Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
14. januára 2015 o 19:03
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

TECH HONDA
Uložiť Uložené

Fanúšikovia japonských automobilov sa dočkali. Ikonické NSX novodobej podoby prichádza.

Autosalón v Detroite je miestom, kde ožíva ďalšia legenda. Po znovuzrodení Fordu GT si svoju svetovú premiéru v zámorskom výstavisku odkrúca i japonský superšport pod ikonickým názvom NSX. Toľko omieľaný a dlho pripravovaný športiak od Hondy (keďže sme v USA, zatiaľ predstavený pod logami americkej odnože Acura) konečne uzrel svetlo sveta, a to dokonca v ešte atraktívnejšom a výraznejšom kabáte než v prípade uplynulých konceptov, čo je vo svete noviniek v porovnaní s ich prvotnými konceptmi vcelku paradoxné. Prvý z nich prišiel v roku 2012, teda približne necelý rok po tom, ako Japonci oficiálne potvrdili, že sa NSX vráti. Ďalšieho konceptu sme sa dočkali o rok neskôr, pričom išlo o jemnú evolúciu tvarov, navyše prvýkrát sme mohli nahliadnuť do interiéru.

Píše sa rok 2015 a my teda spoznávame novodobú podobu presláveného Japonca, ktorý ako celok v podstate kopíruje predošlé štúdie. Medzičasom však finálna podoba NSX-ka nabrala na dravosti, dostala full-LED prednú optiku, rozmernú masku, ktorej na veľkosti dopomáhajú na čierno lakované časti. Nový je napokon i predný splitter z karbónu a väčšie otvory na kapote. Z boku evidujeme väčší nasávací otvor za dverami. Vzadu sme svedkami nového nárazníka s difúzorom a až štvoricou koncoviek výfukov. Okrem toho, sériovka dostala i väčšie zadné krídlo. Koniec-koncov, oproti konceptom je napokon NSX vo všetkých smeroch o čosi väčšie (4470 x 1940 x 1215 mm), čím ide skoro o zhodné rozmery, aké má hlavný konkurent, Ferrari 458 Italia. Interiér sa dočkal väčších zmien, pričom hneď na prvý pohľad je jasné, že ide o vozidlo z Japonska. Nechýba karbón, ktorý dopĺňa trochu lacno pôsobiaci strieborný plast. Sedadlá si zachovali svoj koncepčný tvar, medzi nimi nájdeme vysoký stredový tunel. Vnútrajšok počíta s dvojicou rozmerných displejov, jeden je priamo pred vodičom, druhý v strede palubovky. Pod volantom je dvojica vcelku rozmerných kovových pádiel.

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

Prejdime však tomu najpodstatnejšiemu. Tým je pohonné ústrojenstvo, ktoré sa v tomto prípade skladá až zo štvorice motorov! Hlavným agregátom je v strede vozidla umiestnený šesťvalec so zatiaľ bližšie nešpecifikovaným objemom. V6-ke s dvoma turbo-dúchadlami pomáha elektromotor, vďaka ktorému následne poháňanú výhradne zadnú nápravu s 20'' diskami. Okrem toho, vpredu nájdeme ďalšiu dvojicu elektromotorov, ktoré rozbiehajú predné 19'' kolesá. Výkonnostné ako i rýchlostne parametra automobilka zatiaľ tají, prezradila však, že vo výsledku to bude cez 550 koní a masívny krútiaci moment. O prenos sily sa stará až deväť-stupňová dvojspojková prevodovka. Bližšie informácie sa dozvieme určite čoskoro, predaj začne v druhej polovici roku 2015. Čerešničkou na torte je fakt, že už teraz kompetentní potvrdili aj príchod brutálnejšej verzie nesúcej tradičný názov Type-R.

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

Dočkali sme sa! Nová Honda NSX prichádza, má 4 motory a výkon približne 550 koní

Domov
Zdieľať
Diskusia