Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
3. januára 2024, 14:30
Čas čítania 6:16
Denisa Šútorová

Módna sezóna 2024 v znamení upcyclingu, minimalizmu aj bodiek. Poznáme aj farbu roka!

Módna sezóna 2024 v znamení upcyclingu, minimalizmu aj bodiek. Poznáme aj farbu roka!
Zdroj: Getty Images/Sofia Richie Grainge
MÓDA FASHION WEEK MÓDA TRENDY
Uložiť Uložené

Tohtoročné trendy sú neskutočne pestré. Oblečú minimalistov aj maximalistov.

Svetové móla luxusných značiek prekypujú rozmanitosťou. V roku 2024 sa teda určite nebudeš nudiť. Priprav sa na tichý luxus, oversize línie, mašle a bodky. Tohtoročné hot trendy oblečú generáciu Z aj extravagantných fashionistov.

V Refresheri ťa radi informujeme o aktualitách v módnom priemysle a približujeme dianie na domácej či zahraničnej scéne. Len nedávno sme ti priniesli rozhovor so Slovákom, ktorý sa zúčastnil na British Fashion Awards 2023. Tvorbu kvalitných výstupov podporíš, ak sa pridáš do klubu Refresher+.

1. Upcycling a udržateľné materiály

Záujem o udržateľnosť v móde sa posledné sezóny stupňuje. Fashionisti čoraz častejšie vymetajú vintage obchody či secondhandy. Fanúšikujú značkám angažovaným v etických postupoch a ekologických praktikách.

A tento rok fashion biznis ešte pritvrdil. Udržateľné materiály a upcycling (vytváranie nových kúskov z použitých materiálov a odevov, pozn. red.) postavil na piedestál. Zažiari najmä upcyklovaný denim a čiastočná nedokonalosť materiálov. To znamená zelenú pre známky opotrebovania na látke, viditeľné záplaty aj priznané švy. 

Značky ako Stella McCartney (vľavo) či Gonoe (vpravo) dokazujú, že ekologické myslenie mení pomaly, ale isto svoj charakter. Z očividne marketingového ťahu sa stáva seriózna stratégia pre lepšiu budúcnosť v módnom priemysle.
Značky ako Stella McCartney (vľavo) či Gonoe (vpravo) dokazujú, že ekologické myslenie mení pomaly, ale isto svoj charakter. Z očividne marketingového ťahu sa stáva seriózna stratégia pre lepšiu budúcnosť v módnom priemysle. Zdroj: Getty Images/Marc Piasecki/WireImage, Gonoe
Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 151396 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Čo nosiť, ak ťa nebaví tichý luxus/minimalizmus.
  • Aká je farba roka 2024.
  • Ktoré celebrity spôsobili mániu po metalickom efekte a výrazných flitroch.
  • Pri akých odevoch fungujú tento rok oversize línie.
  • Čím nahradiť mini sukňu a prečo si dopriať o jeden leg day navyše.
Domov
Zdieľať
Diskusia