Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
4. decembra 2018 o 2:15
Čas čítania 0:00
Adam Novosad

Spoznali sme tie najsexistickejšie slovenské reklamy. Anticenu Sexistický kix získali prvoplánové pokusy

ZAUJÍMAVOSTI SEXIZMUS
Uložiť Uložené

Tieto reklamy si spoločnosti zrejme nenechajú zarámovať.

Už po tretí rok vyberala slovenská verejnosť aj odborná porota tie najsexistickejšie reklamy v rámci anticeny Sexistický kix. Anketa sa vždy koncom roka zaoberá uplynulými mesiacmi a o jej pomyselnom výhercovi, ktorý je skôr tým najviac porazeným, vieš rozhodnúť svojím hlasom aj ty.

Ako informuje Trend, tento ročník bol veľmi silný z hľadiska aktivity verejnosti, pretože do anticeny ľudia s porotou dohromady nominovali až 112 rôznych reklám.

Pri pohľade na výhercov môžeš vziať do úvahy fakt, že o nich rozhodovalo až 1500 ľudí, pričom minulý ročník sa zúčastnilo len okolo 900 hlasujúcich. Reklamy na prvých dvoch miestach si naozaj nemajú čo vyčítať, pretože v nich ide o prvoplánové pokusy, ako skombinovať ženské telo s pútavým textom.

Na prvom mieste sa umiestnila firma RV Trailer pôsobiaca v oblasti predaja ťažných zariadení. Nielenže je kriminálne otrasné samotné písmo použité v reklame, jej tvorcovia usúdili, že bude dobrým nápadom prilepiť k ťažnej guli ženský zadok v nohavičkách s textom „S guľami od nás pretiahnete všetko!“ Od ľudí dostala 653 hlasov.

Druhá priečka zase patrí košickej pizzerii Pizza Tusi. Správca jej facebookovej stránke sa zrejme pokúsil pridať úsmevnú fotku, aby ľudí zaujal a podporil predaj pizze, avšak zvolil na to najnevhodnejší spôsob. Na sporáku na nej sedí žena s roztiahnutými nohami, text nad obrázkom zase znie: „Správna žena by mala svojmu mužovi pred servírovaním večeru starostlivo prihriať.“

Do tretice anketu na bronzovej priečke uzatvára náhodný leták z obce Raslavice. Inzerent sa pomocou plagátu snažil nájsť pomocníkov na čistenie cesnaku, avšak z nepochopiteľných dôvodov ponúkal mužom mzdu 3,5 € za hodinu, zatiaľ čo ženy si mohli zarobiť len 2,9 € za rovnaký čas. Aj v tomto prípade o trápny prejav sexizmu.

Okrem hlasovania ľudí mohla jedného víťaza vybrať aj porota Sexistického kixu. Jej členovia sa zhodli na tom, že reklama na Klenoty Aurum obsahovala tie najprimitívnejšie a najdehonestujúcejšie sexistické prvky.

Ľuďom radila, aby muž nebol kok*t a žene šperk konečne kúpil, aby zabudol na slovo zlatokopka, bol chlapom a ten prsteň žene kúpil, alebo to, ako muži zbožňujú, keď ich ženy škrabkajú po chrbte, pričom ženy zbožňujú, keď ich muži ocenia šperkami.

Domov
Zdieľať
Diskusia