Streda 20. 2. 2019 meniny má Lívia

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Mobily
6
Martin M.
12. marec 2017, 14:51

Operátori náš tlačia do výmeny telefónu každé dva roky. Je to však naozaj potrebné?

Ak si fanúšikom selfies, upgrade je nevyhnutný.

Martin M.
12. marec 2017, 14:51
Operátori náš tlačia do výmeny telefónu každé dva roky. Je to však naozaj potrebné?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
6
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Aj ty už netrpezlivo očakávaš niektoré tech novinky zo sveta smartfónov a predstavuješ si ako ten svoj “starýmodel vymeníš za lepšiu verziu s väčším displejom, počtom megapixelov, lepšou kvalitou videa a najmä prednej kamery určenej na selfies? Pritom ten tvoj starý smartfón, o ktorom padla reč, je model z predošlého roku. Nuž, nie si sám. Mobilné telefóny sa za posledné roky stali doslova spotrebným tovarom a veľkú zásluhu na tom majú práve operátori a pochopiteľne spoločnosti, ktoré tieto naše milované produkty prinášajú na trh. Poďme sa však pozrieť na to, či je naozaj potrebné meniť svoj telefón každé dva roky.

 

Operátori náš tlačia do výmeny telefónu každé dva roky. Je to však naozaj potrebné?

 

V prvom rade dosť záleží od značky a modelu, ktorý máš práve vo svojich rukách. Je jasné, že pokiaľ si potrpíš na bezproblémový chod svojho smartfónu, tá najlacnejšia varianta už po dvoch rokoch jednoducho nebude slúžiť tak dobre, ako v dobe jej kúpy. Môžeš sa o svoj smartfón starať ako o novorodenca, no aktualizácie a náročnejšie aplikácie, ktoré si vyžadujú výkonnejší hardware, si časom vyžiadajú svoju daň. Sorry, ale s argumentom, že tvoj Sony z roku 2009 funguje stále dobre, jednoducho neobstojíš. Ak si spokojný s takto starým smartfónom aj v roku 2017, zrejme ani smartfón nepotrebuješ a vystačil by si si so starou Nokiou 3310, na ktorej sa tiež dalo telefonovať a posielať SMS. Tá mala navyše aj legendárne hry a vďaka perfektnému dizajnu vydržala aj ničivé pády, o výdrži batérie nehovoriac.


Je však nevyhnutné meniť svoj smartfón každé dva roky? Nevyhnutné nie, no výhodné áno. Rozdeľme si túto tému na dve otázky a pozrime sa na fakty z oboch uhlov.

Prečo nie je nevyhnutné meniť smartfón každé dva roky?

Operátori náš tlačia do výmeny telefónu každé dva roky. Je to však naozaj potrebné?

 

Pretože foťák s väčším počtom megapixelov jednoducho nevyužiješ, nechystáš sa stať sa v budúcnosti novou YouTube hviezdou a kameru použiješ len príležitostne alebo nevisíš na svojom telefóne každú chvíľu a nehráš najnovšie hry. Si flegmatik a nad občasným zamŕzaním telefónu mávneš rukou, poprípade to ani len nezaregistruješ. Niektoré novšie telefóny majú absurdne vysokú cenovku a na aplikácie, ktoré využívaš denne, nepotrebuješ najvýkonnejší hardware. Smartfón využívaš najmä na telefonovanie, písanie správ a občasné surfovanie na nete. Neprekáža ti skracujúca sa životnosť batérie a opotrebenie akumulátora. Okrem toho si nepotrpíš na tom, aby si robil na iných dojem značkou svojho telefónu či novými funkciami, ktoré s nimi prichádzajú. Alebo si so svojím smartfónom natoľko spokojný, že ho neplánuješ niekoľko rokov vymeniť ani predať, vybudoval si si k nemu citový vzťah a podobne.

Prečo je výhodné vymeniť smartfón po dvoch rokoch?

Operátori náš tlačia do výmeny telefónu každé dva roky. Je to však naozaj potrebné?

 

Cena tvojho telefónu neustále klesá, či už ho používaš alebo nie a každý nový model od výrobcu tvojej značky len spôsobí pokles ceny tvojho staršieho miláčika. Čím dlhšie držíš svoj smartfón, tým nižšia bude jeho hodnota a zároveň menší počet záujemcov o prípadnú kúpu. Dvojročná záruka sa ti končí a akékoľvek poškodenie a oprava ide na tvoje tričko, zároveň máš znovu možnosť využiť zľavu na kúpu nového zariadenia od niektorého z operátorov (pokiaľ si pri kúpe svojho staršieho smartfónu taktiež využil túto možnosť). Kým je teda tvoj telefón ešte stále v pohode, je dobré ho predať za výhodnú cenu, pričom peniaze z predaja môžeš využiť na aktuálnejší smartfón s lepším hardware, parametrami a zárukou. Ak ti navyše nevadí viazanosť, môžeš využiť zľavu od operátora na kúpu nového zariadenia, pričom ak nekupuješ úplne najnovší iPhone 7 Plus s najväčším úložiskom či vlajkovú loď od Samsungu, za nový smartfón nemusíš zaplatiť vôbec nič. Vidieť to môžeš aj na nasledovnej rovnici:


Zľava od operátora + Peniaze z predaja starého smartfónu = Nový fón so zárukou

(Či budeš musieť na nový smartfón doplatiť záleží čo kupuješ a aký paušál využívaš, teda aká je výška zľavy u operátora) 


Touto výhodnou kúpou sa vyhneš prípadnému vyhodeniu svojho starého smartfónu, po ktorom už po 4-5 rokoch neštekne naozaj ani tá agresívna čivava, zároveň si obnovíš záruku, budeš mať aktuálny hardware, ušetríš nervy pri zamŕzaní a budeš mať v rukách opäť hodnotný telefón, nech už ide o akúkoľvek značku. A v prípade nespokojnosti ho môžeš predať za stále dobrú cenu a kúpiť si iný.

Kedy nemusí byť výmena staršieho smartfónu výhodná?

Operátori náš tlačia do výmeny telefónu každé dva roky. Je to však naozaj potrebné?

Rozdielne značky si po čase zachovávajú rozdielnu hodnotu zo svojej ceny

 

Pokiaľ máš naozaj low-cost model niektorej značky alebo iPhone. Low-cost model je jasný. Hodnota takéhoto telefónu klesá rýchlejšie ako potápajúci sa Titanic a po dvoch rokoch už je naozaj jedno, či ho predáš alebo si ho ponecháš. Ohľadom iPhonu tu teraz nebudem rozoberať iOS a jeho výhody či nevýhody oproti Androidu, no faktom je, že jabĺčkové telefóny strácajú svoju hodnotu pomalšie, respektíve aj po dlhšom čase sa dajú predať za stále výhodnú cenu. Dopyt po iPhonoch je jednoducho v tejto chvíli väčší a to drží ich hodnotu nad Android súpermi, ktorých niektoré značky strácajú obrovské % zo svojej hodnoty už po niekoľkých mesiacoch (ako už bolo spomenuté, ide najmä o tie najlacnejšie varianty). V tom prípade nemusí byť upgrade, teda predaj staršieho modelu a kúpa nového až tak výhodná.

 

Zhrnuté a podčiarknuté, vymeniť smartfón po dvoch rokoch sa naozaj oplatí, hoci to nie je nevyhnutné. Zároveň ako som spomínal, nedá sa to generalizovať a vždy záleží na značke telefónu a na tom, k čomu ho majiteľ potrebuje a ako ho využíva.

Ohodnoť článok
23
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.