2
24. september 2016, 11:32

Dorovnal Denzel Washington a Chris Pratt kvalitou remaku Siedmich statočných pôvodný westernový veľkofilm? (Recenzia)

The Magnificent Seven sa miestami javí ako zbytočný remake, na ktorý sa však veľmi dobre pozerá.

24. september 2016, 11:32

2

Pri oznámení príprav na remake The Magnificent Seven sme boli mierne skeptickí. Nakoniec, všetci dobre vieme, ako väčšina remakov dopadá. Neskôr sa však začali šíriť správy o Fuquovi čoby režisérovi a Pizzolattovi, ktorý mal v tej dobe za sebou skvelú prvú sériu True Detective, čoby scenáristovi. Viete si teda predstaviť, že nás následná správa o úžasnom obsadení v podobe Denzela Washingtona, Chrisa Pratta, Ethana Hawkea či Vincenta D'Onofria dostala do bodu, kedy sme sa na westernovú akciu začali tešiť. Neskôr dorazil aj prvý trailer a ja osobne som mľaskal blahom.

Gro deja ostalo, dôvod lúpenia mestečka, ako i samotné mená, príbehy postáv a ich dôvody pridať sa k tejto výprave boli zmenené. Keď priemyselný podnikateľ menom Boque tyranizuje okolité mestá kvôli odkúpeniu pôdy a odmieta platiť jej skutočnú hodnotu, pár ľudí sa vzbúri. Skončia mŕtvi, čo je pre obyvateľov mestečka Rose Creek už posledným klincom do rakvy. Rozhodnú sa preto nájsť niekoho, kto im pomôže ubrániť sa proti desiatkam najatých pištoľníkov.

Zdroj: Sony

V prvom rade si treba uvedomiť, že blockbusterový remake v roku 2016 sa veľmi podobať tomu spred pol storočia nebude. Porovnávať Fuquovu verziu s Kurosawovou dnes nebudeme vôbec, oveľa viac má toho spoločného s tou Sturgesovou. Tímovka s množstvom hereckých hviezd líznutá moderným blockbusterovým nádychom apelujúcim na vznik ďalších častí, jemne otvárajúc svoje dvere divákom vďaka humoru. Chris Pratt hláškuje, Denzel hrá pod Fuquom už tradične drsňáka, Ethan Hawke hrá Ethana Hawkea a všetci sú vlastne nesmierne cool a žeriete im to aj napriek tomu, že to veľmi nedáva zmysel. Zatiaľ čo americký remake staval na cti, silnom pocite odpadlíkov, pištoľníkov a dobrých ľudí pomôcť tým, ktorí to najviac potrebujú a úžasne vykreslil dôvody jednotlivcov, prečo ísť na smrť, Fuqua na psychologické hry a presah odmieta hrať. Jeho struny sa volajú skvele natočená akcia, sympatické postavy, ktoré majú medzi sebou úžasnú chémiu (aj keď miestami nedáva zmysel, ako napríklad nulové napätie medzi indiánom a bielou tvárou, ktorá zabila cez 200 pôvodných obyvateľov Ameriky) poctivo zvládnutá réžia a skvelo odhadnuté westernové tempo, aké si široké publikum v roku 2016 pýta. Tvorcovia nešli tak úplne podľa žánrových šablón, čo sa odrzkadlilo na niektorých scénach, celkovej atmosfére či dialógoch, akčné scény a pár klasických westernových momentov tu však nájdete. A tie diváka veľmi potešia.

Zdroj: Sony

Čo sa technickej stránky týka, všetky súboje a akčné scény sú natočené vo vysokom tempe, čo je však dôležitejšie, sú mimoriadne prehľadné. Navyše ich zdobí soundtrack, ktorý si síce nezapamätáte, no v snímke funguje skvele. Navyše vás na celý príbeh naštartuje skvelo natočený úvod, pričom tá strhujúca časť na seba dlho čakať nenechá. Pri nejakých tých dvoch-troch scénach je dosť nepekne vidieť prácu trikárov, čo na pár sekúnd pokazí dojem, v celkovom hodnotení to však veľmi nezaváži. Už ste si asi utvorili obraz o dobre natočenom filme, pri ktorom sa občas zasmejete a dobre sa naň pozerá, pričom vás k tomu sprevádzajú aj obľúbené herecké ksichty. Skutočne sa The Magnificent Seven, alebo ak chcete, Sedem statočných tak dá nazvať, no zároveň sa treba pozrieť aj na to, že neprináša nič nové.

Zdroj: Sony

Zatiaľ čo medzi Kurosawovou a Sturgesovou verziou nájdeme množstvo rozdielov a taktiež inú formu presahu, Fuquova verzia svoju existenciu nedokáže plne opodstatniť, a tak v celkovom ponímaní pôsobí oproti svojím predchodcom zbytočne. Našťastie, ako som už spomínal, dobre sa na ňu pozerá, nie je príliš dlhá, ponúka zaujímavé dejové zmeny a taktiež sem-tam prekvapila. Fuqua je schopný režisér a na výslednom diele sa to aj prejavilo, herci boli úžasní a akcia znamenitá. Ale že by ste mali po pozretí čo i len podobný pocit, ako pri prvých dvoch verziách, tak to ani zďaleka. Málo emócií, slabo vykreslené motivácie postáv či niekedy až príliš citeľný tlak na modernú blockbusterovú formu. Sedem statočných nemá také srdce, aké by sme si želali, dostatočne však zabaví a ponúka poctivý filmový zážitok, či už hľadáte skvelý akčný western alebo tímovku plnú sympatických postáv s koltami, koňmi a pár vtipmi. 7/10

0/10
17