Kia ukázala elektrické koncepty EV3, EV4 a sériovú podobu elektromobilu EV5.
Juhokórejský výrobca má v pláne urýchliť svoj prechod na čisto elektrické vozidlá, s čím ide ruka v ruke aj chystaná ofenzíva elektromobilov v nasledujúcich rokoch. Na trhu je už etablovaný model EV6 a horúca novinka, veľký elektromobil EV9 tak v najbližších rokoch doplnia úplne nové elektrické modely EV3, EV4 a EV5. Práve tie nám Kia práve predstavila, pričom zatiaľ čo prvé dva modely spoznávame zatiaľ len v koncepčnej podobe a ukazujú nám teda, s akými prírastkami možno počítať v blízkej budúcnosti, EV5 už konečne prichádza ako sériový model s podrobnými technickými parametrami.
Novinka svojím hranatým tvarom karosérie odkazuje na vlajkovú elektrickú loď, model EV9. Zatiaľ čo ich dizajnový jazyk je veľmi podobný až identický, zásadný rozdiel je vo veľkosti – s rozmermi 4 615 × 1 875 × 1 715 mm je novinka ešte menšia než EV6. EV5 tak na pohľad trochu klame telom, a teda jej hlavnými konkurentmi je v skutočnosti Škoda Enyaq či Volkswagen ID.4.
V zmysle súčasných trendov vpredu nechýba zaslepená maska, čiže tzv. Tiger Face, a špecificky tvarované, vzájomne prepojené full-LED svetlá. Vzadu sú svetlá užšie a tiež vzájomne prepojené. Interiér je podobný ako pri aktuálnych modeloch značky Kia, čo podpisuje najmä horizontálne orientovaná palubná doska s dvojicou širokouhlých obrazoviek. Už podľa fotografií je možne evidovať kvalitnú skladbu materiálov, zaujímavosťou je pritom stredová opierka, ktorá je súčasťou sedadla spolujazdca. Prekvapením nie je, že na rozdiel od EV9 je EV5 len 5-miestny elektromobil.
Čím však nová elektrická Kia púta najväčšiu pozornosť, je jej technická stránka. EV5 totiž stojí na platforme E-GMP, ktorá využíva až 800 V architektúru s tepelným čerpadlom. Tá nie je v danom segmente bežná. Zaručiť má lepšiu efektívnosť a podporu veľmi rýchleho nabíjania – na 80 percent by sa mal akumulátor na rýchlonabíjačke dobiť len za 27 minút. K dispozícii budú pritom tri verzie:
- Standard – 1 el., 160 kW/217 k, 64 kWh batéria, dojazd 530 km
- Long Range – 1 el., 160 kW/217 k, 88 kWh batéria, dojazd 720 km
-
Long Range AWD – 2 el., 230 kW/313 k, 88 kWh batéria, dojazd 650 km
Práve vyhotovenie s jedným elektromotorom na prednej náprave a väčšou batériou má zaručiť najväčší dojazd. Ten deklaruje automobilka na úrovni až 720 kilometrov, čo je v danej triede skutočne pozoruhodný údaj, najmä keď priama konkurencia uvádza za ideálnych podmienok papierový dojazd „len“ na úrovni okolo 500 kilometrov. Má to však jeden háčik – EV5 sa budú vyrábať a sprvoti aj predávať len v Ázii, kde nie je používaná metodika merania WLTP, ale CLTC (Combined Charging and Load Cycle). Ako sa neraz ukázalo, tamojšie merania sú oveľa optimistickejšie a predstavujú väčší rozdiel medzi papierovým údajom o spotrebe/dojazde a reálnym stavom.