Zničené železničné koľaje, šesť výtlkov na meter štvorcový a hrešiaci vodiči. Mlynské nivy v skratke.
Samotnej budove autobusovej stanice sa budeme venovať možno nabudúce, no jej okolie je v dezolátnom stave. Zdevastovaná ulica Mlynské nivy ničí už pošetilú vizáž bratislavskej autobusovej stanice až natoľko, že sa zdá, že jediný udržiavaný úsek široko-ďaleko je súkromné parkovisko véubéčky.
Nástupište hromadnej dopravy
Kútik hromadnej dopravy je niečo odporné. Nádejní cestujúci vyčkávajúci na svoj trolejbus na autobusovej zastávke iste nebudú nadšení, keď tá 25-tonová obluda vpáli do mláky a ostrieka všetkých naokolo. Samotný príjazd vozidla na zastávku je veľmi komický, ak ste vo vozidle, môžete identifikovať nasledovné fázy:
Fáza 1: Vozidlo pribrdzí na obrovský výmoľ, do ktorého aj tak vpadne ľavým kolesom.
Fáza 2: Vozidlo zrýchli, ale len v prípade že vodič nemá v úmysle pustiť ľudí cez prechod.
Fáza 3: Zrýchľujúce vozidlo na neradosť pasažierov prehrmí cez výtlk, na ktorý akosi všetci vodiči zabúdajú.
Fáza 4: Vozidlo opäť spomalí, kedže prechádza cez koľajnice.
Fáza 5: Vozidlo na radosť cestujúcich opäť zrýchli, nechceme sa predsa tých šesť metrov do zastávky vliecť.
Fáza 6: Vozidlo pravým kolesom vpáli do vyjazdenej koľaje a ošpliecha cestujúcu verejnosť vyčkávajúcu na zastávke.
Fáza 7: Zo zastávky sa ozýva široká škála vulgarizmov.
Mimochodom, nie. Za toto vodič MHD naozaj nemôže.
Koľajnice sú aj celkom nebezpečný element komunikácie - konkrétne pre cyklistov. Vo vlhkom počasí, v daždi, alebo v zle odhrnutej pokrývke snehu sa môže bicykel šmyknúť a vozidlo za ním nemusí promptne zareagovať. Ale ani v opačnom smere to nie je žiadna výhra, tam však aspoň neriskujete intenzívny postrek ak stojíte pod strieškou.
Prečo sú tam koľajnice?
Tie oceľové konštrukcie zvierajú medzi sebou snáď najväčšie percento výtlkov. Čo tu vôbec robia? Železničná vlečka viedla z bývalej industriálnej zóny Chalupkova cez železničnú stanicu Nivy a končila pri prístave, kde sa napájala na železničnú sieť. Trať viedla aj do dnes neexistujúcej budovy Kabla. Aktuálne je v nepoužiteľnom stave a skôr by sa oplatila výstavba novej trate, ako rekonštukcia tejto. To však stále nevysvetľuje, prečo na Nivách koľajnice bezúčelovo ležia už od 90. rokov? Zástupkyňa mesta Tatiana Kratochvílová záhadu objasnila - mesto totiž netuši, komu koľajnice patria!
Jedno je však jasné. Koľajnice a aj rozmlátená cesta budú vodičom dvíhať tlak už len maximálne dva roky. Vtedy sa konečne začne s výstavbou novej autobusovej stanice v rámci už dlho očakávaného projektu Twin City. Mesto totiž na investora pritlačilo - s Twin City aj stanicu alebo nič! A revitalizuje sa aj okolie. Niektorí samozvaní experti už teraz projekt odsudzujú, každopádne výtlkom bude na dlhšiu dobu koniec.