Zahraničná analýza pre influencerov neprináša dobré správy.
Instagramoví influenceri v poslednej dobe otravujú čoraz viac ľudí a prostredníctvom nových ľudí v tejto branži mnoho z nás nadobúda pocit, že s dostatkom snahy a šťastia môže túto pozíciu zastávať prakticky ktokoľvek, kto sa tvári, že má zaujímavý život.
Analýza od Mobile Marketer potvrdzuje, že influenceri ľudí zaujímajú čoraz menej, aj keď ide o globálnu analýzu, ktorá sa nemusí priamo vzťahovať na menší slovenský alebo český instagramový priestor.
Štúdia napríklad uvázda, že miera zapojenia pri príspevkoch od influencerov dramaticky klesla, a je jedno, či ide o príspevky ohľadom krásy, módy, jedla či životného štýlu, informuje VICE. Podľa materskej firmy analytickej spoločnosti za túto skutočnosť môže fakt,že sú ľudia neustále bombardovaní reklamnými príspevkami od influencerov. Tie sa už naučili rozoznávať a jednoducho ich ignorujú.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Miera zapojenia sa do nesponzorovaných príspevkov je teraz aktuálne tesne pod 2 %, pričom pred tromi rokmi išlo o 4,5 %. Pri sponzorovaných príspevkov čísla klesli zo 4 % na 2 %. Miera zapojenia sa tak blíži k rekordne nízkym číslam.
Správnosť výsledkov štúdie potvrdzuje aj report od mediálnej stránky Hypebeast, ktorý potvrdil, že najväčší zásah majú mikroinfluenceri s počtom followerov od 1 000 do 5 000, ostatným čísla klesajú. Ešte raz však pripomíname, že ide o globálny prieskum a slovenská časť Instagramu na tom môže byť odlišne.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame