Cestovanie s Blue Slovakia je každým dňom čoraz reálnejšie.
O slovenskom leteckom dopravcovi Blue Slovakia sa už nejakú dobu čo-to mrmle, teraz sa však o veľký kus priblížili k dôležitému povoleniu, ktoré potrebujú na prevádzku. Ak si o Blue Slovakia ešte nepočul, radi ti túto ambicióznu firmu predstavíme. Stojí za ňou podnikateľ Ľubomír Kolárik, ktorý má takmer desaťročnú skúsnosť s vojenským letectvom. Jeho plánom je po Slovensku rozbehnúť regionálnu leteckú prepravu, pričom Blue Slovakia má byť nízkonákladovkou.
Ak ťa zaráža, že na Slovensku máme poriadnych letísk len niekoľko, na webe aeroliniek sa uvádza, že doprava má byť prevádzkovaná aj medzi dnes neverejnými letiskami. Ako príklad sú medzi všetkými uvedené Letisko M. R. Štefánika Bratislava, Košice, Poprad-Tatry, Sliač, Žilina, Piešťany, Trenčín, Martin, Nitra, Prievidza, Partizánske, Dubnica n/Váhom, Spišská Nová Ves, Svidník, Bidovce, Boleráz, Dubová, Holíč, Trnava a ďalšie. Spoločnosť momentálne disponuje dvojicou dopravných lietadiel, ide o dva typy L 410 UVP a v pláne je zakúpiť aj lietadlo Aerei di Transport Regionale ATR 72.
Po regionálnej doprave na Slovensku sa chce Blue Slovakia zamerať na charterovú prepravu osôb a nákladu v rámci Európy. Spoločnosť aktuálne čaká na získanie osvedčenia leteckého prevádzkovateľa, ktoré vydáva Dopravný úrad. Očakáva, že ho získa do konca roka 2017. Prevádzkovať slovenské aerolinky sa však doteraz nedarí, skrachovali už napríkald Danube Wings, Slovakian Airlines, Slovenské aerolínie, Seagle Air či pýcha SkyEurope.