17. júna 2017, 15:16

Zaujal akčný Baywatch aj niečím iným ako skákajúcim poprsím a vyšportovanými telami? (Recenzia)

Nová komédia od režiséra Horrible Bosses vsádza poriadne veľa na obtiahnuté neoprény hlavných postáv. Čo však humor a akcia?

Na svete snáď neexistuje človek narodený pred rokom 1995, ktorý by v živote nepočul o Pobrežnej hliadke. Partička namakaných plavčíkov na slnečných plážach v Californii (neskôr aj na Hawaii) zachraňovala životy, zabraňovala zločinom, behala v slow-mo a vyvádzala mnohé iné sprostosti, ktoré sme im z nepochopiteľných dôvodov všetci žrali. Okrem iného formovala predstavy mladých dievčat o dokonalej mužskej postave, ktorej nositeľom bol David Hasselhoff a chalanov zas sprevádzala pubertou myšlienka na plavé vlasy Pamely Anderson. Po viac ako pätnástich rokoch od ukončenia tohto trápenia niekomu skĺzlo na um natočiť film, ktorý diváka opäť prenesie do divokej zátoky.

Na post režiséra zasadol Seth Gordon (Horrible Bosses), do role nesmrteľného Mitcha Buchannona bol obsadený Dwayne „The Rock“ Johnson, parťáka mu stvárnil Zac Efron a celý tím ešte dopĺňali krásne slečny v podaní Alexandri Daddario (San Andreas), Ilfenesh Haderi (Chi-Raq) či viac modelky ako herečky Kelly Rohrbach (Two and a Half men). Všetky tieto sexy telá bolo ešte samozrejme treba nejak vyvážiť, o čo sa stará Jon Bass (Loving). Už podľa trailerov sme vedeli, že oplzlých vtípkov a skákajúcich ceckov bude viac ako dostatok, avšak sľúbená nám bola aj explozívna akcia a zápletka. Nuž, ako to už častokrát býva, trailery zavádzali.

Zdroj: Paramount Pictures

V tejto adaptácii Baywatchu sledujeme The Rocka ako hrdinského vodcu plavčíkov, ktorému sa pod ruky dostane držiteľ dvoch zlatých olympíjskych medailí, nepoučiteľný narcis Zac Efron. Na pláži sa však vyskytuje nová hrozba. Niekto do oblasti pašuje drogu menom flakka a samostatné výkony tak musia ísť na bok. Toto je koniec koncov rajón „Miča Bjukenena“, ktorý vyšetrovanie berie do vlastných rúk.

... a The Rock preberá do rúk nielen vyšetrovanie, ale defakto aj polovicu výsledného dojmu filmu. Ktorékoľvek pohlavie zastupujete, musíte uznať, že Dwayne je neuveriteľný sympaťák so širokým úsmevom, ktorému dokážeme odpustiť aj menšie (či väčšie) herecké nedostatky. Prekvapivo dobre mu herecky sekunduje aj Zac Efron, ktorý síce tej charizmy veľa nepobral, ale dvom to na plátne sedí a chémia šľape uspokojivo dobre. Prvú takmer tretinu filmu sledujeme pokus o vytvorenie buddy zábavky, ktorej téma je síce brutálne obkukaná, no sama o sebe neuráža a zriedkavo sa jej podarí vyčariť úsmevný moment. Neskôr sa však film prelína do roviny véľmi stupídnej detektívky, ktorá je tak nevýrazná, že prísnejší kritici by to označili ako film bez zápletky. Nemám im to za zlé. Nevyvážený tonálny rozdiel scenára je totiž cítiť takmer na každom kroku, a to Baywatch zabíja. Akčné scény k tomu všetkému vyzerajú abnormálne béčkovo a ťažko sa mi verí, že blockbusterov za 70 miliónov z roku 2017 si nedokázal nájsť schopných ľudí na vytvorenie dobrých efektov.

Zdroj: Paramount Pictures

Tej akcie však (chvalabohu) vo filme až tak veľa nie je. Čoho je však dostatok? Humoru, a to najmä v posledných dvoch tretinách. Veľa záchodového, prehnaného, stupídneho. Prívlastky si môžeme doplniť ľubovoľne. V kine si však každý našiel to svoje a prekvapivo, po pár scénach som sledoval dianie na plátne s úsmevom na tvári aj ja (napríklad scénky s policajtom). Bránicu mi však v žiadnom prípade neutrhlo a možno by si scenáristi mohli do budúcna zapamätať, že menej je niekedy viac.

Je bohužiaľ veľmi silno vidieť, že tvorcovia sa snažia napodobniť úspech skvelého 21 Jump Street (kto by to bol čakal). Nemajú na to však prispôsobené postavy (aj keď The Rock s Efronom odvádzajú dobrú robotu), akciu a ani úderný humor. Scenáristi síce dokázali vyprodukovať viacero úsmevných scén, avšak v istých prípadoch sa snažia až priveľmi, čo je im na škodu (scénka s tancom). Film najviac spomaľuje v momentoch, kedy sa snaží pôsobiť seriózne, a tam stráca aj tú poslednú dobrú vlnu. Ponára sa do nemastnej neslanej blbosti, ktorú umocňujú seriózne zlé akčné scény a pretiahnutá, takmer dvojhodinová stopáž. Aj keď to podľa slovnej kritiky nemusí tak vyzerať, Baywatch je stále priemernou kino zábavou, ktorá si nájde svojich fanúšikov a nebudem im to zazlievať. Ak na Baywatch idete s tým, že sa chcete pozerať na vypasované prsia, spotené telá, alebo ste iba nekonečným fanúšikom seriálu (cameo Hasselhoffa a Pamely vás potešia), nebudete ľutovať a dokonca sa aj milo pobavíte. Ak však čakáte nástupcu 21 Jump Street s takmer ustavične trefným humorom a fajn akciou, budete sklamaní. 5/10.

0/10