Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
3. februára 2016 o 16:51
Čas čítania 0:00
martin

Uber mení ikonu a ukazuje novú podobu populárnej aplikácie

TECH DIZAJN UBER
Uložiť Uložené

Uber sa pripravuje na svetovú dominanciu. Predstavuje nový dizajn a plány do budúcnosti.

Uberu trvalo päť rokov, kým sa z myšlienky stala jedna z najhodnotnejších mobilných služieb sveta. Za týchto päť rokov najazdili Uber taxíky po celom svete vzdialenosť, ktorá by stačila na spiatočnú cestu na Saturn.

Dnes Uber predstavuje komplexné riešenie, ako sa jednoducho prepraviť vďaka službe UberPool, UberX alebo Uber BLACK, na prepravu zásielok a menších tovarov slúži UberRUSH a v neposlednom rade si je možné objednať čerstvé jedlo až domov prostredníctvom UberEATS. V niektorých mestách si je dokonca možné zajednať helikoptéru cez UberCHOPPER a napríklad na minuloročnom festivale v Cannes debutovala služba UberBOAT, vďaka ktorej sa môžete prepravovať po mori.

 
V Uberi tieto riešenia označujú ako presné, pokrokové a jednoduché a nie je len pocit, že Uber ovládol osobnú prepravu. To ale neznanemná, že konkurencia nie je silná. Zoberme si len situáciu na našom trhu, kde sa o prvenstvo usilujú tri služby: Uber, Hopin a Liftago. Preto je veľmi dôležité stále napredovať. Spoločnosť preto prechádza najväčšou zmenou od roku 2010. Zakladateľ služby Travis Kalanick napísal veľmi osobný blog, kde popisuje cestu k novému logu a identite. Travis sa netají a dokonca pyšne opisuje, že Uber začal ako malá firma so stovkou prvých zákazníkov a postupne sa diferencovali pomocou hesla Každého osobný vodič.

Dnes, po piatich rokoch, firma predstavuje omnoho viac. Uber je totiž globálna spoločnosť s trhovou hodnotou 65 miliárd dolárov, pôsobiaca v 400 mestách v 68 krajinách sveta.

Travis prezrádza, že cesta k novému logu a identite nebola ľahká. Celý proces trval až dva roky, kedy úzko spolupracoval s Shalin Aminom, šéfom dizajnérskeho tímu v Uberi. Aby spoločnosť nestratila svoju globálnu identitu, musí mať spoločné znaky pre každú krajinu, ale nie je zásadou, že všetky znaky musia byť totožné. Nová identita preto obsahuje kultúrne kódy pre každú väčšiu krajinu a regióny. Nie je tajomstvom, že v niektorých krajinách má Uber ťažkosti presadiť sa. Nová identita by mala napomôcť.

Uber mení ikonu a ukazuje novú podobu populárnej aplikácie

Rozdielne kultúrne znaky znamenajú, že aplikácia síce bude mať jednotný vizuálny štýl, ale bude fungovať inak v každom väčšom regióne a bude obsahovať iné farebné spektrá alebo motívy. Napríklad v Číne bude dominovať červená a zlatá, pretože v tamojšej kultúre sa tieto farby spájajú s pozitívnymi emóciami a šťastím. Ukážme si aj iné krajiny.

Uber mení ikonu a ukazuje novú podobu populárnej aplikácie

Uber mení ikonu a ukazuje novú podobu populárnej aplikácie

Uber mení ikonu a ukazuje novú podobu populárnej aplikácie

Nová identita sa volá bits and atoms. Bit predstavuje jednotku informácie, na ktorej fungujú všetky výpočtové systémy a aj aplikácie. Atómy zase predstavujú ľudí a mestá, kde Uber pôsobí. Travis verí, že nové logo vydrží dlhšie ako to posledné a odzrkadľuje budúcnosť modernej prepravnej spoločnosti, kde kraľujú autonómne autá a najmodernejšie technológie. Ako sa páči tebe?

Uber mení ikonu a ukazuje novú podobu populárnej aplikácie
Domov
Zdieľať
Diskusia