Kórejská automobilka má v pláne zmeniť pohľad verejnosti na túto značku a ako prvý sa o to má postarať úplne nový, naozaj pozoruhodný počin.
Okolo automobilky Kia začína byt posledné mesiace statočne rušno. Kórejskej automobilke sa v Európe posledné roky mimoriadne darí, čo potvrdzuje hneď viacero veľmi dobre predávaných modelov, nehovoriac o tom, že odstupom času má značka aj na Slovensku čoraz lepšie meno. Kia má ale najnovšie v pláne globálne zmeniť mienku na túto automobilku, pričom postarať sa o to má do veľkej miery úplne nový model. Ten je avizovaný už dlhšie, no a keďže jeho svetová autosalónová premiéra je naplánovaná na nezadržateľne sa blížiaci autosalón v Detroite, bolo len otázkou času, kedy preniknú na povrch prvé fotografie a informácie. K tejto skutočnosti došlo práve v uplynulých hodinách, keďže oficiálnou cestou spoznávame novinku pod názvom Stinger GT. Už i prvotné zábery jasne naznačujú, že Kia to jednoducho myslí smrteľne vážne, nakoľko je vidieť, že dizajnéri značne pritvrdili a priniesli nám vskutku odvážny výsledok s naozaj odlišným a inovátorskám návrhom. Japonské či kórejské automobilky odjakživa po estetickej stránke vedeli zaujať rôznorodým portfóliom, čoho dôkazom sú aj súčasné Kie, ktoré zďaleka nemožno označiť za nudné či fádne, v tomto prípade sme ale svedkami niečoho úplne iného.
Za zmienku stojí predovšetkým zadná časť nesúca sa vo veľmi netypickej, avšak atraktívnej forme. Jej zadné svetlá sú navzájom prepojené (ala Dodge Charger), do strán však zasahuje len akýsi úzky efektný výčnelok. Do oka ale následne padne aj až štvorica výfukov, ktoré by ste od sériovej Kie veľmi nečakali. Profil 4,8-metrového modelu Stinger je tiež pomerne svojský, za prítomnosti súčasnej Optimy nepredstavuje však až také prekvapenie. Strecha v štýle súčasných trendov klesá veľmi pomaly a efektne, nejde ale o žiadne kupé ale "klasický" sedan na rozhraní strednej a vyššej strednej triedy. Predná maska v spojitosti s prepracovanými LED-kovými svetlami je úplne nová, doslova modernejšia, štýlovejšia a zároveň športovejšia. Podotknúť pritom treba, že Kia príchod svojej horúcej novinky prezentuje sprvoti v športovej, teda zaujímavejšej verzii GT, ktorej bodykit je značne dynamickejší. Značný progres naznačuje aj samotný interiér s početným použitím hliníka, kože a množstva kvalitných materiálov, čím dotvárajú vozidlu luxusný punc. Trojica okrúhlych výduchov klimatizácie uprostred palubovky dodáva šmrnc, no a v duchu trendov a najmodernejších technológií nechýba ani vyčnievajúci displej multimediálneho centra.
Podstatou verzie GT je ale najmä to, čo sa skrýva pod onými plechmi. Čuduj sa svetu, všetok ten športový dizajn a jemu prislúchajúce detaily tu totiž nie sú zďaleka len tak na okrasu. Pod vývoj tejto Kie sa podpísalo viacero odídencov z divízie BMW M, čoho výsledkom je technika pozoruhodných parametrov. Ako prvé je to samotný agregát, ktorý tvorí dvakrát preplňovaný 3,3-litrový šesťvalec s výkonom až 272 kW / 370 koní a 510 N.m! Aby toho nebolo málo, poháňané sú výhradne zadné kolesá a to prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky. Stinger GT zrýchli na stovku len za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť má až 270 km/h, čo je údaj, ktorý môžu tomuto Kórejcovi závidieť i viaceré nemecké športové počiny.
Okrem toho, štandardom bude brzdový systém Brembo (4-piestové vpredu a 2-piestové vzadu) a 18" disky, za príplatok bude ale možné siahnuť po devätnástkach obutých do pneumatík 225/40, respektíve 255/35 R19 vzadu. V ponuke ale nájdeme aj 2-litrový turbomotor s výkonom 190 kW / 258 koní a možným pohonom všetkých štyroch kolies, časom sa určite objaví aj dieselový agregát a pohon všetkých štyroch kolies. No a resumé? Kia otvorene hovorí ako o svojom najrýchlejšom, najluxusnejšom a najdrahšom modeli vôbec, no a my musíme už teraz len a len súhlasiť. Cenové relácie síce zatiaľ nepoznáme, dovolíme si ale tvrdiť, že zároveň pôjde rozhodne aj o najkrajší model. Otázkou je, či osloví dostatočný počet záujemcov. V každom prípade, klobúk dole!