Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 18. 10. 2019 meniny má Lukáš

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Ľudia
32
Matúš Majer
29. november 2018, 17:05

Veľký test pomarančových džúsov: Ktorá značka je najlepšia?

Happy Day, RIO, Relax, Pfanner či niečo iné? Zisti, ktorý pomarančový džús chutí najlepšie.

Matúš Majer
29. november 2018, 17:05
Veľký test pomarančových džúsov: Ktorá značka je najlepšia?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
32
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Pomarančový džús patrí medzi najpopulárnejšie sladké nápoje snáď každej generácie. Ľudia ho pijú, pretože je osviežujúci, chutí sladko, dobre sa ním brzdí alkohol a navyše, ide o omnoho sviežejšiu chuť ako pri ovocnom sirupe.

 

Vydali sme sa preto do 4 obchodov nakúpiť všetky pomarančové džúsy, ktoré uvidíme, a tie sme následne porovnali. Z Lidlu, Tesca a Billy sme vždy odniesli nejakú novú značku, posledný Kaufland už nič nové neponúkal.

 

Následne sme dali dohromady 6 ľudí, ktorých subjektívne názory si môžeš prečítať v rebríčku nižšie. Ide o celý rebríček, nie TOP 10. Znamená to, že desiate miesto je síce desiaty najlepší džús v hre, no je zároveň podľa nás to najhoršie, čo si môžeš kúpiť.

 

Testovali sme pomarančové džúsy z krabíc, nie čerstvé šťavy. Na tie sa pravdepodobne pozrieme v budúcnosti, teraz však prišiel čas rozlúsknuť dilemu, ktorú vždy prežívaš, keď sa nachádzaš medzi šiestimi značkami džúsov a nikdy nevieš, aký kúpiť. Ktorý je teda najlepší? 

 

dzusy

 

Najhoršiu pozíciu v našom teste obsadil pomarančový džús RIO. Musíme poznamenať, že sa na obale chváli hneď dvomi vymoženosťami – zníženým obsahom cukru a používaním stévie. Normálne pomarančové RIO bez úprav sme však nenašli (možno je práve toto aktuálna receptúra).

 

Džús bol zo všetkých najpriesvitnejší, chutí riedko a detsky, no na konci prekvapí nepríjemný horký záver. Všetko je podčiarknuté umelou chuťou a zo všetkých džúsov chutil najchemickejšie. Pritom ide o tretí najdrahší džús.

Obsah cukru: 8,0 g/100 ml

  

dzusy

 

Tesco si obrandovalo rovno dva džúsy, druhý dopadol o niečo lepšie. Prvý nájdeš pod líniou produktov s názvom Tesco Value, kde obchodný reťazec používa zaujímavý trik. Z každého ohľadu ide o džús, čo priznáva aj samotný produkt na boku krabice – akurát hlavný nápis tvrdí, že ide o pomarančovú šťavu.

 

Zo všetkých išlo o najredší džús s nahorkastou, až chlórovou pachuťou a vôňou. Samotná pomarančová chuť bola nevýrazná a slabá. V podstate je úplne jedno, že tento džús piješ, keďže sa ho nedá vychutnať.

Obsah cukru: 11,2 g/100 ml

 

dzusy

 

Relax je kyslý, veľmi kyslý. Samotná chuť však je celkom dobrá, minimálne v porovnaní s predchádzajúcimi džúsmi. Stále je však málo výrazná a nudná, nepomarančová. Nijako nezaujme a podobne, ako v prípade Tesco Value šťavy džúsu, na chuť sa nedokážeš sústrediť a ani si ju vychutnať.


Na obale Relaxu nájdeš nápis hovoriaci o zimnej edícii – džús však chutí ako sklamanie a my radšej neodporúčame ani tú letnú, ak je vôbec niečím odlišná. Priemerná cena, priemerný výsledok.

Obsah cukru: 10,0 g/100 ml

 

dzusy

 

Najlacnejší džús nášho rebríčku obsadil siedme miesto, čo vôbec nie je také zlé. Ako jediný má tvarom odlišnú krabicu a pripomína skôr tetrapak od trvanlivého mlieka. Inými slovami to tiež znamená, že sa zle drží. Ako jediný džús použil hliníkovú fóliu na utesnenie uzáveru. Prekážalo nám to.

 

Chuť je lacná, nepomarančová, no predsa len dobrá. Tu už treba začať diskusiu, či chceme mať pomarančovú alebo príjemnú sladkú chuť, keďže čisto pomarančová môže byť nakyslastá a horkastá. Dizzy pripomína skôr sirup, no chutí dobre. Veľa pomarančov doň však nešlo. Na najlacnejší pomarančový džús je však siedme miesto veľmi dobrý výsledok.

Obsah cukru: 9,0 g/100 ml

 

dzusy

 

Druhý najlacnejší džús je taktiež z Lidlu, no drahší o 0,14 €. Za štrnásť centov navyše dostaneš krajšiu krabicu normálneho tvaru a omnoho lepšiu chuť.

 

Pomarančový džús Solevita bol jedným z najhustejších. Počas pitia si všimneš kyslý štart a horký záver, no všetky tieto chute sú strašne generické a bez ničoho zaujímavého. Solevita je porovnateľná so všetkými predchádzajúcimi džúsmi a radšej budeme piť kandidátov z poprednejších priečok, no ide asi o prvý džús, kde začíname reálne cítiť pomaranče.

Obsah cukru: 9,0 g/100 ml

 

dzusy

 

Do prvej päťky sa prebojoval druhý džús obrandovaný Tescom. Nedáš zaň ani eurko a síce ide o šťavu z koncentrátu, spomedzi predchádzajúcich chutí najviac pomarančovo. Čo síce znamená nahorkastý záver, no celý chuťový zážitok je pomarančový.

 

Pokazil sa nám uzáver na fľaši. Najprv nešla otvoriť, teraz nejde zavrieť. No späť k dileme. Rebríček je zostavený podľa toho, ako nám samotné džúsy chutili, nie podľa toho, ako veľmi sa blížia k reálnej pomarančovej chuti. Preto ak ti ide o pomaranče a nie sladkosť, džús z Tesca ti bude chutiť. No ako pri víťazovi zistíš, dá sa to robiť pomarančovo a aj chuťovo dobre.

Obsah cukru: 8,7 g/100 ml

 

dzusy

 

Ďalší supermarketový džús je tentokrát z Billy a dáš zaň viac peňazí než za nápoje z Tesca. Billa pomarančový džús nájdeš vždy medzi ostatnými značkami, ktoré už aj vizuálne pôsobia prémiovejšie, kým žltá škatuľa pôsobí ako ich nedorastený brat. Džús je však lacnejší, zrejme aj preto má medzi ostatnými úspech.

 

A navyše, chutí dobre. Je sladučký, nekonfliktný, nekyslý. Chuť je stabilná a vyvážená, neprekvapí ťa žiaden horký či kyslý zvrat. Vytkli by sme však extrémnu vodovosť, kedy džús pripomína skôr zarobený sirup ako vytlačené pomaranče.

 

Na tento džús sme v redakcii mali zmiešané názory, niekto mu dal 2/10, niekto aj 8/10. Celkovo však ide o zdravý nadpriemer.

Obsah cukru: 8,4 g/100 ml

 

dzusy

 

Tretie miesto zaujal džús HELLO, druhý najdrahší. Samotná fľaša vyzerá dosť detsky a nepresvedčivo, chuť je však presným opakom.

 

Džús HELLO je veľmi výrazný a v niektorých momentoch chutí až agresívne a pokojne ho môžeš riediť aj malým množstvom vody. Potom sa však priprav na ešte väčšiu riedkosť. Chuť je opäť sladká, bez žiadnych prekvapení, no zato veľmi výrazná a po ochutnaní si pomarančový džús HELLO rozhodne zapamätáš.

Obsah cukru: 8,8 g/100 ml

 

dzusy

 

Z Pfanneru máme pocit, akoby išlo o prémiovejší džús. Balenie tak vyzerá a faktu nasvedčuje aj najdrahšia cena, fľašku dostaneš za dve eurá.

 

Toto je jeden z dvoch testovaných džúsov (druhý je na prvom mieste), kde sa nachádza nejaká dužina, aj keď v Pfanneri je jej minimálne množstvo. Chuť je hustá, sýta, kvalitná a možno až príliš intenzívna – čo však môže mať svojich fanúšikov, nás si však nezískala.

 

Celkovo je sýto oranžový a vyzerá tak, ako by džús mal vyzerať. Je však podpriemerne sladký a viac priestoru sa dáva iným chutiam. Zaslúžené druhé miesto, no pre mnohých ľudí ide určite o jednotku.

Obsah cukru: 9 g/100 ml 

 

dzusy

 

Happy Day je u nás jasným víťazom a navyše z cenového hľadiska patrí približne do stredu. Je to taká klasika, každý tento džús pozná. Chuťovo je naozaj dobrý, sladký s osviežujúcimi zábleskami kyslosti. Jemnú konzistenciu kompenzujú občasné kúsky dužiny.

 

Pomer sladkosť vs. pomarančovosť je tu pre nás ideálny a jeden z našich testerov dokonca povedal, že si chce naliať ešte raz. Vzhľadom na cenové pomery ide o džús, ktorý si radi kúpime pre jeho chuť ako osviežujúci nápoj a pokojne i ako brzdu k alkoholu. Chuť nie je príliš výrazná ani agresívna, no jednoducho primerane vyvážená.

Obsah cukru: 9,4 g/100 ml

 

Samozrejme, každý môže mať svojho favorita, no Happy Day u nás zvíťazil na plnej čiare. Bodové hodnotenie sme pri džúsoch neuvádzali, keďže by išlo o komplikované priemery jednotlivých testerov v podobe desatinných čísel, no pri pomarančovom Happy Day sme sa zhodli na 8,2/10. Pokojne si ho bež kúpiť, z chuti sklamaný nebudeš.

Ktorý džús je podľa teba najlepší?
RIO
195 hlasov
Tesco Value
233 hlasov
Relax
974 hlasov
Dizzy
209 hlasov
Solevita
510 hlasov
Tesco
177 hlasov
Billa
357 hlasov
Hello
232 hlasov
Pfanner
1945 hlasov
Happy Day
4284 hlasov
Ohodnoť článok
38
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.