aj na strategických poradách.

 

Najväčší dosah mal status z inaugurácie a ten deň pred pochodmi v Bratislave. Jeden mal dosah na polmilióna, druhý viac ako 660-tisíc ľudí. Oba mali tisícky zdieľaní, komentárov a lajkov.

 

Aký veľký je komunikačný tím pani prezidentky?

Odbor komunikácie sa člení na oddelenie styku s verejnosťou, ktorý odpovedá na desiatky žiadostí, prosieb a podnetov od ľudí, a tlačové oddelenie. Na tlačovom sme štyria, našou úlohou je komunikovať s novinármi, pripravovať stanoviská a staráme sa tiež o sociálne siete pani prezidentky.

 

Prezidentka je mimoriadne aktívna na sociálnych sieťach, má značnú základňu a dosah. Akú máte stratégiu?

Facebookový profil je v zásade oficiálny komunikačný kanál hlavy štátu. Uverejňujeme tam stanoviská pani prezidentky, médiá ich často citujú.

Exkluzívny obsah pre predplatiteľov REFRESHER+
od 2,50 € na mesiac
PREDPLATIŤ
Máš už predplatené? Prihlásiť sa
PREČO SI PREDPLATIŤ?

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ktoré príspevky prezidentky mali najväčší dosah
  • Prečo Zuzana Čaputová nešla na Dúhový Pride ani pochod Hrdí na rodinu
  • Akú špecifickú prípravu si vyžaduje pracovná cesta do Paríža
  • Čo ho prinútilo odísť z moderátorskej stoličky v RTVS
  • Ako reaguje Zuzana Čaputová na vtipné situácie

Náhľadový obrázok: Vladimír Mičuda/REFRESHER Tagy: zuzana čaputová, prezidentka, Martin Strižinec
Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.