Drake Effect naozaj funguje a krátky dokumentárny film ponúka hneď niekoľko nepopierateľných dôkazov.
Drake je definíciou fenoménu 21. storočia, s čím bude súhlasiť snáď každý, kto má aspoň základný prehľad o svetovom hudobnom priemysle. Dokonca si môže dovoliť pravidelne vydávať projekty, ktoré kvalitou bez akýchkoľvek problémov predbiehajú všetkých podobne zamernaých kolegov bez toho, aby predbehol sám seba, resp. svoj album Take Care z roku 2011. Aj keď nám je jasné, že by to aj s malou snahou dokázal.
Stále platí, že jeho aktuálna kariéra má stúpajúcu tendenciu, dôkazom čoho sú čísla predajov a tiež počet prehratí skladieb na streamovacích službách. Napríklad v prípade najnovšieho počinu Scorpion sa počítadlo views po prvom týždni zastavilo nad miliardou, čo sa predtým pochopiteľne nikomu nepodarilo.
Samozrejme platí, že Drake vie, ako na to. Ak chce víťaziť v podobných rebríčkoch, nemôže si dovoliť vydať nosič so siedmimi skladbami ako Kanye West alebo Pusha T. Nič to však nemení na skutočnosti, že je miláčikom celého sveta a neublížil mu ani jeden z najlepších disstrackov histórie rapu.
Všetky vyššie spomenuté fakty sú len malým základom vzniku pojmu, ktorý uznávaný zahraničný portál Vice označil za Drake Effect, teda, pre striktných Slovákov Drejkov efekt. Ten v skratke pojednáva o tom, že Drake je natoľko lojálnym rezidentom svojho rodného Toronta, že vďaka nemu funguje turizmus a celkové povedomie o najväčšom kanadskom meste výrazne lepšie a ekonomika si vďaka nemu za posledných 12 mesiacov prilepšila o 440-miliónov dolárov. Len pre zaujímavosť, ide o 5 % celkových príjmov z turizmu Toronta.
Ak Drizzyho tvorbu sleduješ, tak si si určite všimol jeho veľmi frekventované odkazy na mesto, kde sa narodil. Kanaďania dokonca tvrdia, že existenciu Toronta rozdeľujú na obdobie "pred Drakeom" a "po Drakeovi", čo sa zatiaľ okrem neho podarilo len Ježišovi.
Champagne Papi je ikonou, ktorá dokáže vylepšiť dojem o Toronte už len svojím úsmevom. Od roku 2013 je globálnym ambasádorom NBA tímu Toronto Raptors a stál pri re-brandingu viacerých spoločností. Za normálnych okolností stačí jeden jediný shout-out z jeho úst mierený správnym smerom a všetko je zrazu možné.
Ľudia napríklad denne navštevujú miesto, kde vznikol cover vyššie spomenutého (najlepšieho) albumu Take care a nechávajú sa fotiť v rovnakej póze či reštauráciu, v ktorej Drake spoločne s Rihannou natáčal video ku skladbe Work. Toto sú však len ďalšie zanedbateľné príklady. V súčanosti si už samotní politici uvedomujú silu torontského rapera natoľko, že ho využívajú ako nástroj na prilákanie investorov.