Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Aktivuj si predplatné na pol roka zadarmo s ČSOB
dnes 1. októbra 2025 o 10:47
Čas čítania 2:22
Anna-Marie Vondráková

Tri vety, ktoré by si podľa odborníčky nikdy nemal povedať v práci. Môžu spôsobiť, že ťa ľudia nebudú brať vážne

Tri vety, ktoré by si podľa odborníčky nikdy nemal povedať v práci. Môžu spôsobiť, že ťa ľudia nebudú brať vážne
Zdroj: Freepik / katemangostar/volně k užití
ZAUJÍMAVOSTI PRÁCA ZOOM IN: BACK2REALITY
Uložiť Uložené

Znalosť základnej psychológie dokáže robiť zázraky a možno ti aj zabezpečí povýšenie v práci. Nemusíš sa učiť žiadne zložité poučky a teórie, stačí sa vyhýbať týmto vetám.

Kate Mason pracovala celkovo desať rokov v oblasti komunikácie v spoločnostiach ako Google a YouTube, než sa stala koučkou pre vedúcich pracovníkov a v roku 2017 založila vlastnú strategickú komunikačnú firmu Hedgehog + Fox. Pre server CNBC prezradila, že spôsob, akým komunikujeme, môže byť rovnako dôležitý ako samotná správa.

Pri svojej práci ako koučka v oblasti komunikácie si Mason všimla jav, ktorý nazýva „imposing syndrome“. Ten eviduje najmä u žien, ktoré sa podľa nej príliš obávajú, že by mohli niekomu vadiť alebo niekoho „obťažovať“ v práci, čo často vedie k tomu, že mlčia, svoje nápady dávajú do úzadia a minimalizujú svoje úspechy. „Tieto sebakritické návyky majú potom zlý vplyv na ich prácu a postavenie,“ hovorí.

Na základe toho radí, ako zmeniť komunikačné vzorce. „Nechcem do ľudí rýpať. Ide skôr o láskavé uvedomenie si problému. Ak sa s touto vecou potýkate a prekáža vám, možno by ste to mohli skúsiť zmeniť,“ dodáva. Aby sa človek vyhol „imposing syndrómu“ a neustálemu pocitu, že je na obtiaž, mal by si odpustiť tieto tri vety. Tie totiž vysielajú dojem, že sa zbytočne podceňuješ.

Tento článok je súčasťou obsahového špeciálu, ktorý sa týka návratu do školských lavíc či officov po letných dovolenkách. Ak sa chceš dozvedieť viac o témach študentského života, práce, kariéry či financií, sleduj ZOOM IN: Back2reality.
stres
Zdroj: Unsplash/Christian Erfurt

„Bude to len chvíľka“

Aj keď sa touto vetou snažíme ostatných upokojiť a vyjsť im v ústrety, má väčšinou skôr opačný účinok. „Za prvé, vytvoríte u druhej osoby očakávanie, že to bude veľmi rýchle,“ poznamenala Mason. „Ale nič netrvá sekundu.“ Poskytnutie nereálneho odhadu času môže osobu, s ktorou hovoríš, rozladiť alebo sklamať.

Odporúčané
Mužská office móda v roku 2025: Business casual s twistom, saká s dvojradovým zapínaním a doplnky ako tromf Mužská office móda v roku 2025: Business casual s twistom, saká s dvojradovým zapínaním a doplnky ako tromf 30. septembra 2025 o 14:00

„Navyše táto fráza tiež vyvoláva dojem, že to, čo chcete urobiť alebo oznámiť, je nepodstatné alebo nedôležité,“ hovorí Mason. „Lepší spôsob, ako formulovať svoju požiadavku, je: ‚Budúci týždeň si na nás vyhradím hodinu. Naozaj by som chcel prebrať body A, B a C. Dajte mi vedieť, či vám ten čas vyhovuje‘,“ radí Mason.

Čítaj na ďalšej strane
Článok pokračuje na ďalšej strane
Strana 1 z 3
Domov
Zdieľať
Diskusia