Na rozdiel od súrodeneckého Passatu bude nový Superb v ponuke naďalej v dvoch karosárskych verziách.
Po novej generácii modelu Kodiaq predstavuje Škoda aj nový Superb s poradovým číslom štyri. Chce naďalej zaujať svojím atraktívnym zovňajškom, hoci medzigeneračne má skôr uhladenejšie tvary. Vlajková loď českej automobilky, ktorá sa bude premiérovo vyrábať v bratislavskom závode Volkswagen, si najmä vpredu zachováva svoje ostrejšie línie, no zadná časť je aj vďaka novému dizajnovému jazyku Modern Solid viac zaoblená.
Superb sa na rozdiel od súrodeneckého Passatu (s ktorým po novom zdieľa samotný rám karosérie) dostane na trh v oboch karosárskych verziách – liftback aj Combi. V oboch prípadoch je dlhšia o vyše štyri centimetre, na šírku je novinka o cca 1,5 cm užšia. Štandardom sú full-LED svetlá, za príplatok sa však Superb hrdí Bi-LED Matrix technológiou, ktorú tvorí 36 segmentov. Nechýbajú ani efektné kryštalické prvky či animované smerovky.
K dispozícii bude osem lakov karosérie, z toho šesť úplne nových a 17" až 19" disky kolies. Práve viac aerodynamicky optimalizovaný tvar karosérie znížil koeficient odporu vzduchu na hodnotu 0,23, pri kombi 0,25. Superb má rekordne veľký batožinový priestor – liftback má 645 litrov, zatiaľ čo kombi s plne elektrickým vekom až 690 litrov.
Interiér s novou koncepciou palubnej dosky
Úplne nová, horizontálne situovaná palubná doska počíta už v základe s dvojicou 10" obrazoviek. Na jednej sú digitálne budíky a na druhej voľne stojaci centrálny displej infotainmentu novej generácie. Za príplatok však stredová obrazovka môže maž až 13". Zásadnou novinkou pre značku Škoda je aj zmena umiestnenia voliča prevodovky automatickej prevodovky DSG, keďže ten sa zo stredového tunela presunie za volant na pravej strane.
V rámci stredového tunela sú preto väčšie odkladacie priestory. Novinkou je slot s 15 W bezdrôtovým nabíjaním, ktorý je navyše aj chladený, aby sa telefóny neprehrievali. V zmysle tradícií nechýbajú ani chytré Simply Clever riešenia, ktorých má byť až 28. Na výber budú tri druhy predných sedadiel (látkové Loft a Lounge alebo kožené Suite), všetky textílie sú pritom z recyklovaných materiálov.
Škoda prichádza s vylepšenými kruhovými voličmi s názvom Smart Dials – tri otočné voliče poslúžia primárne na nastavenie teploty ventilácie či hlasitosti, vďaka ich konfigurácii bude však možné nastavovať sekundárne funkcie. Vodič tak cez displej uprostred vie zmeniť funkcionalitu kruhového ovládača, čím vie meniť jazdné režimy, pohybovať sa po mape alebo upravovať vyhrievanie/ventiláciu sedadiel.
Naďalej široká paleta motorizácií
Aj napriek tomu, že najväčší medzigeneračný progres prináša plug-in hybrid, ktorý po novom kombinuje agregát 1.5 TSI a elektromotor, Škoda naďalej ostáva verná primárne 2-litrovým motorom. Základom v ponuke je nový mild-hybrid 1.5 eTSI, prím však naďalej hrajú dvojlitre TSI a TDI, každý v dvoch výkonnostných stupňoch, pričom tie najsilnejšie sú štandardne vybavené pohonom všetkých štyroch kolies. Superb zároveň sériovo prichádza aj s automatickou prevodovkou DSG – plug-in hybrid v 6-stupňovej verzii, zvyšok ponuky sa spolieha na 7-stupňový automat.
- 1.5 eTSI – 110 kW/150 k
- 1.5 TSI iV – 150 kW/204 k
- 2.0 TSI – 150 kW/204 k alebo 195 kW/265 k (4x4)
- 2.0 TDI – 110 kW/150 k alebo 142 kW/193 k (4x4)
Mild-hybrid s dodatkom iV je vybavený akumulátorom s kapacitou až 25,7 kWh. Elektrický dojazd tak má v zmysle metodiky WLTP presiahnuť hranicu 100 kilometrov, systém pritom podporuje nielen 11 kW AC, ale aj až 50 kW DC nabíjanie. Ďalšou kľúčovou novinkou z technickej stránky je aj možnosť voliteľných adaptívnych tlmičov DCC Plus – ich dvojventilové riešenie má docieliť lepšiu schopnosť individuálne filtrovať nerovnosť, čo sa má odzrkadliť na ešte väčšom komforte, a súčasne ponúkne citeľnejší rozdiel medzi jednotlivými nastaveniami tuhosti.