Žiarivá kolekcia od Bottega Veneta
Dych nám, v dobrom slova zmysle, vyrazil aj návrhár Matthieu Blazy, ktorý predviedol žiarivú kolekciu pod hlavičkou Bottega Veneta.
Blazy sa pri tvorbe inšpiroval známym filmom E.T. - Mimozemšťan a v Miláne zinscenoval priestor, ktorý odkazoval na scénu, keď sa E.T. ukryje v skrini plnej farebných plyšových hračiek. Vďaka tomu dokonale predal svoje návrhy na sezónu jar/leto 2025, ktoré sú plné nefalšovanej radosti a kreativity.
40-ročný rodák z Paríža zostal verný svojim charakteristickým znakom módnej tvorby – ako sú napríklad objemné odevy, luxusné kabelky pripomínajúce tašky zo supermarketov alebo čisté línie, avšak celú kolekciu definovali najmä radostné, takmer detské výtvory, a to či už v podobe strapcovitých parochní, zvieracích motívov alebo výrazných farebných a metalických odleskov.
Spomenúť musíme aj prítomnosť alžírskej boxerky Imane Khelif, ktorú môžeš poznať vďaka OH 2024 v Paríži, kde vyhrala zlatú medailu, ale zároveň si vypočula množstvo urážok na svoj vzhľad. Na prehliadke nemala oblečené šaty, ale siluetu s košeľou a koženými nohavicami z jesennej kolekcie Bottega Veneta.
Ďalšia skvelá kolekcia v podaní Miuccie Prada a Rafa Simonsa
Spojenie belgického návrhára Rafa Simonsa s Miucciou Prada je jednou z najlepších vecí, ktoré priniesol odevný priemysel v posledných rokoch. V poslednej kolekcii obaja otriasli myšlienkou uniformného obliekania, ktoré bolo pre módny dom Prada dlhoročným pilierom.
Kolekcia jar/leto 2025 je výzvou, aby sme nosili všetko a nebáli sa kombinovať. Medzi novinkami nájdeš čokoľvek – dresy, perie, zvieraciu potlač, tvíd, polokošeľu pod priehľadnými šatami, športové bundy, skrátené topy a niekoľko príkladov výstredných stylingov, do ktorých sme sa zamilovali.
Celú šou sme sledovali s otvorenými ústami a postupne hltali, ako Prada so Simonsom dokážu tak ľahko prechádzať od jedného jedinečného nápadu k druhému. Celá kolekcia je futuristická, mierne sci-fi a zároveň elegantná, sexy. Jediný problém sme mali s niektorými typmi obuvi, ako napríklad na fotografii vyššie. Samostatnou kategóriou boli bláznivé doplnky.
Sabato De Sarno a Gucci vo vrcholovej forme
Odchod Alessandra Micheleho zo štruktúr módneho domu Gucci prospel všetkým zainteresovaným stranám. Nový kreatívny riaditeľ talianskej módnej ikony Sabato De Sarno zmenil extravagantnú tvár Gucci na sofistikovaný obraz, v ktorom objavuje dedičstvo očami najobľúbenejších motívov v jedinečnom šate.
Kolekcia určená na sezónu jar a leto 2025 je správnym mixom siluet s nádychom 60. a 70. rokov minulého storočia, charakteristického monogramu GG, kabeliek Bamboo 1947 v rôznych úpravách, klasickej spony horsebit na jazdeckých čižmách a modelov, ako sú široké džínsy či tenisky. To všetko v atraktívnych farebných schémach, medzi ktorými nechýba napríklad encore červená, limetková zelená, pomarančová či sivá.
De Sarno nás presvedčil o tom, že je osobou na správnom mieste a obrovský módny kolos Gucci posúva tým správnym smerom.
Denim a udržateľnosť v hlavnej úlohe na prehliadke Diesel
Návrhár Glenn Martens sa po odchode zo štruktúr značky Y/Project môže naplno venovať tvorbe pre odevnú spoločnosť Diesel, ktorá v posledných sezónach trenduje vďaka jeho originálnym dizajnom a denimu.
Džínsovina je zároveň ústredným prvkom kolekcie jar a leto 2025, ktorú Martens odhalil počas týždňa módy.
Tím belgického návrhára venoval priestor pozdvihnutiu džínsového oblečenia na každodenné nosenie. Na prvý pohľad základné kúsky odevov sú vyrobené inak, ako ich poznáme – napríklad s extra dlhými vyšívanými strapcami či dvojitým tkáčskym denimom v kombinácii s laserovými úpravami, ktoré rozširujú hranice experimentovania s obľúbeným materiálom. Okrem džínsových kúskov nás bavili tiež šaty z odpadovej priadze, asymetrické mini sukne či minimalistické sivé úplety a trblietavé kabelky.
Martens predstavil viac ako 70 siluet plných extravagantných a sexy línií, ktoré modelky a modeli doplnili o strašidelné kontaktné šošovky.
Pozri si záznam z prehliadky Diesel, na ktorú vedenie značky použilo kulisy zo 14 800 kilogramov zvyškov džínsoviny, aby zdôraznilo svoj záväzok k recyklácii. Celá scéna bude znovu použitá, napríklad v automobilovom priemysle, uvádza značka.