8. septembra 2016, 18:24

Jason Statham a Jessica Alba prinášajú síce zbytočné pokračovanie, no Mechanik 2 ako slabé akčné béčko obstojí (Recenzia)

Mechanic: Resurrection dorazilo do našich kín. Dokáže ešte Statham zabaviť svojím zabíjaním?

Neviem ako vy, ale mne sa zdá, že Statham sa posledné roky nikam neposúva, ba naopak, jeho herecká hviezda a kariéra skôr upadá. Ak si tento obľúbený svalnáč myslí, že mu pomôžu snímky ako Mechanik 2, nuž, je na omyle. Mechanic: Resurrection je v jadre typický akčný film, ktorý však zlyháva vo väčšine dôležitých remeselných aspektov, ktoré tvoria dobre natočený film. K tomu však o chvíľu.

Príbeh sleduje Bishopa niekoľko rokov po udalostiach jednotky. Na zaúčanie žiakov sa vykašľal, momentálne si užíva zaslúžený oddych, niekto ho však vystopuje a žiada po ňom tri vraždy, ktoré budú vyzerať ako nehody. Bishop, samozrejme, odmieta. To sa novému zamestnávateľovi nepáči, a tak unesie ženu, na ktorej nášmu akčnému hrdinovi záleží. Ak chce, aby prežila, musí pre záhadného muža vraždiť. A toľko by asi aj stačilo, keďže zvyšok by bol spoiler. Aj keď na tom vlastne nezáleží, keďže dej je prvoplánový, miestami nedáva logiku a slúži len ako dôvod pre to, aby nám nájomný vrah ukázal, ako sa zabíja tak, aby to vyzeralo ako náhoda. Som rád, že prvú vraždu nám v traileroch nevyzradili, no to je asi tak všetko, za čo som filmu a tvorcom vďačný. Scenár je slabý, herci nemajú čo hrať, nefungujú žiadne emócie, romantická zápletka je vycucaná z prstu a jej realizácia je doslova na smiech... a takto môžeme pokračovať aj ďalej.

Zdroj: Lionsgate

Ak sa však na niečo pri akčnom filme pozerá viac, než na filmové aspekty spomínané vyššie, je to práve akcia, jej originálnosť, kreatívne spracovanie a samozrejme, skvelá kamera. Niežeby bol druhý Mechanik nudný alebo by bitky neboli záživné, dosť sme z nich však videli v traileri a zvyšok zase v iných filmoch. Akcia nemá čím ohúriť, klamal by som však, ak by som tvrdil, že by som sa pri nej nudil. Je to klasické béčko, akurát veľmi zle natočené. Strih, kamera či réžia, na tých hodinách asi tvorcovia tohto filmu v škole chýbali. Cítiť to ako pri dialógoch, tak pri akčných scénach. A keď už sme pri tých dialógoch, tie by tam vlastne ani nemuseli byť. Väčšina z replík sa odrepoce pri "budovaní vzťahu" Bishopa a Giny, pričom vás vôbec nebudú zaujímať. Jessicu Albu si producenti zavolali hlavne na to, aby v traileri ukázala svoj nádherný zadok. Inak ju veľmi vo filme ani nevnímate a ste viac zvedaví na to, čo predvedie Statham. Zamotal sa sem síce ešte Tommy Lee Jones, no herec jeho kvalít je v tomto prípade a pre túto rolu nevyužitý a vlastne aj zbytočný.
Zdroj: Lionsgate

Čo sa tu teda dá pochváliť? Ťaťko povedať. Nič tu totiž neprekonáva priemer, či už ide o technické, príbehové alebo herecké aspekty. Je pravda, že na akciu a Stathama likvidujúceho desiatky agentov sa pozerá dobre, po čase však celá choreografia a súboje začnú byť generické a predvídateľné. Zo soundtracku si nepamätám vôbec nič a to najlepšie sme videli v traileri, aj preto tu veľmi nechválim bazénovú sekvenciu. A aj tá, hoci bola fajn, nedávala veľa logiky. Druhý Mechanik je zle natočený, zle napísaný a zle exekuovaný v drvivej väčšine faktorov, na ktoré pri písaní recenzie myslí asi každý jeden z nás. Menej náročnejší diváci to neuvidia tak bledo, ale popravde, čakal som niečo horšie. Ako slabá jednohubka to funguje len v prípade, že viete, do čoho idete a taktiež, že nemáte veľké nároky. Keďže však v ten istý deň premiéruje nový Eastwood či horor Don't Breathe, asi si rozmyslíte, kam dáte peniaze. Ak ste však fanúšikovia Stathama a neviete čo s peniazmi, dajte Stathamovi šancu, úplne peklo to nie je. 5/10.

PS: Ale mohlo by sa skutočne menej cestovať. Vyzerá to ako filmy Adama Sandlera, ktorý má snáď v každej zmluve, že počas filmu musí navštíviť hneď niekoľko exotických krajín.

0/10