Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
24. mája 2018, 23:18
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nie je Ferrari ako Ferrari. Túto jednokusovú exkluzivitku si dal na mieru postaviť sám klient

TECH
Uložiť Uložené

Ďalší unikátny maranellský kôň z dielne Ferrari Design Center.

V prípade maranellskej automobilky sme si už za ostatné roky zvykli, že okrem "klasických" modelov sa z času na čas objaví aj nejaká "jednokusovka". Ferrari tak myslí aj na tých najnáročnejších klientov, ktorí buď chcú jeden zo sériových modelov odlíšiť špecifickou konfiguráciou, alebo si dať daný model pretvoriť na niečo naozaj unikátne. Práve na to slúži Ferrari Design Center, odkiaľ vychádzajú neraz pozoruhodnejšie počiny, než by sme čakali. Inak tomu nie je ani v uplynulých hodinách.

Ferrari totiž svetu ukazuje ďalší model s dodatkom one-off, teda na mieru vyvinutý exemplár, ktorý v tomto prípade nesie označenie SP38. Technický základ pochádza zo superšportu 488 GTB, na jeho podvozku, respektíve platforme však talianska značka vytvorila úplne novú karosériu. Ako je zvykom, celý projekt vznikal na báze preferencií daného klienta, ktorý vraj netají veľkú náklonnosť k pretekaniu. Nemožno sa teda čudovať tomu, že i keď vozidlo disponuje cestnou homologizáciou, jeho nastavenia boli prispôsobené skôr okruhu.

Nie je Ferrari ako Ferrari. Túto jednokusovú exkluzivitku si dal na mieru postaviť sám klient
Zdroj: media.ferrari.com

Dokonca počas slávnostného odovzdania vo Fiorane majetný zákazník absolvoval už aj niekoľko ostrých kôl. Špecifický dizajn SP38-čky má už na prvý pohľad zaujať, o čom niet pochýb, keďže na pomery Ferrari sme svedkami vskutku kontroverzného dizajnu. Úzke svetlomety, vystupujúce blatníky či netypicky tvarovaný kryt motora jasne naznačujú, že nejde o hocijaké Ferrari. Interiér zatiaľ automobilka neukázala, dá sa však predpokladať, že tam už pôvod táto chuťovka nezaprie, a teda viac či menej sa bude približovať kokpitu 488-čky.

Po stránke techniky sa o pohon stará známy 3,9-litrový preplňovaný osemvalec s výkonom 670 koní. Síce sme doposiaľ žiadne oficiálne parametre nespoznali, je možné, že ani tu neostal kameň na kameni a majiteľ siahol po akejsi úprave či modifikácii. Exkluzivitka sa verejnosti prvýkrát ukáže 26. mája na tradičnej akcii Concorso d'Eleganza Villa d'Este, nás by však zaujímalo aj to, koľko takáto sranda nemenovaného majiteľa vyšla.

Domov
Zdieľať
Diskusia