Aké zmeny ťa čakajú?
V decembri sa tradične mení cestovný poriadok vlakov osobnej prepravy. Vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú jazdiť v nových časoch a zvýšia svoj počet i frekvenciu jazdy. Cieľom týchto zmien je zvýšenie efektívnosti a komfortu cestujúcich.
Po prvýkrát v histórii Slovenska dopravca zavádza celodenný hodinový takt na trase medzi Bratislavou a Košicami. Počet diaľkových vlakov stúpne z 22 na 32, pričom 4 budú zrýchlené. Tieto zrýchlené vlaky zvládnu trasu pod 5 hodín, cestujúcim ponúknu maximálny komfort aj vďaka povinnému miestenkovaniu.
Súpravy budú vybavené cateringovými službami, a vo všetkých spojoch môžeš využiť možnosť bezplatnej prepravy pre študentov. Bezplatnú prepravu môžu samozrejme využiť aj dôchodcovia.
Snažili sme sa vytvoriť grafikon, ktorý je praktický, efektívny a zároveň šetrný k životnému prostrediu. Pre nás v ZSSK to znamená nielen optimalizáciu trás a prípojov, ale aj zabezpečenie pohodlného a spoľahlivého cestovania.
„Od 15. decembra premáva denne až o viac ako 70 nových spojov, čím sa zvýši ponuka na približne 1 800 vlakov denne. Nový grafikon je výsledkom intenzívnych rokovaní s Ministerstvom dopravy SR, Železnicami Slovenskej republiky, pričom zohľadňuje pripomienky samospráv aj cestujúcich. Veríme, že tieto zmeny pocítia naši cestujúci vo forme kratších jázd a lepšej nadväznosti spojov,“ uviedol generálny riaditeľ ZSSK, Peter Helexa.
Z Bratislavy do Nitry za menej ako dve hodiny
Okrem hlavného ťahu medzi Bratislavou, Žilinou a Košicami ZSSK rozširuje priame spojenia aj v ďalších regiónoch Slovenska. Vznikne dlhodobo očakávaná priama linka medzi Bratislavou a Nitrou. Cesta medzi týmito dvomi mestami potrvá 1 hodinu a 37 minút. 18 vlakov, ktoré budú premávať denne, budú stáť aj v Hlohovci, Trnave a v Pezinku. Na južnej trase Košice – Lučenec – Zvolen zavádza dvojhodinový takt a posilňuje aj spoje z Prievidze do Bratislavy.
Vo vlakoch ťa čaká aj výrazne zlepšenie Wi-Fi pripojenia a rýchlosť internetu.
Na linke Bratislava – Praha pribudnú dva nové EuroCity vlaky. Ranný a nočný vlak prinesie ešte lepšiu dostupnosť hlavného mesta do Českej republiky. Na linke Bratislava – Viedeň pribudne 12 nových spojení po ukončení výluky v Marcheggu s predpokladom v polovici roka 2025.
Vďaka novým spojom bude Slovensko ešte lepšie prepojené s Ukrajinou. Na trase Košice – Čop pribudnú nové vlaky s priamymi vozňami až z/do Bratislavy. V Čope si cestujúci budú môcť prestúpiť na vlak Ukrajinských Železníc (UZ) do Kyjeva.
Viac vlakov z Trnavy aj z Košíc
Naprieč celým Slovenskom ZSSK pridáva desiatky vlakov denne. Hodinové spoje medzi Banskou Bystricou a Zvolenom budú premávať aj cez víkendy. Košice sa lepšie prepoja s Prešovom, Popradom či Lipanmi, pričom cestujúcich z východného Slovenska iste potešia nové prípoje na diaľkové vlaky do Bratislavy.
ZSSK pridáva viac ako 70 nových vlakov denne na kľúčových trasách po celom Slovensku, čo bude viac ako 1 800 vlakov denne.
ZSSK rozšírilo aj spojenia do Slovenského raja, kde vlaky na linke Banská Bystrica – Margecany budú premávať počas zimnej aj letnej sezóny každý deň. Trnavčania získali priame spojenie s Kútmi bez prestupu v Senici a do Galanty môžeš z Trnavy počas pracovných dní cestovať každú hodinu.
Viac vlakov bude jazdiť aj na severe Slovenska, konkrétne medzi Žilinou a Trenčínom, a tiež aj Liptovským Mikulášom a Vrútkami. Cieľom bolo zahustiť dopravu na viacerých linkách do takzvaného hodinového taktu. Pre cestujúcich to znamená viac pravidelných spojení, prehľadnosť a lepšiu prípojovosť.