Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
3. septembra 2023, 17:30
Čas čítania 2:43
Martin Mičuda

Bratislavský Volkswagen Passat 9. generácie je realitou

Bratislavský Volkswagen Passat 9. generácie je realitou
Zdroj: Volkswagen
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Sériová výroba už bude výlučne v závode v Bratislave.

Passat je jednou z najväčších automobilových legiend na svete, veď doteraz Volkswagen v ostatných generáciách predal už takmer 35 miliónov kusov. Po modeli Golf ide tak o 2. najúspešnejší počin značky v jej histórii. Pri príležitosti autosalónu v Mníchove prichádza na svet jeho v poradí už 9. generácia s radom vylepšení a zmien – novinka stojí na platforme MQB Evo, vznikne výlučne len ako kombi Variant, pričom ide o spoločný projekt značiek VW a Škoda. Síce už v minulosti mali Passat a Superb veľmi veľa spoločného, no tentokrát ide de facto o identické vozidlá s rovnakým základom karosérie, akurát s iným dizajnom.

Odporúčané
Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? 25. mája 2022, 14:30

Tomu zodpovedajú aj samotné rozmery, keďže nový Passat je s rozmermi 4 917 × 1 852 × 1 506 mm až o 144 milimetrov väčší než doteraz. Z vizuálnej stránky sme svedkami uhladenejších tvarov, ktoré majú za cieľ zlepšiť aerodynamiku – súčiniteľ odporu vzduchu má hodnotu len 0,25. Pod tento výborný údaj sa podpisuje nielen samotný tvar karosérie, ale aj aktívne klapky pred predným chladičom, vzduchové clony po stranách nárazníka, do veľkej miery zakrytý podvozok či aerodynamické disky kolies o veľkosti až 19".

Veľké kombi sa tak ponáša na rodinu elektromobilov ID, čo potvrdzujú svojím tvarom najmä predné svetlá. Tie sú vzájomné prepojené, štandardne majú plne LED techniku, za príplatok však nechýba ani Matrix-LED technológia IQ.Light. Inak to nie je ani vzadu, kde sú efektné svetla tiež vzájomne spojené. 

Volkswagen, Passat, Variant,Volkswagen, Passat, Variant,Volkswagen, Passat, Variant,Volkswagen, Passat, Variant,
Zobraziť galériu
(7)

V rámci úplne nového kokpitu evidujeme relatívne vysokú palubnú dosku, do ktorej čela sú plynulo zapustené štandardne dodávané 10,25" digitálne budíky. Uprostred palubovky je voľne stojací 12,9" displej infotainmentu MIB4, za príplatok však bude možné siahnuť až po 15" riešení. Volkswagen hovorí o úplne novej generácii multimediálneho systému, ktorý ponúkne lepšiu intuitívnosť aj zaujímavejšie grafické prostredie. Na rozdiel od Superbu sa Passat spolieha výhradne na dotykové ovládanie ventilácie – najhlavnejšie nastavenia sú však vždy vyvedené na spodnej lište displeja, pričom pod ňou je dotyková lišta na nastavenie teploty či hlasitosti, ktorá je už po novom aj podsvietená.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022, 9:30

Zásadnou novinkou je nová pozícia voliča prevodovky – vzhľadom na to, že k dispozícii už bude výhradne automat, tradičný volič sa presunul zo stredového tunela na stĺpik riadenia, teda za volant po pravej strane. Stredová konzola tak ponúka oveľa viac miesta, nechýba pritom ani slot na bezdrôtové nabíjanie (s funkciou chladenia). Novinkou je aj plnohodnotný head-up displej, ktorý premieta informácie priamo na čelné okno. Passat si má naďalej udržať vysokú kvalitu spracovania (mäkčené plasty aj na zadných dverách), medzigeneračne však ponúkne oveľa viac miesta. Zadný pasažieri majú až o 5 cm viac miesta na nohy, zatiaľ čo batožinový priestor ponúkne až 690 litrov.

Volkswagen, Passat, Variant,Volkswagen, Passat, Variant,Volkswagen, Passat, Variant,Volkswagen, Passat, Variant,
Zobraziť galériu
(8)

Jednou z nesporných výhod novej generácie je veľmi široká paleta motorických verzií, ktorá stavia predovšetkým na osvedčených 2-litrových motoroch. Práve tie sú jednou zo silných stránok v porovnaní s konkurenciou, ktorá o obdobne veľké motory prichádza. Základom v ponuke je síce agregát 1.5 eTSI so 48 V mild-hybridnou technológiou, gro ponuky však počíta na motoroch 2.0 TSI a 2.0 TDI. Štandard pre všetky verzie je 7-stupňová automatická prevodovka DSG, úplne nové plug-in hybridné verzie eHybrid sa však spoliehajú na 6-stupňový automat. Pohon 4Motion je sériovo dodávaný pre najsilnejšie verzie TSI a TDI.

Odporúčané
Testovali sme namakaný 320-koňový Volkswagen Arteon v štýlovej verzii. Je to dokonalý mix športovosti a praktickosti (Test) Testovali sme namakaný 320-koňový Volkswagen Arteon v štýlovej verzii. Je to dokonalý mix športovosti a praktickosti (Test) 16. decembra 2022, 16:30

Práve na nové plug-in hybridné motorizácie upriamuje Volkswagen pozornosť. Ich základom je motor 1.5 TSI, ktorému sekunduje elektromotor. Na rozdiel od súrodeneckého Superbu ponúkne Passat hneď dve výkonnostné verzie. Obe sa spoliehajú na batériu s kapacitou až 19,7 kWh, vďaka čomu sa dojazd na čisto elektrický pohon má pohybovať na úrovni až okolo 100 kilometrov. Novinkou je nielen 11 kW AC nabíjanie (doteraz len 3,6), ale aj podpora DC nabíjania s výkonom až 50 kW. Automobilka pritom uvádza, že kombinovaný dojazd celej sústavy má atakovať 1 000 km.

  • 1.5 eTSI MHEV – 110 kW/150 k
  • 1.5 TSI PHEV – 150 kW/204 k alebo 200 kW/272 k
  • 2.0 TSI – 150 kW/204 k alebo 195 kW/265 k (4Motion)
  • 2.0 TDI – 90 kW/122 k, 110 kW/150 k alebo 142 kW/193 k (4Motion)

Medzi ďalšie inovácie patrí technológia DCC Pro, teda nové dvojventilové adaptívne tlmiče, ktoré majú zaručiť väčší rozdiel medzi jednotlivými jazdnými režimami a súčasne ponúknuť ešte väčší komfort. Sériová výroba už bude prebiehať výlučne v závode v Bratislave.

Volkswagen, Passat, Variant,
Zdroj: Volkswagen
Domov
Zdieľať
Diskusia