6. novembra 2017, 17:01

Jedna z najlepších hier tohto roka sa dočkala príbehového rozšírenia. Privítajte zamrznuté prostredie v Horizon: Frozen Wilds (Recenzia)

15 hodín obsahu v zamrznutom kraji na severe krajiny poteší každého fanúšika Horizon: Zero Dawn.

Sony s Guerilla Games trafili s Horizon: Zero Dawn klinec po hlavičke a právom tak rátajú zisky. A kým sa vytvorí pokračovanie ako možný launch titul PS5, potešilo nás štúdio zodpovedné za sériu Killzone a samotné Horizon aj datadiskom. Frozen Wilds vyšle Aloy ďaleko na sever na územie klanu Banuk, ktoré je odlišné od všetkého, čo Aloy na svojej ceste v pôvodnej hre spoznala. Viacerí ste asi zvedaví, aké rozsiahle toto rozlíšenie vlastne je. Už samotná hra oplývala gigantickým územím, takže sme čakali ďalšie veľké rozširovanie mapy. To sa však nestalo. Frozen Wilds pridalo menšiu oblasť na severe mapy. Aj tá však v sebe skrýva niekoľko tajomstiev, krásnych scenérii a hlavne nové stroje.

Nebudem vám prezrádzať ich presný počet ani výzor, budem rád, keď sa necháte prekvapiť sami. Rozhodne však nečakajte revolučné zmeny v súbojovom systéme či dizajne dinosaurých strojov. Aj tak si však súperenie a spoznávanie nových slabín a silných stránok strojov užijete. Hlavne najväčší z nich dá na najvyšších obtiažnostiach zabrať a ste schopní proti nemu minúť všetku svoju muníciu. Keď si však upgradujete svoju zbraň skrz side quest a prídete na to, čo na neho platí, bude to oveľa jednoduchšie.

Recenzovanie prebehlo na konzole PS4 Pro a všetky screeny pochádzajú z môjho hrania.

Aj v datadisku je totiž pravidlom, že každý nepriateľ má svoju slabinu, len na ňu treba prísť a pripraviť sa. Aj ten najpripravenejší a naskillovaný hráč však v rozšírení utopí minimálne 10 hodín, čo je slušná hracia doba. Pre porovnanie, nový Wolfenstein, nech mal singleplayer akokoľvek geniálny, ponúkol maximálne 12 hodín dlhú kampaň, aj to na náročnejšej obtiažnosti. Ja som na území Ban-ur strávil 14 hodín a skompletizoval som ho na 90%, takže avizovaných 15 hodín hracej doby je skutočne reálnych. Za to si vývojári z Guerilla Games zaslúžia pochvalu.

Za čo si už veľkú pochvalu nezaslúžia je samotný príbeh. Síce sa vám na pár sekúnd prihovorí Sylens, z minulosti Aloy či sveta ľudí toho veľa nezistíte. Dej sa viac zameriava na vodcu jedného z klanov a ich šamanku. Spolu s nimi budete čeliť novým strojom, ktoré sú navyše ovládané ďalšou nebezpečnou AI zvanou Daemon. V tomto boji budete mať k dispozícií nové zbrane, kostýmy a spolubojovníkov, za tých pár hodín sa s nimi však nezblížite. Stále tak platí, že scenáristi počas tých 60 hodín, ktoré som v tomto svete strávil dokopy, nedokázali prísť s tak zaujímavou a sympatickou postavou, akou bol Rost. A pritom sme si ho ani tak dlho neužili. Popravde, oveľa viac som si pri prvých špekuláciách pre datadisk želal, aby sme hrali za Rosta v dobe, kedy sa vydal do divočiny za vrahmi, ktorí mu zničili život. To sa však nestalo a my sme s Aloy prežili ďalšie dobrodružstvo.

A ja som za to rád, pretože mi to skrátilo čakanie na pokračovanie. Hoci príbeh nebol ktovieako emotívny a postavy nedostali potrebný priestor na to, aby som si ich zapamätal, úlohy, rovnako ako hrateľnosť celkovo, boli nesmierne zábavné, a tak som sa od hry neodlepil, kým som ju nedokončil. V piatok ráno som hru spustil, pričom som hlavný príbeh dokončil niekedy v noci. Frozen Wilds vás rozhodne nesklame. Graficky sme sa síce takmer nikam neposunuli (to sa jednak nečakalo a, samozrejme, ani to nebolo potrebné a možné), no to nemení nič na tom, že aj po viac ako pol roku je svet Horizon jedným z najkrajších vôbec.

Len ťažko budete hľadať originálnejší a graficky strhujúcejší vizuál, než aký ponúka Decima engine (už sa neviem dočkať až uvidíme, čo s ním dokáže Kojima v Death Stranding). Zamrznuté pláne, pohoria a osady ponúkajú hneď niekoľko nádherných výjavov, množstvo hráčov tak znova strávi veľa času vo photo móde, kde už pri pôvodnej hre vznikli tisícky odzbrojujúcich screenshotov. Audiovizuál je rozhodne niečo, na čo môžu byť v Guerilla Games nesmierne hrdí. Doteraz nechápem, ako po toľkých rokoch s FPS sériou Killzone dokázali vytvoriť niečo také, ako Horizon.

Čo sa týka combat systému, veľa sa toho nezmenilo. Pár nových zbraní síce pridá nejaké tie taktické možnosti, ale ak máte hru stále v rukách a v pamäti, nepriateľov budete kosiť podobne ako naposledy. Datadisk Frozen Wilds pokračuje so sympatickou hlavnou hrdinkou, zábavnou hrateľnosťou a cca 15 hodinami nového obsahu, ktoré si užije každý fanúšik pôvodnej hry. Inventár vám obohatí niekoľko zbraní, strom schopností ponúka pár nových vylepšení skillov a užijete si aj pár questov a lovenie nových a nebezpečných strojov.

Príbeh ponúka štandardnú zápletku (čo sa sveta Horizon týka), a tak vás nijako neprekvapí. Inými slovami, nečakajte žiaden zvrat či prekvapivé rozuzlenie. Od začiatku do konca je jasné, proti čomu stojíte, no to neznamená, že by to bolo odfláknuté. Jediným negatívom, ktoré mi napadá, je fakt, že som nebol schopný získať istú surovinu na výrobu mapy ukazujúcu vzácnu menu, za ktorú si kupujete novú výbavu. Aj napriek tomu, že som zabil 20 jazvecov. Ani jeden mi nedal to, čo som potreboval.

Asi vám je teda jasné, že negatíva by ste tu hľadali len márne. Horizon: Frozen Wilds si prenáša všetky pozitíva zo Zero Dawn a zúročuje ich v novom prostredí, s pár novými postavami, strojmi a všetkým potrebným pre oživenie hrateľnosti v 15 hodinách plných zábavy. Tak, a teraz šup-šup do práce, o dva a pol roka chceme vidieť na E3 poriadne nadupané demo pokračovanie pre PS5. 8,5/10

PS: Hádanky potešili, kiež by ich bolo viac, obzvlášť, keď boli také hravé a nie frustrujúce.

0/10