A to len pár dní po spustení predobjednávok. Čo bude o mesiac?
Dotykový OLED panel zrejme zabral. Samozrejme, nielen ten. Generačne najčerstvejší kúsok z modelového radu MacBook Pro ponúka okrem iného aj kompaktnú hliníkovú konštrukciu s vynoveným dizajnom alebo pokročilý hardvér vrátane farebne pestrejšieho a jasnejšieho displeja. Podstatné ale je, že všetky tieto vlastnosti prispeli k tomu, aby iba päť dní po spustení predbežných objednávok nahromadil vďaka veľkému záujmu viac peňazí ako akýkoľvek iný konkurenčný laptop z príslušnej triedy za celú dobu predaja. To znamená, že celkový príjem kalifornského výrobcu už teraz predstavuje väčšiu sumu ako celkový príjem inej značky.
Ako môžeme vidieť na grafe vyššie, v zozname sú spoločnosti ako Microsoft, ASUS, Dell či čínske Lenovo. Všetko to začalo takmer okamžite, teda odo dňa spustenia predobjednávok. Po krátkej chvíli vznikol kvôli obrovskému dopytu nový rekord v histórii online predaja Pro modelu a viacerí ázijskí dodávatelia giganta preto nedávno oznámili zvýšenie objemu výroby.
New MacBook Pro Has Already Outsold All Competing Laptops This Year https://t.co/aSgUSMh8JX by @rsgnl pic.twitter.com/v4g2QtQHB8
— MacRumors.com (@MacRumors) 9. novembra 2016
V porovnaní s predajom staršieho MacBooku s 12-palcovou uhlopriečkou dokázala novinka nesúca logo nahryznutého jabĺčka vygenerovať za rovnaké časové obdobie až sedemkrát väčší obnos peňazí. Táto suma je dokonca tak vysoká, že sa jej výška už teraz pohybuje okolo 78 percent z celkových príjmov spomínaného Apple laptopu z apríla minulého roka.
Nový MacBook Pro priniesol tri rôzne verzie, pričom tie dve najdrahšie ponúkajú energeticky efektívny OLED displej od Samsungu. Tretia ho nemá, čo sa spolu so slabším ústrojenstvom odrazilo aj na výrazne nižšej cenovke. Dotykový panel nahradil rad funkčných kláves, takže fyzická klávesnica mierne schudla. Zmena ale na druhú stranu priniesla pre vývojárov aplikácií viac flexibility a pre používateľov zase intuitívnejšie ovládacie prvky.