Odpoveď sa už tradične dozvieme na nultom ročníku autosalóna v Ženeve.
Ako každý rok, tak ani tento tomu nie je inak a odborná porota zložená z automobilových novinárov vybrala sedem finalistov, ktorí zabojujú o titul Auto roka 2018. Európska anketa COTY, teda Car of The Year, pritom tentokrát zahŕňala skutočne veľa ašpirantov na víťaza, do úzkeho výberu sa však napokon neprebojovalo viacero z horúcich kandidátov. Hovoriť o tom by mohli najmä priaznivci koncernových áut, nakoľko o titul už nezabojujú také novinky ako Audi Q5, Porsche Cayenne, Seat Arona, Škoda Karoq či Volkswagen Polo, T-Roc a dokonca ani Arteon. Vo finále sa neobjavili ani nový Ford Fiesta, Honda Civic, Hyundai i30 či Kia Stonic. Vo všetkých spomínaných modeloch pritom nejde len o úplne nové modely či generácie, ale aj vozidlá, ktoré sa pýšia všakovakými technologickými inováciami.
Aj to je dôkazom toho, že tento rok bol naozaj bohatý na dôležité novinky, nebolo teda rozhodne ľahké urobiť užší výber. V zmysle rozhodnutia poroty sa napokon do finále prebojovali Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW radu 5, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza a nakoniec Volvo XC40. Je skutočne trúfalé v tomto momente tipovať, kto napokon titul získa, pravdou však je, že každý z modelov kope v podstate za odlišný segment či cieľovú kategóriu - z laického pohľadu je jasné, že azda najinovátorská je práve á-osmička, to však absolútne neznamená, že vyhrá. Ostatné roky totiž naznačujú, že neraz sú pre spoločnosť zväčša dôležitejšie a z predajného pohľadu zaujímavejšie menšie/ľudovejšie autá, preto je im prikladaná oveľa väčšia pozornosť (najmä kvôli tomu napríklad značka Mercedes-Benz súťaž “bojkotuje” a dobrovoľne sa do nej nezapája). Či tomu bude tak aj tento rok, sa dozvieme časom. Ktorý je váš favorit?