„Ak nie, nevadí“
Táto fráza sa bežne používa na „zmiernenie“ priamej žiadosti, ale zvyčajne ju nemyslíme važne. „Často pri tom žiadame o naliehavú záležitosť,“ upozorňuje expertka. „Je veľmi zriedkavé, že niekoho o niečo požiadame a úprimne si myslíme, že je jedno, či to urobí.“
Touto vetou automaticky naznačíš, že tvoja žiadosť má nízku prioritu. „Keď niekto túto frázu počuje, mentálne zaradí danú úlohu nižšie na svojom zozname,“ poznamenáva Mason. Namiesto toho navrhuje upresniť účel a časový rámec tvojej žiadosti. Napríklad: „Bol by som vám vďačný, keby ste mi svoje úpravy poslali ešte dnes popoludní, pretože finálna verzia má byť hotová zajtra.“ Mason tiež zistila, že ľudia sú ochotnejší vyhovieť žiadosti, ak im je oznámený dôvod, prečo o ňu žiadate.
Článok končí na ďalšej strane
Strana 2 z 3